2013. november 12., kedd 12:44

A hirdetőknek fontosak a hiteles adatok
    Budapest, 2013. november 12., kedd (OTS) - Minden öt, a nyomtatott sajtóban hirdetésekre költött forintból négy a MATESZ által auditált lapoknál landolt 2013 első félévében - derül ki a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (MATESZ) és Kantar Média immár második alkalommal elkészített Transzparencia Riportjából.

    
    A hírhez tartozó kép(ek) ingyenesen letölthető(ek) a következő
internetcímen:
http://ots.mti.hu/Pages/Picture.aspx?fi=OTS_20131112_002.jpg

A hirdetők többsége továbbra is szeretne pontos képet kapni arról, hogy a nyomtatott sajtóban megvásárolt hirdetések hány olvasóhoz jutnak el. Erre utal, hogy az év első felében a listaáras reklámköltés 80 százaléka áramlott a MATESZ által auditált sajtótermékhez. A Kantar Media adatai szerint 2013 első hat hónapjában a vizsgált 282 kiadvány listaáras bevétele összesen 36,1 milliárd forint volt, s ebből 28,9 milliárd vándorolt ahhoz a 111 termékhez, amelyet a MATESZ is auditált.

Különösen látványosak a reklámbevételek közötti különbségek a női, a gazdasági és a sportlapok esetében. A teljes reklámköltés ötödét bezsebelő női kategóriában például a termékeknek ugyan csak valamivel több, mint felét auditálják, a hirdetési bevételeknek azonban a 88 százaléka áramlik ezekhez az újságokhoz. A 14 gazdasági kiadvány esetében 4 auditált termék viszi el a listaáron majd 1,9 milliárdos költés 61 százalékát, míg a sport szegmensben még ennél is nagyobbak a különbségek: az öt címből mindössze egy eladási adatait méri a MATESZ, azonban ez az egy termék bírja a szegmens reklámköltésének közel háromnegyedét.

A fentiek fényében nem meglepő, hogy a teljes hirdetési bevételből a legnagyobb szeletet kihasító országos közéleti, és megyei napilapok szinte kivétel nélkül az auditálást választják: a print reklámtortából együttesen 49 százalékkal részesedő két kategória 26 termékéből mindössze egy olyan van, amelynek eladási és példányszámait a MATESZ nem ellenőrzi.

Nem csak a cégek számára fontosak azonban a hiteles eladási számok, a médiaügynökségek is jóval nagyobb arányban választják azokat a kiadványokat, amelyek képesek ilyeneket felmutatni. Az ismert ügynökségek listaáras költésének 84 százalékát a MATESZ által auditált kiadványok valamelyikében jelent meg.
    

-------------------------------------------------------------------

      Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget, rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
      Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a felelős.
© Copyright MTI nonprofit Zrt.
      Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a (06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus levelező címen kaphat.



Forrás: OTS Üzleti Sajtószolgálat

MTI  © Minden jog fenntartva.