2018. június 19., kedd 10:56 |
A 2018. évi Cannes Lions nemzetközi reklámfesztiválon a P&G úttörő szerepet vállalt a nemi egyenlőségnek a reklámipar egészében való érvényesítése elősegítésében (1. rész) |
|
Cannes, Franciaország, 2018. június 19., kedd (Business Wire/OTS) - A vállalat stratégiai partnerségre lépett a média- és szórakoztató ágazatban véleményvezérnek számító Queen Latifah-val és and Katie Couric-kal - A Procter & Gamble Company (NYSE: PG) a nemi egyenlőség megvalósítása iránti elkötelezettsége jegyében ma egy sor új, a növekedést elősegítő és a társadalom hasznát szolgáló kezdeményezést indított el, kötelezettségeket vállalt és partnerségi megállapodásokat kötött a sokféleségnek a kreatív ágazat teljes ellátási láncában való elfogadtatása és elterjesztése céljából, illetve annak érdekében, hogy a nők ábrázolása a reklámokban és a médiumokban jobban közelítsen a valósághoz, pontosabb és pozitívabb legyen. |
A nők és a lányok a reklámok és a médiaprogramok 29 százalékában
pontatlanul és negatív módon kerülnek bemutatásra*, és a nők
továbbra is alulreprezentáltak a kamera másik oldalán dolgozók közt:
a marketingvezetőknek 32 százaléka, a kreatív vezetőknek 33
százaléka és a kereskedelmi igazgatóknak mindössze 10 százaléka nő.
Ezek a problémák továbbra is léteznek, holott bizonyított, hogy a
nemi egyenlőség alapján készült hirdetéseket 10 százalékkal
megbízhatóbbnak ítélik meg az emberek, és 26 százalékkal nagyobb
értékesítési növekedést eredményeznek.*
E problémák megoldása érdekében a P&G arra törekszik, és a
médiaipar minden szereplőjét arra buzdítja, hogy 100%-ban pontosan
és pozitívan ábrázolják a nőket a reklámokban és a médiumokban,
valamint, hogy a kreatív ágazat ellátóláncának minden szegmensében
egyenlő arányban legyenek képviselve a nők és a férfiak. A P&G egy
sor átfogó projektet indított el, hogy kivegye a részét olyan, a nők
tehetséggondozását, támogatását és a reklám-, média- és
tartalomszolgáltató szektorba való bejutásuk elősegítését célzó
programokban, amelyek rendszerszintű megoldást kínálnak a nemi
egyenlőtlenség leküzdésére. Felismerve azt, hogy e programok sikeres
megvalósításához az ágazat minden szereplőjére szükség van, a P&G
részt vállal a Nemzeti Hirdetők Szövetségének (Association of
National Advertisers [ANA]) #SeeHer mozgalmában és más ágazati
kezdeményezésekben, ideértve az Egyesült Nemzetek Szervezet Női
Sztereotípiák Elleni Szövetségét (Women Unstereotype Alliance, és
arra szólítja fel a hirdetőket, reklámügynökségeket és
tartalomfejlesztő cégeket, hogy ezeket a változásokat a teljes
kereskedelmi ökoszisztémában valósítsák meg.
"Most, amikor a világ legjobb kreatív szakemberei összegyűlnek az
ágazat sikereinek megünneplésére, cégünk érdemi lépésekkel szeretné
kivenni a részét annak a feladatnak a megoldásában, hogy a nemi
egyenlőség a hirdetési, média- és kreatív ágazat
szakember-utánpótlásának kinevelése terén prioritást kapjon az
elkövetkező öt évben" - magyarázta Marc Pritchard, a Procter &
Gamble márkaigazgatója. "Tudatában vagyunk természetesen annak is,
hogy egy vállalat egyedül nem képes elérni ezt a célt, ezért
reméljük, hogy példánkkal csatlakozásra inspiráljuk az ágazat többi
szereplőjét, és így felgyorsíthatjuk a változást."
