2016. február 26., péntek 14:32

A FŐGÁZ megkezdte az E.ON hibájának helyrehozását
    Budapest, 2016. február 26., péntek (OTS) - Ügyfélpanaszok nyomán jelentős hibát talált a FŐGÁZ az E.ON-tól kapott adatokban, miután megkezdte a számlák kiküldését a társaság korábbi lakossági földgázfogyasztói részére. Az E.ON elismerte a felelősségét. Mivel a korábbi szolgáltatótól kapott hibás adatokon alapuló számlák a diktálós fogyasztók esetében túlszámlázást eredményeztek, a FŐGÁZ soron kívül fogadja a reklamációkat, biztosítja a korrekció lehetőségét, egyúttal kéri fogyasztói szíves türelmét. Az érintett számlák 2016. február 9-től február 23-ig terjedő keltezéssel készültek.

    Ügyfélpanaszok nyomán a FŐGÁZ azonnal az E.ON-hoz fordult, hogy vizsgálja felül a szolgáltató-váltás kapcsán átadott fogyasztási adatok helyességét, hiszen összehasonlítást lehetővé tevő adatok hiányában a FŐGÁZ-nak nem állt módjában ezeket ellenőrizni. A fogyasztási szokásokról, korábban diktált mérőállásokról a FŐGÁZ-nak nincs információja. A FŐGÁZ az ügyfelek alapvető szerződéses és kapcsolattartási adatain kívül (név, lakcím) a végszámlákon is szereplő záró mérőállást kapta meg. Mindezen felül az E.ON az ügyfelek 2016-ra várható éves fogyasztását adta meg, amelyről most kiderült, hogy hibás algoritmuson alapult. Az egyeztetések során az E.ON kötelezettséget vállalt ennek pontosítására, amellyel megindulhat a számlák korrigálása.

Az E.ON elismerte felelősségét, a hibájáról sajtóközleményben is tájékoztatta a lakosságot. A FŐGÁZ folyamatos kapcsolatban áll az E.ON-nal, hogy mielőbb megkaphassa a diktálós fogyasztókra vonatkozó javított adatokat, amellyel a még ki nem küldött számlák pontosítása megtörténhet.

A FŐGÁZ kiemelten kezeli a reklamációkat, ennek érdekében a társaság minden ügyfélszolgálati csatornán felkészült a szokásosnál nagyobb ügyfélforgalom kiszolgálására, az érintett területeken, a megyeszékhelyeken és megyei jogú városokban működő állandó ügyfélszolgálati irodák egyszerűsített ügyintézéssel és egyes napokon meghosszabbított nyitva tartással várják a fogyasztókat. A FŐGÁZ telefonos ügyfélszolgálata a helyi tarifával hívható 06 40 474 474 telefonszámon 8:00-18:00 óra között, illetve csütörtökönként 8:00-20:00 között érhető el.

A FŐGÁZ felhívja a fogyasztók figyelmét, hogy a legegyszerűbb módja az adatok pontosításának a diktálás. A FŐGÁZ online ügyfélszolgálata a nap 24 órájában önkiszolgáló ügyfélszolgálatot biztosít a felhasználók részére. Az online ügyfélszolgálatra történő regisztrációhoz az adatok megtalálhatók a számlán. Online diktálás esetén a www.fogaz.hu/ugyfelszolgalat, telefonon történő diktálás esetén pedig a 06 80 405 540 (vezetékes) vagy a 06 1 237 7777 (mobiltelefonon is elérhető) telefonszámon tudják bejelenteni a fogyasztást.

A diktálás eredményeképpen a következő számlában az eltérés automatikusan kiegyenlítődik, a különbözetet a következő havi számlában jóváírják. Amennyiben a fogyasztó nem fogadja el a számla összegét, soron kívüli reklamációra van lehetősége. Ennek során, igény esetén megtörténik a számlák azonnali korrekciója a fogyasztó által biztosított aktuális mérőállás alapján, vagy a felhasználó részletfizetéssel rendezheti azt, illetve kérhet fizetési haladékot is. Azon felhasználóknak, akik csoportos beszedéssel egyenlítik számlájukat, FŐGÁZ a bank visszajelzését követően tudja a számlakorrekciót elvégezni és a különbözetet visszautalni.
    

-------------------------------------------------------------------

       Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget, rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
       Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a felelős.
© Copyright MTI nonprofit Zrt.
       Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a (06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus levelező címen kaphat.



Forrás: OTS Üzleti Sajtószolgálat

MTI  © Minden jog fenntartva.