OTS Üzleti Sajtószolgálat
2024. május 2. csütörtök
Ismertető
Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)


2024. február 12., hétfő 09:55

A webáruházak 67%-a növekedett 2023-ban
    Budapest, 2024. február 12., hétfő (OTS) - A hazai webáruházak 67%-a számított forgalomnövekedésre a 2023-as évben - derül ki a Shoprenter legutóbbi, immár 16. alkalommal lefolytatott kutatásából.

    A 719 webáruház részvételével készült felmérés alapján az online áruházak esetén ez igazán biztató jövőképet vetít előre a szektorban.

A felmérés szerint a magyarországi webáruházak piaca 2023-ban is fejlődést mutat. Az interneten legjobban értékesíthető top termékkörök idén a játék és ajándék, a barkács és kert, valamint az egészség-wellness és a lakberendezés. Ezen a négy területen működik a webáruházak több, mint fele. A megkérdezett webáruházak közel fele 10 millió forint feletti bruttó árbevételt realizált az utolsó lezárt üzleti évben, és 50%-uk több, mint 1000 rendelést teljesített.

A kutatásban résztvevő webáruházak 67%-a növekedésre számított 2023-ban. Átlagosan 42%-os fejlődést prognosztizáltak 2023-ra, azonban a középérték csak 10%.

A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét, a banki átutalás és az online bankkártyás fizetési mód. Ez utóbbi helyzete évek óta stabilnak tekinthető, hisz a webáruházak 77%-a biztosítja ezt a fizetési módot is a vásárlóknak. Ugyanakkor az is elmondható, hogy a válaszadók nyitottak az új megoldások iránt is, amellyel javítható a vásárlói élmény a webáruházakban. A TOP 3 bevezetni tervezett fizetési megoldás a Google/Apple Pay, a mentett kártyás fizetés és az egyszeri fizetési funkciók.

Szállítási módok közül továbbra is a házhozszállítás vezet, szinte minden webáruház (95%) biztosítja ezt a szállítási módot. A többi szállítási mód közül kiemelkednek a fixpontos átvevőhelyek (csomagpontok és csomagautomaták), amelyeket a webáruházak közel 60-65%-a biztosít.

A legnépszerűbb marketing eszköz továbbra is a közösségi oldalakon való részvétel, a webáruházak 83%-a használja. A megkérdezettek többsége elsősorban Facebook-on, Instagram-on és YouTube-on van jelen.

A 3 leghatékonyabbnak tartott marketing eszköz azonban a keresőoptimalizálás (SEO, amit 71%-uk alkalmaz), a Facebook hirdetések (65% használja) és a Google Ads hirdetések (58% használ ilyen eszközt).

A válaszadó webáruházak éves marketing költségvetése átlagosan 4,8 millió forint volt 2023-ban és 52% házon belül tartja marketing feladatait.

A kutatás kitért arra is, hogy a mindennapi működés során milyen nehézségekkel kell szembenézniük a webshopoknak. A válaszadók 42%-ának leginkább az új vásárlók szerzése okoz problémát, de 38% említi a vásárlási gyakoriság növelését és a marketing tevékenységek menedzselését (37%) nehézségként.

És bár a webáruházak több mint fele az ügyfélélmény növelésével és az újravásárlás ösztönzésével válaszolna a felmerült kihívásokra, az eredményekből az is kiderül, hogy marketing tevékenységük részeként a webáruházak 40%-a nem is kezeli a kosárelhagyó látogatókat.

Az ügyfélélmény javítására a legjobb eszközöknek a még egyszerűbb vásárlási folyamatot, a személyre szabott termékajánlásokat, gyors-rugalmas szállítási opciókat és az új technológiákat (pl. AI) tekintik a webáruházak.

Az előbb felsoroltak és a kosárelhagyók kezelése mellett a termékelőfizetés lehetősége is megoldást nyújthat mind az ügyfélélmény növelésére, mind pedig a visszatérő vásárlás ösztönzésére. A válaszadó webáruházak harmadának még nem jutott eszébe előfizetéses szolgáltatás (vagy visszatérő vásárlási folyamat) kialakítása, azonban nyitott rá, további 17% pedig már tervezi ilyen megoldás bevezetését.

Az idei Nagy Webáruház Felmérés egyik nagy tanulsága, hogy a webshoptulajdonosok látják ugyan a problémákat és a lehetséges megoldásokat, de inkább csak a már ismert megoldások felé nyitottak, nem kísérleteznek, nehezen hagyják el komfortzónájukat. Nehezen szánják rá magukat a plusz költésre és arra is, hogy a probléma megoldásához plusz energiákat is mozgósítsanak.

A kutatásról itt találhatók további részletek: https://nagywebaruhazfelmeres.hu/
    

-------------------------------------------------------------------

       Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget, rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
       Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a felelős.
© Copyright MTI nonprofit Zrt.
       Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a (06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus levelező címen kaphat.

Vissza

Küldje tovább ismerősének

Nyomtatóbarát változat


RSS  ▪  Impresszum  ▪  Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fenntartva.