A P&G bejelentette, hogy elkötelezettsége jegyében partnerségi
megállapodásokat kötött az ágazat vezetői szereplőivel a médiumokban
a nők férfiakkal egyenrangúként való, pozitív ábrázolásának elérése
céljából:
- The Queen Collective: Az Oscar-díjra jelölt, Golden Globe-,
Emmy- és SAG-díjjal kitüntetett Queen Latifah és produkciós cége, a
Flavor Unit Entertainment és a The Queen Collective célja a nemi és
faji egyenlőség elérésének felgyorsítása a kamerák mögött dolgozók
körében. A zenében, filmekben és egyéb művészeti ágazatokban
egyaránt a határokat feszegető Queen Latifah hűen önmagához a női
rendezők által készített filmek forgalmazásának felvállalásával
támogatja a P&G erőfeszítéseit. A Queen Latifah által indított
kezdeményezés keretében elsőként két női rendező filmje kerül
forgalmazásra egy neves forgalmazó partnercégen keresztül. 2016-ban
a 250 legnagyobb bevételt hozó mozifilm rendezői közt a nők aránya
mindössze négy százalék volt. Ez számos kihívást jelent nem csak a
filmgyártás, hanem más ágazatok, mint például a reklámipar számára
is. A The Queen Collective a P&G-vel, a HP, Inc.-kel, a Smirnoffal,
a Wieden+Kennedy-vel, a Marina Maher Communications / Ketchum
+-szal, a United Talent Agency Marketinggel és a Tribeca Studios-zal
együttműködve támogatja a női rendezők kinevelését.
- Katie Couric Media: A díjnyertes újságíró legújabb vállalkozása
igyekszik összehozni a szponzorokat a forgalmazókkal annak
érdekében, hogy intelligens, átgondolt, a nők képességeinek
kiteljesítését elősegítő tartalmak jöhessenek létre. Couric, akit
fellelkesített a Nemzeti Hirdetők Szövetsége (Association of
National Advertisers [ANA]) által indított #SeeHer kezdeményezés
tanácsadói testületének tagjaként végzett munkája, neves márkákkal
együttműködve olyan tartalmak kidolgozását tervezi, amelyek tükrözik
a projekt résztvevőinek közös értékeit és a fontos társadalmi
kérdések megoldása iránti elkötelezettségét. A Katie Couric Media
egy nők által vezetett csapat irányításával a médiumok hatásában
bekövetkező változásokra és a fogyasztói kör bővülésére építve egy
sor különféle formátumú és típusú történetet készít és forgalmaz
majd, ideértve online sorozatokat, dokumentumfilmeket,
forgatókönyveket, podcastokat és élő műsorokat olyan platformokon
keresztül, amelyek a legalkalmasabbak az adott tartalom iránt
érdeklődő célközönség elérésére.(folyt.)
|
|
|
|
|
|
|
2018. június 19., kedd 10:57 |
A 2018. évi Cannes Lions nemzetközi reklámfesztiválon a P&G úttörő szerepet vállalt a nemi egyenlőségnek a reklámipar egészében való érvényesítése elősegítésében (2. rész) |
|
Cannes, Franciaország, 2018. június 19., kedd (Business Wire/OTS) - |
- Free The Bid: A női rendezők reklámiparban való boldogulásának
nehézségeit saját bőrén megtapasztaló Alma Har'el által létrehozott,
a nők egyenlő esélyeiért küzdő szervezet annak elérését tűzte ki
célul, hogy a reklámiparban meghirdetett kereskedelmi állásokra a
nők a férfiakkal hasonló esélyekkel pályázhassanak. A P&G és márkái
ígéretet tettek arra, hogy minden három ajánlatkérésen alapuló
kereskedelmi projekt esetében egy női rendezőtől is bekérnek
ajánlatot. Ezzel párhuzamosan a P&G legfontosabb ügynökségi
partnerei közül a legnagyobb, a Publicis Groupe vállalta, hogy ezt
az eljárást világszerte, összes ügynökségénél és a teljes
hálózatában bevezeti. A P&G ugyanakkor kötelezettséget vállalt arra
is, hogy világszerte támogatja a Free the Bid (Szabad ajánlattétel)
kezdeményezés terjesztését a következő három évben a HP Inc.-kel, és
a Publicis Groupe-pal együttműködve annak érdekében, hogy
megduplázódjon a Free The Bid eredményeként megbízott rendezők
száma, és a kezdeményezést 20 országra kiterjesszék.
- #SheIsEqual Csúcstalálkozó: A kreatív ágazatban elért sikerek
megosztása és a nemi egyenlőség elérését célzó erőfeszítések
fokozása érdekében a Global Citizen és a P&G összefogásában 2018.
