OTS Üzleti Sajtószolgálat
2024. április 29. hétfő
Ismertető
Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)


2023. július 25., kedd 13:05

Ezen szempontok alapján döntik el a magyarok, hogy felvegyenek-e hitelt (1. rész)
    Budapest, 2023. július 25., kedd (OTS) - Alapvetően a havi törlesztőrészlet nagyságát nézik meg a magyarok, amikor azt fontolgatják, hogy terveik megvalósításához hitelt vegyenek-e fel. Azok számára pedig, akiknek az elmúlt egy évben adott hitelt valamelyik pénzintézet, a hitel teljes költsége és az, hogy mennyire volt egyszerű a hitelfelvétel, a legjelentősebb tényezők. Ezek is kiderülnek a Provident Pénzügyi Zrt. anyavállalatának (International Personal Finance - IPF) azon, 500 fős mintán végzett, kor, nem és régió tekintetében reprezentatív kutatásából, amelyet 2023 májusában a Kantar készített, valamint az is, mi a véleményük a magyaroknak a nem banki pénzügyi szolgáltatókról.

    A legfontosabb tényező, amelyet a magyarok figyelembe vesznek, amikor hitelfelvételt fontolgatnak, a havi törlesztőrészlet nagysága. Ez a legfrissebb felmérés során a válaszadók csaknem felénél (46,3 százaléknál) az elsődleges szempont, amikor kiválasztják, melyik banknál vegyenek fel hitelt.

A második legnagyobb súllyal a kamatlábat veszik figyelembe, ez a válaszadók közel 40 százalékánál (39,3 százaléknál) játszik szerepet.

Teljes hitelköltség és THM - van különbség?

Ez a kérdés merülhet fel abban, aki rápillant a képzeletbeli dobogó harmadik fokára. Azon ugyanis a teljes költség áll (36,5 százalékkal). Érdekes ugyanakkor, hogy egy hitelfelvétel valamennyi terhét definíciószerűen tartalmazó indikátort, a THM-t - ami a teljes hiteldíj mutató rövidítése és amely a hitel összes költségének arányát fejezi ki a hitel teljes összegéhez viszonyítva éves alapon és százalékban kifejezve ugyanakkor kevesebben, 32,7 százaléknyian emelték ki.

A Magyar Nemzeti Bank és a pénzügyi vállalkozások edukációs erőfeszítéseinek elismeréseként fogható fel, hogy milyen sokan, a válaszadók 35,4 százaléka fontolja meg, milyen kamat alapján számolódjon ki a törlesztőrészlet, azaz egy meghatározott ideig, 5, 10 vagy akár 20 évig fix legyen, vagy fél-egy évente változzon.

A fenti tényezőknél jóval kisebb súllyal esik latba a hitelfelvevőknél az igénylés egyszerűsége, a hitelező reputációja, a hitelfeltétel (bár ez így külön, szintén nehezen értelmezhető), a folyósítás gyorsasága, a kényelem, a kényelmes mobilapplikáció.

Mást mérlegelnek a férfiak és mást a nők

Nemenként eltérő, mi számít a legfontosabb tényezőnek egy hitelfelvételi döntésnél. Míg a férfiak a kamatlábat, a teljes költséget és a THM-et veszik jobban számba, addig a nők a havi törlesztőrészlet mértékére, a kamat típusára (vagyis: fix vagy változó) nagyobb arányban fókuszálnak.

A férfiak nagyobb jelentőséget tulajdonítanak a hitelező hírnevének, a kényelemnek, és a kényelmes mobilalkalmazás elérhetőségének, míg a nők a hitelfeltételnek, valamint a folyósítás gyorsaságának.

Generációs különbségek - egy kis meglepetéssel

Ami pedig az egyes korosztályokat illeti, a legfiatalabb, 18-34 év közötti generáció tagjai választanak leginkább az alapján a hitelkínálatból, hogy fix vagy változó-e a kamat. A 35-54 éveseknél a másik két korosztály képviselőihöz képest nagyobb súllyal esik latba a kamatláb és a teljes költség, míg az 55-75 év közöttiek is két szempontban vezetnek: náluk jobban senki nem figyel arra, hogy mekkora a havi törlesztőrészlet, illetve, hogy mennyi a THM.

A további feltételek közül a 18-34 évesek a hitelfeltételre és a kényelemre érzékenyek a legjobban. Némileg meglepő ugyanakkor, hogy a kényelmes mobilapplikáció már a 35-54 év közöttieknek fontosabb, az igénylés egyszerűsége, a kölcsönző reputációja és a folyósítás gyakorisága mellett. Az 55-75 éves generáció tagjainál nincs olyan szempont, amely nagyobb súllyal szerepelne, mint a másik két korcsoportnál.

