Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
|
2023. július 25., kedd 13:05 |
Ezen szempontok alapján döntik el a magyarok, hogy felvegyenek-e hitelt (1. rész) |
|
Budapest, 2023. július 25., kedd (OTS) - Alapvetően a havi törlesztőrészlet nagyságát nézik meg a magyarok, amikor azt fontolgatják, hogy terveik megvalósításához hitelt vegyenek-e fel. Azok számára pedig, akiknek az elmúlt egy évben adott hitelt valamelyik pénzintézet, a hitel teljes költsége és az, hogy mennyire volt egyszerű a hitelfelvétel, a legjelentősebb tényezők. Ezek is kiderülnek a Provident Pénzügyi Zrt. anyavállalatának (International Personal Finance - IPF) azon, 500 fős mintán végzett, kor, nem és régió tekintetében reprezentatív kutatásából, amelyet 2023 májusában a Kantar készített, valamint az is, mi a véleményük a magyaroknak a nem banki pénzügyi szolgáltatókról. |
A legfontosabb tényező, amelyet a magyarok figyelembe vesznek,
amikor hitelfelvételt fontolgatnak, a havi törlesztőrészlet
nagysága. Ez a legfrissebb felmérés során a válaszadók csaknem
felénél (46,3 százaléknál) az elsődleges szempont, amikor
kiválasztják, melyik banknál vegyenek fel hitelt.
A második legnagyobb súllyal a kamatlábat veszik figyelembe, ez a
válaszadók közel 40 százalékánál (39,3 százaléknál) játszik szerepet.
Teljes hitelköltség és THM - van különbség?
Ez a kérdés merülhet fel abban, aki rápillant a képzeletbeli dobogó
harmadik fokára. Azon ugyanis a teljes költség áll (36,5
százalékkal). Érdekes ugyanakkor, hogy egy hitelfelvétel valamennyi
terhét definíciószerűen tartalmazó indikátort, a THM-t - ami a
teljes hiteldíj mutató rövidítése és amely a hitel összes
költségének arányát fejezi ki a hitel teljes összegéhez viszonyítva
éves alapon és százalékban kifejezve ugyanakkor kevesebben, 32,7
százaléknyian emelték ki.
A Magyar Nemzeti Bank és a pénzügyi vállalkozások edukációs
erőfeszítéseinek elismeréseként fogható fel, hogy milyen sokan, a
válaszadók 35,4 százaléka fontolja meg, milyen kamat alapján
számolódjon ki a törlesztőrészlet, azaz egy meghatározott ideig, 5,
10 vagy akár 20 évig fix legyen, vagy fél-egy évente változzon.
A fenti tényezőknél jóval kisebb súllyal esik latba a
hitelfelvevőknél az igénylés egyszerűsége, a hitelező reputációja, a
hitelfeltétel (bár ez így külön, szintén nehezen értelmezhető), a
folyósítás gyorsasága, a kényelem, a kényelmes mobilapplikáció.
Mást mérlegelnek a férfiak és mást a nők
Nemenként eltérő, mi számít a legfontosabb tényezőnek egy
hitelfelvételi döntésnél. Míg a férfiak a kamatlábat, a teljes
költséget és a THM-et veszik jobban számba, addig a nők a havi
törlesztőrészlet mértékére, a kamat típusára (vagyis: fix vagy
változó) nagyobb arányban fókuszálnak.
A férfiak nagyobb jelentőséget tulajdonítanak a hitelező
hírnevének, a kényelemnek, és a kényelmes mobilalkalmazás
elérhetőségének, míg a nők a hitelfeltételnek, valamint a folyósítás
gyorsaságának.
Generációs különbségek - egy kis meglepetéssel
Ami pedig az egyes korosztályokat illeti, a legfiatalabb, 18-34 év
közötti generáció tagjai választanak leginkább az alapján a
hitelkínálatból, hogy fix vagy változó-e a kamat. A 35-54 éveseknél
a másik két korosztály képviselőihöz képest nagyobb súllyal esik
latba a kamatláb és a teljes költség, míg az 55-75 év közöttiek is
két szempontban vezetnek: náluk jobban senki nem figyel arra, hogy
mekkora a havi törlesztőrészlet, illetve, hogy mennyi a THM.
A további feltételek közül a 18-34 évesek a hitelfeltételre és a
kényelemre érzékenyek a legjobban. Némileg meglepő ugyanakkor, hogy
a kényelmes mobilapplikáció már a 35-54 év közöttieknek fontosabb,
az igénylés egyszerűsége, a kölcsönző reputációja és a folyósítás
gyakorisága mellett. Az 55-75 éves generáció tagjainál nincs olyan
szempont, amely nagyobb súllyal szerepelne, mint a másik két
korcsoportnál.
