OTS Üzleti Sajtószolgálat
2020. május 28. csütörtök
Ismertető
Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)


2020. március 16., hétfő 09:45

Koronavírus: a biztosítók elmondták, milyen esetben fizetnek
    Budapest, 2020. március 16., hétfő (OTS) - Milyen esetben fizet egy kockázati biztosítás koronavírus esetén? Mik a lehetséges kizárások? A független biztosításközvetítő, a Grantis megkérdezte erről a legnagyobb hazai biztosítókat.

    Egy életbiztosítás két dolog miatt lehet hasznos koronavírus esetén: a haláleseti és a kórházi napi térítés miatt. Előbbit minden életbiztosítás tartalmazza, utóbbiért külön fizetni kell. Egy új vírus megjelenése esetén viszont nem egyértelmű, hogy a biztosító fog-e térítést fizetni, ezért megkérdeztük erről partnereinket - nyilatkozta Sebestyén András, a Grantis Hungary Zrt. vezérigazgatója, biztosítási szakértő.

Az Aegon nem alkalmaz kizárást járványok esetén, ez alól a koronavírus sem kivétel.

A CIG Pannónia először arról nyilatkozott, hogy kizárják a koronavírust a térítési kategóriák közül, aztán változtattak az álláspontjukon, és mégis a térítés mellett döntöttek. Ők akár a szerződéskötés másnapjától védelmet nyújtanak - nincs sem orvosi vizsgálat, sem várakozási idő.

A Generali szintén térít koronavírus után azoknak, akiknek már van életbiztosítása. Aki viszont új szerződést kötne, annak át kell mennie az orvosi szűrésen, és ki kell várnia a két hét elbírálási időt.

A MetLife csak akkor nem térít koronavírus miatt, ha a biztosított magatartása súlyosan gondatlan, például köztudottan fertőzött területre megy, vagy nem tartja be a kormány előírásait, és például száznál több fős beltéri rendezvényt látogat. Ez egyébként minden biztosítóra igaz. A MetLife sem alkalmaz várakozási időt, így a megkötött szerződések akár már másnaptól védelmet nyújtanak.

A Signal szerint "az adott helyzet dönti el", vagyis hogy az ügyfélnek milyen szerződése van, de a legtöbb esetben téríteni fognak koronavírus miatti halál után is.

Az Union biztosítót meglehetősen meglepte a kérdésünk, és némi tanakodás után a többféle álláspontból a végleges az lett, hogy koronavírus miatti halál után nem térítenek, de a kórházi napi térítést kifizetik. A Vienna Life egykori ügyfelei - akik 2018-ban az Union állományába kerültek át - mindkét esetben számíthatnak térítésre.

Az Uniqa biztosítónak nincs kialakított álláspontja. Jelenleg térítenek koronavírus után is, de ez később megváltozhat.

Vagyis kijelenthetjük, hogy az Union kivételével a legtöbb biztosító koronavírus után is térít a meglévő szerződések esetén. Új életbiztosításnál két helyen tekintenek el a 2-6 hónap várakozási időtől: a CIG Pannónia és a MetLife biztosítóknál a szerződéskötés másnapjától kezdve él a védelem. A Generali ettől csak orvosi kivizsgálás fejében tekint el. A kórházi napi térítésre minden esetben várni kell.

Fontos még tudni, hogy egy balesetbiztosítás nem fog járvány esetén téríteni, hiszen a vírusos megbetegedés nem minősül balesetnek - hangsúlyozta a Grantis szakértője. Aki magán-egészségbiztosítással rendelkezik, az arra figyeljen, hogy ezek a biztosítások a sürgősségi ellátásra nem vonatkoznak, és a koronavírus állami hatáskörbe tartozik. Aki gyanús tüneteket észlel magán, annak mentőt kell hívnia, és minden esetben állami kórházba fog kerülni. A jelenlegi feltételek addig érvényesek, amíg a biztosítók nem adnak ki ezektől eltérő állásfoglalást. A legfontosabb, hogy a biztosítottak körültekintően járjanak el, és az előírásokat betartva vigyázzanak testi épségükre - összegezte a szakértő.

Sajtókapcsolat:
GRANTIS Hungary Zrt.
tel.: +36 30 727 01 69
email: marketing@grantis.hu
    

-------------------------------------------------------------------

       Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget, rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
       Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a felelős.
© Copyright MTI nonprofit Zrt.
       Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a (06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus levelező címen kaphat.

Vissza

Küldje tovább ismerősének

Nyomtatóbarát változat


RSS  ▪  Impresszum  ▪  Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fenntartva.