2017. augusztus 2., szerda 20:14 |
Nem várható jelentős csökkenés az étel- és italautomaták számában |
|
Budapest, 2017. augusztus 2., szerda (OTS) - Az étel- és italautomatákba szerelt felügyeleti egységeknek köszönhetően nemcsak a jogszerűen működő vállalkozások védelme, illetve az ágazat fehérítése valósulhat meg, hanem általuk az üzemeltetők naprakész, pontos adatokat kaphatnak az automaták áruforgalmáról is. |
2017. július 31-ig több mint 27 ezer étel- és italautomatára
érkezett elektronikus regisztráció a menedékes felügyeleti
szolgáltatóul kijelölt Magyar Postához, és bár a határidő lejárt,
továbbra is folyamatosan kérik az üzemeltetők a készülékek
nyilvántartásba vételét. A cég megkezdte az adatok feldolgozását és
ellenőrzését. Az előzetes információk alapján annyi bizonyosan
megállapítható, hogy nem várható jelentős csökkenés az étel- és
italautomaták számában.
Annak érdekében, hogy az automata-üzemeltetők számára ne jelentsen
többletkiadást a felügyeleti egységek beszerzése és beszerelése, a
Nemzetgazdasági Minisztérium összesen 3,24 milliárd forint
támogatást biztosít e célra. A vállalkozásoknak mindössze szerződést
kell kötniük a felügyeleti szolgáltatóval, amely a felügyeleti
egység beszerzését, szerelését és a támogatás igénylését is
elintézi.
Az üzemeltetők érdekképviseletének (MIÁSZ) kérésére a Magyar Posta
lehetőséget biztosít, hogy az automatákra vonatkozó, a bekötéshez
szükséges technikai információkat a szerződéskötést követően is
pótolhassák. A felügyeleti szolgáltató az üzemeltetőkkel és
érdekvédelmi szervezettel (MIÁSZ) folyamatosan egyeztet, hogy a
beszerelések megszervezése gyors és hatékony legyen.
Az étel- és italautomaták felügyeleti egységgel történő ellátása
elsősorban azt a kormányzati célt szolgálja, hogy a szektor
tisztességes vállalkozói megfelelő védelmet kapjanak a
bevétel-eltitkolást üzletvitelszerűen alkalmazó adócsalókkal
szemben. De a felügyeleti rendszer bevezetésével nyomon követhetővé
válik az automaták áruforgalma, az összegyűjtött forgalmi adatok
titkosított adatkommunikációs csatornán keresztül továbbíthatók
lesznek a Nemzeti Adó- és Vámhivatal részére.
A felügyeleti szolgáltató Magyar Posta a hatósági adatszolgáltatás
mellett az összegyűjtött adatokat azonnal online elérhetővé teszi az
üzemeltetők számára, ezzel a vállalkozások naprakész információkkal
rendelkeznek majd automatáik kihasználtságáról. Az így megkapott
telemetriai és értékesítési adatok pedig a napi üzletmenetet is
segíthetik.
Magyar Posta
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI
által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a
felelős. © Copyright MTI nonprofit Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
Forrás: OTS Üzleti Sajtószolgálat
MTI © Minden jog fenntartva.
|