szeptember 28-án, az Egyesült Nemzetek Szervezete Közgyűlésének
hetében New Yorkban megrendezésre kerül az első #SheIsEqual
Csúcstalálkozó. A rendezvényen, melynek házigazdái is a Global
Citizen és a P&G lesznek, kormányzati képviselők, a magánszektorban
tevékenykedő vállalatok és a reklám-, a média- és a szórakoztató
ipar véleményvezérei megoszthatják a nemi egyenlőségről, a nők
gazdasági szerepvállalásának elősegítéséről, a lányok oktatásáról és
érdekképviseletéről alkotott nézeteiket a nők médiumokban, illetve a
marketing, a technológia és a szórakoztatás terén való
reprezentáltságának szemszögéből. Madonna Badger, aki mind a Glass
Lion-díj zsűrijének, mind a See It Be It kezdeményezésnek az elnöke,
elvállalta, hogy a Cannes Lions vezérigazgatójával, Phillip
Thomas-szal együttműködve kurátora lesz egy "Creative Showcase"
bemutatónak, amely azokat az 2018. évi Glass Lions-díjra nevezett,
illetve az új SDG Lions versenyben részt vevő legjobb munkákat
mutatja be, amelyek pozitívan ábrázolnak egy olyan világot, ahol
érvényesül a nemi egyenlőség. Az ANA #SeeHer kezdeményezése
keretében rendezvények kerülnek megszervezésre, amelyeknek témája a
médiumok társadalomban betöltött szerepe és a nők és lányok pontos
ábrázolásának fontossága a szórakoztató ágazatban.
"A nemi egyenlőség mind a társadalom, mind az üzleti sikerek
szempontjából fontos előrevivő tényező" - magyarázta Pritchard. "A
P&G legjobb márkái legsikeresebb kampányainak többsége nemi
egyenlőségen alapuló kampány - ilyen például az Always Like a Girl
kampánya, az SKII Change Destiny kampánya, az Olay Live Fearlessly…
kampánya, valamint a Tide, az Ariel, a Dawn és a Swiffer kampányai,
amelyekben a háztartásból a részüket kivevő férfiak kerülnek
bemutatásra. Egyértelmű, hogy a nemi egyenlőség elvének
megvalósítása nem pusztán társadalmi szempontból hasznos, hanem az
üzleti növekedéshez is nagy mértékben hozzájárul."
"Évtizedek óta dolgozom a szórakoztatóiparban, így tudatában vagyok
annak, hogy a nők - és különösen a színes bőrű nők - valósághű
ábrázolásához sokszínű csapat szükséges a kamera mindkét oldalán.
Amikor különféle háttérrel rendelkező nők dolgoznak a kamerák
mögött, a történeteink valahogy jobb betekintést adnak, őszintébbek
és mélyebben érintik meg a nézők lelkét" - mesélte Queen Latifah.
"A pályafutásom során rengeteg szerkesztőségben dolgoztam, és
rengeteg különféle történetet mondtam el. A Katie Couric Media
küldetése az, hogy egy nők által irányított csapat a velünk közös
értékekkel rendelkező vezető márkákkal együttműködve olyan
tartalmakat hozzon létre, amelyek segítenek az embereknek megtalálni
a helyes utat ebben a bonyolult mai világban, elősegítik a megértést
és gazdagabbá teszik az emberek életét" - mondta el Katie Couric.
*Az Association of National Advertisers #SeeHer című tanulmánya.
(folyt.)
|
|
|
|
|
|
|
2018. június 19., kedd 10:57 |
A 2018. évi Cannes Lions nemzetközi reklámfesztiválon a P&G úttörő szerepet vállalt a nemi egyenlőségnek a reklámipar egészében való érvényesítése elősegítésében (3. rész) |
|
Cannes, Franciaország, 2018. június 19., kedd (Business Wire/OTS) - |
Amit a P&G-ről tudni kell…
A P&G világszerte megbízható és magas minőségű termékekkel áll a
fogyasztók rendelkezésére. A vállalat vezető márkái közt szerepel
többek közt az Always®, az Ambi Pur®, az Ariel®, a Bounty®, a
Charmin®, a Crest®, a Dawn®, a Downy®, a Fairy®, a Febreze®, a
Gain®, a Gillette®, a Head & Shoulders®, a Lenor®, az Olay®, az
Oral-B®, a Pampers®, a Pantene®, az SK-II®, a Tide®, a Vicks® és a
Whisper®. A P&G vállalatcsalád tagjai mintegy 70 országban működnek
szerte a világon. A vállalatra és márkás termékeire vonatkozó
legfrissebb információkért kérjük, keresse fel a http://www.pg.com
internetes oldalt.
Tekintse meg az eredeti közleményt a következő internetes címen:
businesswire.com:
https://www.businesswire.com/news/home/20180618005590/en/
Kapcsolat: P&G Global Communications Tressie Rose, +1 513-983-4929 Rose.t.8@pg.com
Forrás: Procter & Gamble
E közlemény hivatalos, mérvadó változata az eredeti forrásnyelven
közzétett szöveg. A fordítás csak az olvasó kényelmét szolgálja, és
összevetendő a forrásnyelven írt szöveggel, amely az egyetlen jogi
érvénnyel bíró változat.
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI
által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a
felelős. © Copyright MTI Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
Forrás: OTS Üzleti Sajtószolgálat
MTI © Minden jog fenntartva.
|