Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
|
2021. november 2., kedd 09:38 |
Több mint 30 ezren voltak kíváncsiak a Közlekedési Múzeum időszaki kiállítására |
|
Budapest, 2021. november 2., kedd (OTS) - Hatalmas érdeklődés övezte a Volt egyszer egy Északi… a történet folytatódik című időszaki kiállítást, amelyet a Közlekedési Múzeum új otthonában, az Északi Járműjavítóban rendezett meg. A látogatók megnézhették a múzeum új otthonát és a magyar vasúttörténet emblematikus járműveit. Három és fél hónap alatt összesen 31 522-en voltak kíváncsiak az új kiállításra, nem ritkán 1000 főnél is többen néztek meg naponta. A kiállítást várhatóan jövő tavasszal újra megnyitják. |
A hírhez tartozó kép(ek) ingyenesen letölthető(ek) a következő internetcímen: http://ots.mti.hu/Pages/Picture.aspx?fi=OTS_20211102_001.jpg
Július 16-án nyitotta meg kapuit a "Volt egyszer egy Északi… a
történet folytatódik" című tárlat, ami október 31-ig várta az
érdeklődőket. Öt év után először jelentkezett új önálló kiállítással
a Közlekedési Múzeum.
A kiállítás eredményeiről Vitézy Dávid, a Közlekedési Múzeum
főigazgatója az alábbi videóban beszélt:
https://www.youtube.com/watch?v=rhJ7DQ7p5OI
A Volt egyszer egy Északi… a történet folytatódik c. kiállítás
főszereplői a vonatok voltak: egy ikonikus 424-es gőzmozdony, a
vasútvillamosítás kiemelkedő alakja, Kandó Kálmán által tervezett,
már 1932-ben forgalomba állt V60-as villanymozdony, a Szellem
becenévre hallgató 242-es mozdony, amely a hazai gőzmozdonyok
sebességrekordját tartja, illetve két M44-es tolatómozdony, egy Cmn
személykocsit és az 1935-ös Árpád gyorssínautóbusz, amely Budapest
és Bécs között közlekedett. Ezen kívül a közönség találkozhatott még
10 kerékpárral és 4 motorral, amelyeket egykor a dolgozók vittek be
a járműjavítóba, és egy 1 versenyautóval is, ami a hajdani népligeti
autóversenyek emlékét őrzi.
A bemutatott járműveken és tárgyakon kívül összesen 38
tárlatvezetést szervezett az intézmény és számos múzeumpedagógiai
programon vehettek részt az érdeklődők. A legnépszerűbb augusztus
utolsó hétvégéje volt, amikor pár napra a legendás Ikarus buszok is
beköltöztek az Északiba. Az Ikarus mini fesztiválon mutatkozott be a
Közlekedési Múzeum gyűjteményfejlesztési programja keretében frissen
restaurált Ikarus 66-os, vagyis népszerű nevén a Faros. Ezen a
rendhagyó programon több mint 3000 látogatót köszönthetett az
intézmény.
"Az új kiállítással az volt a célunk, hogy bemutassuk ennek a
páratlan ipari emléknek és a környéknek a közlekedéstörénetét,
hiszen az egész környék ezer szálon kötődik a vasúthoz. Szerettük
volna, ha láthatják az érdeklődők az egykori Északi Járműjavítót még
ezen romantikus valójában, mielőtt megkezdődnek az építkezések,
illetve és abba is betekintést szerettünk volna nyújtani, hogy
milyen lesz az új Közlekedési Múzeum. Ezen a nyáron és ősszel adtunk
egy kis ízelítőt az új múzeumból. Az intézmény továbbra is
folyamatosan dolgozik az új múzeum megvalósításán, de annak
megnyitásáig hátralévő időben is izgalmas időszaki kiállításokkal és
programokkal várja a múzeum a látogatókat." - mondta el Vitézy
Dávid, a Közlekedési Múzeum főigazgatója.
Az alábbi videóból kiderül, hogyan épült a Volt egyszer egy Északi
c. kiállítás, januártól, az első vasúti járművek érkezésétől a
júliusi megnyitóig:
https://www.youtube.com/watch?v=WBlY40KCfXY
Az érdeklődés, amely a 31 522-es összesített látogatószámban is
megmutatkozik, azt bizonyítja, hogy nagy az igény egy állandó
közlekedéstörténeti kiállítóhelyre. Ennek az igénynek fog eleget
tenni az új Közlekedési Múzeum, amely a tervek szerint 2026-ban,
teljesen új, a mostaninál sokkal nagyobb tárlattal fog újranyitni.
A kormány júniusi határozatában összesen 6 milliárd 674 millió
forinttal támogatta a Közlekedési Múzeum gyűjteményfejlesztési
programját. A korábban soha nem látott mértékű támogatás lehetőséget
ad a magyar ipar- és közlekedéstörténet kiemelkedő értékeinek,
többek között a Ganz és az Ikarus gyár produktumainak megmentésére,
amelyeket az új Közlekedési Múzeumban nézhetnek meg a látogatók.
Összesen mintegy 3000 műtárgy kerül majd az új kiállításba. A
nyitásig hátralévő időben további időszaki kiállításokkal és
izgalmas programokkal készül a múzeum, úgyhogy jövőre is érdemes
lesz ellátogatni az Északiba.
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI
által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a
felelős. © Copyright MTI nonprofit Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|