2017. június 30., péntek 10:00 |
Étel- és italautomata felügyeleti szolgáltatás |
|
Budapest, 2017. június 30., péntek (OTS) - A Magyar Posta Zrt.-t jelölte ki a 173/2017-es kormányrendelet az étel- és italautomaták felügyeleti szolgáltatásának ellátására. A Magyar Posta 2017. július elsejétől indítja meg szolgáltatását. |
A kormány a Magyar Postát jelölte ki menedékes felügyeleti
szolgáltatónak az étel- és italautomaták forgalmának mérésére. A
menedékes felügyeleti szolgáltató feladata, hogy a regisztrált étel-
és italautomatákat egy adattovábbításra alkalmas, úgynevezett
Automata Felügyeleti Egységgel szerelje fel, azt működtesse
(ideértve a szervizelést, karbantartást, felülvizsgálatot), és a
rögzített forgalmi adatokat a jogszabály szerint továbbítsa a
Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak (továbbiakban NAV).
Az Automata Felügyeleti Egység egy hatóságilag bevizsgált és
engedélyezett műszaki berendezés, amelyet az automaták
vezérlőpaneljéhez elválaszthatatlanul kapcsolódva kell beépíteni. Az
országszerte működő, mintegy 30-32.000 automata további
üzemeltetésének feltétele az Automata Felügyeleti Egység
beszerelése, amire vonatkozóan a tulajdonosnak vagy az üzemeltetőnek
szerződést kell kötnie egy engedéllyel rendelkező felügyeleti
szolgáltatóval.
A Magyar Posta Zrt. felkészült a feladatra és országosan a 2.000
főnél magasabb lélekszámú településeken fogadja az
automataüzemeltetők igényeit. A Magyar Posta országos hálózatának
köszönhetően megfelelő színvonalon tudja ellátni az Automata
Felügyeleti Egységek üzemeltetését, valamint szervizelését is, mivel
a Társaságnál nemcsak az infrastrukturális feltételek adottak, hanem
az informatikai háttér és az országos szervizhálózat is biztosított.
A felügyeleti rendszer célja, hogy az automaták bevételéről pontos
információk érkezzenek be a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz. A NAV
ugyanis az információkat összevetheti az adózótól érkező bevallási
adatokkal, biztosítva a jogszabályoknak megfelelő működtetést. A
Magyar Posta által felépített felügyeleti szolgáltatás külső
szakértő által auditált módon biztosítja az üzemeltetők forgalmi
adatainak védelmét, azt, hogy az adatok - a jogszabályban előírt
módon - titkosított adatkommunikációs csatornán jussanak el a
NAV-hoz. Az üzemeltetők pedig elektronikus felületen keresztül érik
el az automatáik által szolgáltatott - elsősorban forgalmi -
információkat.
Az étel- és italautomaták üzemeltetőinek - a jogszabály szerint -
most az a feladatuk, hogy 2017. július 31-ig megkössék a szerződést.
Az ehhez szükséges elfogadó nyilatkozat a felügyeleti szolgáltató
elektronikus felületén, egy ügyfélbarát applikáción keresztül érhető
el. A nyilatkozatot kitöltve és cégszerűen aláírva kell az
ügyfélszolgálatra kijelölt posták bármelyikén beadni, a szükséges
mellékletekkel együtt.
További információkat a szolgáltatás indulását követően a
www.posta.hu weblapon lehet elérni.
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI
által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a
felelős. © Copyright MTI nonprofit Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
Forrás: OTS Üzleti Sajtószolgálat
MTI © Minden jog fenntartva.
|