2024. március 12., kedd 16:30 |
A Decathlon új irányvonala (1. rész) |
|
Budapest, 2024. március 12., kedd (OTS) - A Decathlon, a világ egy vezető multi-specialista sportmárkája felfedi új célját: "Move people through the wonders of sport" és a stratégia mögött meghúzódó merész új törekvést, hogy mindenki számára elérhetővé tegye az innovatív és fenntartható sportot. Ennek a fejlődésnek a részeként, a Decathlon bemutatja megújult márkáját, amely magában foglal egy dinamikus és előremutató arculatot, valamint az új 'orbit' névre keresztelt logót. |
A hírhez tartozó kép(ek) ingyenesen letölthető(ek) a következő internetcímen: http://ots.mti.hu/Pages/Picture.aspx?fi=OTS_20240312_001.jpg http://ots.mti.hu/Pages/Picture.aspx?fi=OTS_20240312_002.jpg
A Decathlon 1976-os indulása óta mindig is hitt a sport
létfontosságú szerepében, annak társadalomra gyakorolt hatásában, az
emberek egészségesebbé és boldogabbá tételében. A sport segít, hogy
újra kapcsolatba kerüljünk emberi mivoltunkkal, a bolygónkkal és
fizikai énünkkel.
Így jött létre a 'North Star' projekt, az a hosszú távú törekvés,
amellyel szeretnék felgyorsítani a Decathlon pozitív hatását a
világra. Ez pedig az innováció, a közösség és a fenntarthatóság
iránti elkötelezettségük. A North Star által vezérelve megszületett
új küldetésük: 'Move people through the wonders of sport.'
Ehhez a célhoz igazodva a Decathlon ambiciózus globális stratégiát
dolgozott ki, hogy üzleti tevékenységük számos aspektusát hatékonyan
fejlesszék. Az új stratégiai iránynak a középpontjában az
ügyfélélmény, a fenntarthatóság iránti erős elköteleződés és a
vállalat általános modernizálása áll. Az ügyfélélmény központi
eleme, a ma bemutatott megújult és újrapozícionált Decathlon.
Barbara Martin-Coppola, a Decathlon vezérigazgatója: "A mai nap
különleges pillanat a Decathlon történetében és jövőjében egyaránt.
A világnak most nagyobb szüksége van a sportra, mint valaha.
Egyesítő ereje van, és javíthatja a fizikai és mentális egészséget
egyaránt. A Decathlonnál szeretnénk nagyobb pozitív hatást
gyakorolni az emberekre, a társadalomra és a bolygóra azáltal, hogy
a sport csodáin keresztül megmozgatjuk az embereket. Büszke vagyok
arra, hogy csapattársainkkal együtt dolgozhatunk a North Star -
vezérfonalunk és ambíciónk -elérésén. Hihetetlen volt látni, hogy
sokszínű közösségünk együtt ünnepelte azt, ami különlegessé tesz
minket: lehetővé tesszük, hogy mindenki a saját feltételei szerint
sportolhasson. Biztos vagyok benne, hogy ambiciózus stratégiánk,
amely üzleti tevékenységünk hogyanját határozza meg, biztosítani
fogja, hogy a Decathlon egyedülálló és megbízható sportmárkaként
vezető szerepet töltsön be az ágazatban."
ÚJ MÁRKAPORTFÓLIÓ
A Decathlon markáns új márkaarculata tükrözi a márka ambícióit,
miközben a múltját is ünnepli. A dinamikus kék szín mellett most egy
új elem- az "Orbit" - is megjelenik, amely a Decathlon fenntartható
üzleti modelljének középpontjában álló mozgást, az új magasságok
elérésére irányuló törekvést és a körforgást fejezi ki.
A Decathlon márkastruktúrája tovább fejlődik, hogy tükrözze új
identitását, mint globális, több sportágra specializálódott
sportmárka. A Decathlon egy sport világmárka, amely mindenki számára
elérhető, minden sportágban és minden szinten.
9 kategória specialista tükrözi a sokoldalúságukat: Quechua
(túrázás), Tribord (vízi sportok), Rockrider (kerékpározás), Domyos
(fitnesz), Kuikma (ütős sportok), Kipsta (csapatsportok), Caperlan
(horgászat, lovaglás), Btwin (városi kerékpározás és mobilitás) és
Inesis (golf és precíziós sportok).
Ezek mellett, a Decathlon még 4 szakértői márkát is kínál, melyek
kiváló minőségű termékeket gyártanak tapasztalt sportolók számára:
- Van Rysel
- Simond
- Kiprun
- Solognac
ÚJ ARCULAT, ÚJ IDENTITÁS, ÚJ LOGÓ
Az új logó két részből áll: szövegből és az új szimbólumból, amit
Orbitnak neveznek.
