2023. május 25., csütörtök 10:20

A Meta mesterséges intelligenciával javítja a hirdetések hatékonyságát
    Budapest, 2023. május 25., csütörtök (OTS) - Az online biztonság és a személyes adatok védelme kiemelt jelentőséggel bír mindenki életében. Számos botrány borzolta a kedélyeket az elmúlt években a különböző közösségi média oldalak adatgyűjtési stratégiái miatt. Ennek okán a Meta most egy új hirdetéscélzási modellt fejlesztett ki, aminek már nincs szüksége adathalászatra, hála a mesterséges intelligenciának.

    A Meta adatgyűjtése

Amikor belépünk a Facebookra vagy az Instagramra, rövid időn belül biztosan találkozunk különböző hirdetésekkel és reklámokkal. Azonban azt kevesen tudják, hogy azok a reklámok nem véletlenül jelentek meg pont nekünk, pont most. Dávid Ádámot, a Kiszervezett Marketing Kft. ügyvezetőjét kérdeztük a Meta új adatgyűjtési mechanizmusáról.

Ádám rámutatott, hogy 2023 első negyedévében a Meta szolgáltatásaiban a hirdetésmegjelenítések száma 26%-kal nőtt, míg a hirdetésenkénti átlagos ár 17%-kal csökkent. Tehát hogyan képes a Meta relevánsabb hirdetéseket megjeleníteni a felhasználóknak, kevesebb személyes adat felhasználásával?

A Meta Lattice újdonságai

A Meta Lattice nevű új hirdetésmegjelenítési stratégia célja, hogy előre jelezze, hogyan fognak a felhasználók reagálni egy-egy hirdetésre. Ehhez a mesterséges intelligenciát hívja segítségül. Amint azt Dávid Ádám kifejtette:

"A Meta Lattice képes átfogóan javítani a Facebook és Instagram hirdetések teljesítményét. Lényegében a Lattice rendszer a legvalószínűbb felhasználói válaszokat jelzi előre, anélkül, hogy túl sok adatot gyűjtene az emberektől. Tehát úgy működik, mint egy nagyon modern időjós, csak éppen nem az időjárást, hanem a kattintásokat és a vásárlói reakciókat jósolja meg."

A Lattice tudásmegosztást használ a Meta különböző felületein (pl. Facebook-hírfolyam, Instagram-történetek, Reels-videók), hogy kibővítse a potenciális ügyfelek érdeklődésének és online tevékenységének feltérképezését. Így a Meta képessé válik arra, hogy relevánsabb hirdetéseket jelenítsen meg az embereknek.

"A hirdetés és a hirdetést megtekintő személy kapcsolata másodpercektől (pl. kattintás, kedvelés) akár napokig is tarthat (pl. vásárlási szándék, kosárba helyezés, majd később vásárlás egy weboldalon vagy alkalmazásban). Az időbeli tudatossággal rendelkező modellezés révén a Meta Lattice nemcsak egy ember valós idejű szándékait képes megragadni a felhasználói viselkedés alapján, hanem a hosszú távú érdeklődést is előre tudja vetíteni" - mondta Dávid Ádám, aki már sok éves tapasztalattal rendelkezik az online hirdetési kampányok kezelése terén.

A teljes cikk elolvasható és a forrás megjelölése mellett szabadon felhasználható:
https://bit.ly/2023-05-25-teljes-cikk
https://bit.ly/2023-05-25-google-drive-cikk-es-kepek


További információ:
Dávid Ádám,
Ügyvezető
Mob: +36 70 633 3696
E-mail: info@kiszervezettmarketing.hu
    

-------------------------------------------------------------------

       Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget, rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
       Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a felelős.
© Copyright MTI nonprofit Zrt.
       Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a (06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus levelező címen kaphat.



Forrás: OTS Üzleti Sajtószolgálat

MTI  © Minden jog fenntartva.