2013. október 24., csütörtök 09:42

Ismét tanulságos adatokkal zárult a Michelin évek óta rendszeresen megrendezett műszaki tanácsadása
    Budapest, 2013. október 24., csütörtök (OTS) - A Michelin Hungária Kft. együttműködésben az OMV Hungária Kft-vel, ismét megrendezte a Levegőt az abroncsba! közlekedésbiztonsági kampányt, mely sikeresen zajlott öt magyarországi helyszínen. 10 nap alatt összesen 1068 jármű gumiabroncsának állapotát vizsgálták a szakemberek.

    
    A hírhez tartozó kép(ek) ingyenesen letölthető(ek) a következő
internetcímen:
http://ots.mti.hu/Pages/Picture.aspx?fi=OTS_20131024_001.jpg
http://ots.mti.hu/Pages/Picture.aspx?fi=OTS_20131024_002.jpg

    A program célja, hogy felhívja az autósok figyelmét a rendszeres, legalább havi egyszeri ellenőrzés és a helyes abroncsnyomás fontosságára, mivel a rosszul beállított légnyomás kedvezőtlen hatással van az abroncs élettartamára, az üzemanyag fogyasztásra, a jármű kezelhetőségére és a féktávolságra is.
    Az idei évben is hasznos volt felhívni a figyelmet arra, hol találhatók a gyártó által javasolt légnyomás beállításokól szóló információk, miért fontos a gumiabroncsok rendszeres ellenőrzése, illetve milyen abroncs külképi jelekre figyeljenek az autóvezetők saját és utasaik biztonsága érdekében.
    A MICHELIN Levegőt az abroncsba! akció során idén vizsgált járműveknek  12%-án volt mind a négy abroncs megfelelő légnyomásra beállítva, 18%-án pedig volt átmenetileg elfogadható légnyomás értéket mutató abroncs, mely még nem számít veszélyesnek, de az abroncs élettartamát lerövidítheti és rendellenes kopáshoz vezethet. A vizsgált járművek 70%-án volt legalább egy, nem megfelelő légnyomással rendelkező, jellemzően alulfújt abroncs.  A nem megfelelő abroncsok 85%-a veszélyes, 15%-a pedig nagyon veszélyes nyomásértéket mutatott, azaz utóbbi esetben akár 1 bart is meghaladó mértékben tért el a  gyártó által előírt légnyomástól.
    A futófelület kopottsága szintén figyelmet érdemel, ezen a területen pozitívak a tapasztalatok, a vizsgált több mint négyezer abroncsból összesen 113-nak volt 2 mm alatti mintázati mélysége (a jogi szabályozás nyári abroncsnál 1,6 mm-t, télinél 4mm-t ír elő).
    Az abroncsok általános műszaki állapotát vizsgálva a leggyakoribb probléma a futó rendellenes kopása volt, amely a rossz futómű beállításból, a nem megfelelő centrírozásból illetve a nem megfelelő guminyomásból fakadhat.
A magyar autóvezetők, csakúgy, mint a megelőző években cseh, szlovák és szlovén társaik, örömmel fogadták a Michelin tanácsait és nyitottak voltak az abroncsokkal kapcsolatos hasznos információkra.

Sajtókapcsolat: +36 1 459 2940
    

-------------------------------------------------------------------

      Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget, rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
      Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a felelős.
© Copyright MTI nonprofit Zrt.
      Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a (06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus levelező címen kaphat.



Forrás: OTS Üzleti Sajtószolgálat

MTI  © Minden jog fenntartva.