Az Orbit a North Star-ra utal, amely a múltból építkezve a jövőnk
felé vezeti a vállalatot.
Lendületes vonalvezetése a körforgás iránti elkötelezettséget
fejezi ki, miközben a Decathlon korábbi dizájnjából meríti az
ikonikus dőlt "A" betűt. A csúcs, mely a lendületes mozgást szimbolizáló vonalvezetést
lezárja, jelképezhet akár hegyet, vitorlát, hullámot vagy éppen
szívverést is. A nyitottság jelképét, a Decathlon új logóját mindenki a maga
módján értelmezheti: lehet a hozzáférhetőség, a kimagasló
teljesítmény, az innováció, vagy a környezetre gyakorolt pozitív
hatás jelképe is.
Az új, élénk kék szín lendületes és energikus, ami a Decathlon,
mint sportszermárka, hitelességét jeleníti meg. Ám új márkaarculatuk
túlmutat új logón.
A modularitásra épülő márkaarculat tükrözi majd sokrétűségüket, így
még több embernek nyújtanak megoldást, a kezdőtől a profi
sportolókig. Örömöt és érzelmeket, valamint az inkluzív hozzáállás
erős értékeit közvetíti.
A Decathlon új arculata már két éve készül. A csapatok keményen
dolgoztak azon, hogy olyan márkát hozzanak létre, amely valóban
képviseli a Decathlont abban, ami: egy globális, több sportágra
specializálódott sportszergyártó cég, amely a kezdőtől a profi
sportolókig mindenkit megmozgat a sportolás varázsán keresztül.
(folyt.)
|
|
|
|
|
|
|
2024. március 12., kedd 16:30 |
A Decathlon új irányvonala (2. rész) |
|
Budapest, 2024. március 12., kedd (OTS) - |
A FENNTARTHATÓSÁGON ALAPULÓ ÜZLETI MODELL
A DECATHLON elkötelezte magát amellett, hogy 2050-ig nettó nullára
csökkenti a károsanyag-kibocsátását, és egy dekarbonizációs
útitervet dolgozott ki a párizsi egyezmény alapján, a Nettó Zéró
kibocsátásnak megfelelően.
A DECATHLON dekarbonizációs célokat tűzött ki:
- 2026-ra a CO2-kibocsátás 20%-os abszolút csökkentése
- 2030-ra a CO2-kibocsátás 42%-os abszolút csökkentése és nettó
zéró kibocsátás elérése 2050-ig
A Decathlon kéz a kézben dolgozik a beszállítókkal és a
partnerekkel, hogy a fenntarthatóságot az ellátási lánc egészében
megvalósítsa. Ezzel az együttműködésen alapuló megközelítéssel a
Decathlon a partnereivel együtt dolgozik a folyamatok
szén-dioxid-mentesítésén és a körforgáson és a termék életciklusának
meghosszabbításán alapuló új üzleti modellek útjának előkészítésén.
Ez azt is jelenti, hogy a Decathlon a teljes termékpalettáján
növeli a termékek élettartamát, és lehetővé teszi a vásárlói számára
a termékek újrafelhasználását, javítását és újrahasznosítását.
INNOVÁCIÓ A SPORTMÁRKA KÖZÉPPONTJÁBAN
A Decathlonnál több mint 850 mérnök és 400 tervező minden nap
fáradhatatlanul feltalál, alkot, tervez, próbál ki és tesztel új
anyagokat és termékeket. Az eredmény egy sor úttörő sportmegoldás,
amelyeket 900 szabadalom támaszt alá.
A DECATHLONRÓL A Decathlon a kezdők és az élsportolók számára egyaránt elérhető,
globális, több szakterületre specializálódott sportmárka, amely
minden szinthez innovatív sporteszközöket gyárt. Több mint 100 000
csapattársával és 1700 üzletével világszerte a Decathlon és csapatai
1976 óta dolgoznak egy folyamatos ambíció megvalósításán:
Megmozgatni az embereket a sport csodáin keresztül, hogy
egészségesebbek és boldogabbak legyenek egy fenntartható jövőben.
A francia tulajdonú, Magyarországon piacvezető sportszerkereskedő
áruházlánc immár 19 éve van jelen a hazai kereskedelmi piacon. 24
áruházának arculata az elkövetkezendő időszakban, egy hosszabb távú
folyamat részeként fog majd átállni.
MEDIA CONTACT Rita GEMBICZKI - Public Relations Manager rita.gembiczki@decathlon.com
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI
által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a
felelős. © Copyright MTI nonprofit Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
Forrás: OTS Üzleti Sajtószolgálat
MTI © Minden jog fenntartva.
|