Más fontos azoknak, akiknek már van hiteltapasztalatuk

A hitel havi törlesztőrészlete, teljes költsége, a kamatlába, a THM-je és az, hogy mennyire volt egyszerű a hitelfelvétel, jelentősebb tényezők azok számára, akik az elmúlt egy évben vettek fel hitelt valamelyik pénzintézettől. Azok viszont, akik a közelmúltban lettek hiteladósok, de nem bankon, hanem egyéb pénzügyi szolgáltatón keresztül jutottak kölcsönhöz, nagyobb figyelmet fordítanak arra, hogy a kamat fix vagy változó, valamint arra is, hogy milyen gyorsan kapják meg a pénzüket.

Tényleg innovatívok és hasznosak a nem banki pénzügyi szolgáltatók?

A nem banki pénzügyi szolgáltatók esetében az is érdekes lehet, mit gondolnak róluk az emberek. Nos, a felmérés szerint ötből több mint ketten úgy tartják, hogy a nem banki pénzügyi szolgáltatók hasznosak a hiteltörténet építésében. E téren sem a nemek, sem az életkor alapján nincs szignifikáns különbség.

Már más a helyzet annak megítélésében, hogy a nem banki pénzügyi szolgáltatók mennyire nyújtanak biztonságos alternatívát az illegálisan hitelezőkkel szemben. Azon belül, hogy összességében nagyjából minden harmadik megkérdezett szerint biztonságos alternatívának minősülnek, a fiatalabbak, azaz a 18-34 éves korosztály tagjai az átlagnál jobban hisznek a nem banki pénzügyi szolgáltatókban. Azt a véleményt azonban, hogy ezek a szervezetek fontos szerepet töltenek be a magyar gazdaságban és a társadalomban, a szintén egyharmados egyetértő összarányon belül már a 35-54 év közöttiek vallják jobban a magukénak, még ha árnyalatnyival is, mint a náluk fiatalabbak.

Az egyre modernizálódó, digitalizálódó világban némileg meglepő, hogy csak körülbelül minden negyedik ember gondolja úgy, hogy a nem banki pénzügyi szolgáltatók pozitív, innovatív változásokat idéznek elő a pénzügyi szektorban. Az már kevésbé furcsa, hogy ezen a véleményen a legnagyobb arányban a 18-34 év közöttiek vannak.

A nemek között egyébként csak árnyalatnyi különbség van, gyakorlatilag mindegyik fenti tényezőben nagyjából ugyanolyan mértékben ítélik meg a nem banki pénzügyi szolgáltatók tevékenységét. (folyt.)



2023. július 25., kedd 13:05

Ezen szempontok alapján döntik el a magyarok, hogy felvegyenek-e hitelt (2. rész)
    Budapest, 2023. július 25., kedd (OTS) -

    A Provident Pénzügyi Zrt.-ről:

A Provident Pénzügyi Zrt. a londoni és varsói tőzsdén jegyzett International Personal Finance (IPF) nemzetközi pénzügyi vállalatcsoport égisze alatt működik, Magyarországon immár 22 éve meghatározó szereplője a személyi kölcsönök piacának. Az IPF kilenc országban 2,4 millió ügyféllel rendelkezik, a magyar Provident 2300 munkavállalója révén 210.000 ügyfelet szolgál ki. A cég elsősorban a kisebb összegű, rövid futamidejű, heti törlesztésű kölcsöneiről ismert; ám a hagyományos, átutalással folyósított személyi hitel mellé a magyar piacon egyedülálló módon opcionális otthoni kiszolgálást is kínál ügyfeleinek. A Provident az elmúlt években összesen 9 alkalommal nyerte el a Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban díjat, három alkalommal a Magyarország Legjobb Munkahelye címben részesült. A munkatársak a vállalat fennállása óta több mint 90.000 munkaórában segítettek önkéntesként oktatási, egészségügyi és szociális intézményeket szerte az országban. 2014-ben a Provident Pénzügyi Zrt. a Figyelő hetilappal közösen megalapította a Provident Társadalmi Hasznosság Díjat. Az elismerés azzal a céllal jött létre, hogy tevékenységükkel a társadalom egészére pozitív hatást gyakorló, más vállalkozások számára példát mutató cégeket ismerjen el.
    

-------------------------------------------------------------------

       Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget, rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
       Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a felelős.
© Copyright MTI nonprofit Zrt.
       Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a (06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus levelező címen kaphat.

Vissza

Küldje tovább ismerősének

Nyomtatóbarát változat


RSS  ▪  Impresszum  ▪  Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fenntartva.