Más fontos azoknak, akiknek már van hiteltapasztalatuk
A hitel havi törlesztőrészlete, teljes költsége, a kamatlába, a
THM-je és az, hogy mennyire volt egyszerű a hitelfelvétel,
jelentősebb tényezők azok számára, akik az elmúlt egy évben vettek
fel hitelt valamelyik pénzintézettől. Azok viszont, akik a
közelmúltban lettek hiteladósok, de nem bankon, hanem egyéb pénzügyi
szolgáltatón keresztül jutottak kölcsönhöz, nagyobb figyelmet
fordítanak arra, hogy a kamat fix vagy változó, valamint arra is,
hogy milyen gyorsan kapják meg a pénzüket.
Tényleg innovatívok és hasznosak a nem banki pénzügyi szolgáltatók?
A nem banki pénzügyi szolgáltatók esetében az is érdekes lehet, mit
gondolnak róluk az emberek. Nos, a felmérés szerint ötből több mint
ketten úgy tartják, hogy a nem banki pénzügyi szolgáltatók hasznosak
a hiteltörténet építésében. E téren sem a nemek, sem az életkor
alapján nincs szignifikáns különbség.
Már más a helyzet annak megítélésében, hogy a nem banki pénzügyi
szolgáltatók mennyire nyújtanak biztonságos alternatívát az
illegálisan hitelezőkkel szemben. Azon belül, hogy összességében
nagyjából minden harmadik megkérdezett szerint biztonságos
alternatívának minősülnek, a fiatalabbak, azaz a 18-34 éves
korosztály tagjai az átlagnál jobban hisznek a nem banki pénzügyi
szolgáltatókban. Azt a véleményt azonban, hogy ezek a szervezetek
fontos szerepet töltenek be a magyar gazdaságban és a társadalomban,
a szintén egyharmados egyetértő összarányon belül már a 35-54 év
közöttiek vallják jobban a magukénak, még ha árnyalatnyival is, mint
a náluk fiatalabbak.
Az egyre modernizálódó, digitalizálódó világban némileg meglepő,
hogy csak körülbelül minden negyedik ember gondolja úgy, hogy a nem
banki pénzügyi szolgáltatók pozitív, innovatív változásokat idéznek
elő a pénzügyi szektorban. Az már kevésbé furcsa, hogy ezen a
véleményen a legnagyobb arányban a 18-34 év közöttiek vannak.
A nemek között egyébként csak árnyalatnyi különbség van,
gyakorlatilag mindegyik fenti tényezőben nagyjából ugyanolyan
mértékben ítélik meg a nem banki pénzügyi szolgáltatók
tevékenységét. (folyt.)
|
|
|
|
|
|
|
2023. július 25., kedd 13:05 |
Ezen szempontok alapján döntik el a magyarok, hogy felvegyenek-e hitelt (2. rész) |
|
Budapest, 2023. július 25., kedd (OTS) - |
A Provident Pénzügyi Zrt.-ről:
A Provident Pénzügyi Zrt. a londoni és varsói tőzsdén jegyzett
International Personal Finance (IPF) nemzetközi pénzügyi
vállalatcsoport égisze alatt működik, Magyarországon immár 22 éve
meghatározó szereplője a személyi kölcsönök piacának. Az IPF kilenc
országban 2,4 millió ügyféllel rendelkezik, a magyar Provident 2300
munkavállalója révén 210.000 ügyfelet szolgál ki. A cég elsősorban a
kisebb összegű, rövid futamidejű, heti törlesztésű kölcsöneiről
ismert; ám a hagyományos, átutalással folyósított személyi hitel
mellé a magyar piacon egyedülálló módon opcionális otthoni
kiszolgálást is kínál ügyfeleinek. A Provident az elmúlt években
összesen 9 alkalommal nyerte el a Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban
díjat, három alkalommal a Magyarország Legjobb Munkahelye címben
részesült. A munkatársak a vállalat fennállása óta több mint 90.000
munkaórában segítettek önkéntesként oktatási, egészségügyi és
szociális intézményeket szerte az országban. 2014-ben a Provident
Pénzügyi Zrt. a Figyelő hetilappal közösen megalapította a Provident
Társadalmi Hasznosság Díjat. Az elismerés azzal a céllal jött létre,
hogy tevékenységükkel a társadalom egészére pozitív hatást gyakorló,
más vállalkozások számára példát mutató cégeket ismerjen el.
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI
által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a
felelős. © Copyright MTI nonprofit Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|