2014. november 13., csütörtök 14:37 |
Direct Line: Car Shorts - Egy kisfilm-verseny vírusszerűen terjedő sikert hoz a nyertesnek |
|
Berlin & Teltow, Németország, 2014. november 13., csütörtök
(Business Wire/OTS) - A közönség meghozta döntését: Az autó
témájának szentelt nemzetközi kisfilm-verseny, az első alkalommal
megrendezett Car Shorts Awards nyertese az Újratervezés (My Guide)“
című kisfilm lett. A magyar versenyszereplő a Car Shorts versenyben
való jelölésével vírusszerűen terjedő szupersikert aratott
hazájában. Emellett dobogóra került a 2. helyen az új-zélandi Crash
Course“, valamint harmadik helyen a brit Gelato Go Home“ című
rajzfilm. A döntő 24 résztvevőjének filmjeit kereken 115.000
Internet-felhasználó nézte meg, akik 71.000 szavazatot adtak le. |
Csütörtök este a Berlinben megrendezésre kerülő 30. Nemzetközi
kisfilmfesztivál keretén belül díjazták a Direct Line járműbiztosító
által a berlini interfilmmel kooperációban életre hívott Car Shorts
verseny nyerteseit. A nézők 24, a világ minden tájáról nevezett,
autó és mobilitás témájához kapcsolódó kisfilm közül választhattak.
A szuverén nyertes az Újratervezés“ címet viseli és Magyarországról
érkezik. A strasbourgi születésű Tóth Barnabás 12 perces filmjében a
nézők egy idősebb házaspárt kísérhetnek úton, miközben két, a
házasság mindennapjaiban megfáradt embert ismerhetnek meg. Csak egy
váratlan esemény folytán ismerhető fel, hogy gyakran éppen a
látszólag kevésbé pezsdítő mindennapi rutin ad az embernek tartást
és biztonságot. Az Újratervezés“ egy melegszívű film az
elvesztésről és rámutat arra, hogy a meglévő dolgokat ne tekintsük
magától értetődőnek. A film a nézőktől nem csak a legtöbb szavazatot
és a legjobb átlagértékelést kapta, hanem hazájában, Magyarországon
emellett igazi, vírusszerűen terjedő sikert is aratott: A Car Shorts
versenyben történt jelölése után a filmet majdnem egy millióan
nézték meg. Az első helyezésért az Újratervezés“ 3.000 euró díjat
kap.
A 2. helyezésért folytatott küzdelemben az új-zélandi Crash Course“
bizonyított. Simon Heath rendező vígjátékában megismerhetjük a jövő
autósiskoláját és megtudhatjuk, hogy jobb, ha a repülő
tanulóvezetőket sem engedjük egy meneküléshez használt autó
volánjához. A futurisztikus világváros utcáin zajló hajsza az
aucklandi Media Design School hallgatóinak műve, akik a második
helyezésért 2.000 euró összegű díjat kapnak.
A harmadik helyezésért folytatott harcban már igazi célfotóra volt
szükség. A végén szűk előnnyel a brit Alasdair Brotherston és Jock
Mooney által rendezett Gelato Go Home“ szerezte meg a nézők
tetszését és tehetett szert bronzra. A csak három és fél perces
rajzfilmben a nézők egy olyan kérdésre kapnak eredeti és
szeretetteljesen megfogalmazott választ, amit talán soha nem is
tettek fel maguknak: Egyáltalán hol töltik a telet a
fagylaltoskocsik? A Car Shorts Awards harmadik helyezését 1.000 euró
összegű díjjal jutalmazzák.
Dr. David Stachon, a Direct Line igazgatóságának elnöke: Az
eredmény lelkesedéssel tölt el. Az első három helyezett a verseny
teljes skáláját tükrözi és méltón reprezentálja a hozzánk beérkező
számos, kiváló minőségű és mind tematikailag, mind feldolgozását
tekintve rendkívül értékes hozzájárulást."
Matthias Groll, a berlini interfilmtől: "Örömömre szolgál, hogy a
díjakért folytatott küzdelemben egy igényes narratív film került a
mezőny élére. Ez jelzi, hogy a minőség a virális stratégiákban,
véletlenekben és az Internet (kerülő-)útjain minden Cat Content“
ellenére igenis sikeres lehet. Noha a 24 jelölt az autó témájával
foglalkozó filmkészítés terén mind a feldolgozás, mind a tartalom
terén meglehetősen tarka és eredeti skálát képviselt, a három
nyertes az urbanitás, a fantázia és a mobilitás jéghegyének
kiérdemelt csúcsát alkotják."
Összesen majdnem 60 országból 351 filmkészítő nyújtotta be művét az
első alkalommal megrendezésre kerülő Car Shorts kisfilm-versenyben.
A döntő versenyzsűri által jelölt 24 résztvevőjére a web-közönség a
www.carshorts.com oldalon négy héten keresztül adhatta le a
szavazatokat. A kisfilmekre összesen kereken 71.000 szavazat
érkezett be. A jelölt 24 kisfilm továbbra is megtekinthető a
www.carshorts.com oldalon.
A Direct Line bemutatása
A Berlin melletti Teltowban székelő Direct Line Versicherung AG
Németország egyik legnagyobb közvetlen járműbiztosító vállalata. A
társaság a védjegyével - a piros telefonnal - 2002. óta aktív a
német piacon és hozzávetőleg 400 munkatársával 500.000 biztosított
járművet gondoz. A jármű- és motorbiztosítás mellett a vállalat
privát felelősségbiztosítást és privát jogvédelmi biztosításokat is
kínál.
Kapcsolat:
Direct Line Versicherung AG Robert Burkhardt Tel.: +49 3328-449-353 Fax: +49 3328-449-348 E-Mail: presse@directline.de www.directline.de blog.directline.de
Source: Direct Line
E közlemény hivatalos, mérvadó változata az eredeti forrásnyelven
közzétett szöveg. A fordítás csak az olvasó kényelmét szolgálja, és
összevetendő a forrásnyelven írt szöveggel, amely az egyetlen jogi
érvénnyel bíró változat.
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI által
szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a felelős. © Copyright MTI Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
Forrás: OTS Üzleti Sajtószolgálat
MTI © Minden jog fenntartva.
|