Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
|
2014. március 31., hétfő 16:06 |
Dr. Vancsura István közleménye - Válasz a NAV 2014. 03. 27-i közleményére |
|
Budapest, 2014. március 31., hétfő (OTS) - |
1. A NAV teljesen értelmetlenül, alaptalanul hivatkozott a munkaügyi
peremre és jogviszonyom megszüntetésére, mert a másodfokú bíróság
semmilyen módon nem vizsgálta, de hatáskör hiányában sem dönthetne a
2014.03.27-i sajtóközleményemben állítottakról.
A NAV által egyébként szóba hozott munkaügyi peremet illetően az
elsőfokú bíróság már 700.000 forintot meghaladó összeget ítélt meg
javamra. További keresetekben - jogorvoslatom alapján - a másodfokú
bíróság az elsőfokú bíróság ítéletét megsemmisítette és új eljárást
rendelt el. Ezekben a keresetekben új elsőfokú döntés még nem
született. Egy keresetben Kúriai felülvizsgálati döntés van
folyamatban.
2. A NAV valótlanul állította, hogy a Kiemelt Ügyek Igazgatósága
(KÜIG) 2013.01.01-jei megszüntetése után a láncolatos adócsalások
feltárásában nagyobb hatékonysággal működött. Ez a NAV alábbi adatai
alapján tényszerűen is cáfolható.
A NAV állítása szerint 2013.01.01. után az 1 db megállapítással
zárult adóellenőrzés során átlagosan 50,1 millió forint nettó
adókülönbözetet tárt fel, ezt megelőző évben pedig csak 25 milliót.
Ezzel szemben a NAV elhallgatta azt a tényt, hogy a KÜIG
(szétverését megelőző években) fennállásakor 1 db megállapítással
zárult adóellenőrzés során átlagosan 200 millió forint körüli nettó
adókülönbözetet tárt fel.
A KÜIG megszüntetésével az adóhatóság elérte, hogy a
legkockázatosabb adózói körben az adócsalással megállapított
adókülönbözeti feltárás hatékonysága 100%-os szintről 24,7%-ra
csökkent. A NAV így négyszer-ötször annyi vizsgálattal tudott csak
országosan hasonló eredményt produkálni, mint azt korábban a KÜIG
egyedül tette.
A láncolatos vizsgálatok mutatóinak elemzése még elszomorítóbb képet
mutat, itt a hatékonyság 16%-os szintre csökkent.
A NAV a 2014.03.27-i közleményében a viszonyítási számadatokat
elhallgatta és valótlan tájékoztatást adott a nyilvánosság részére,
ezért nem hozta nyilvánosságra a KÜIG 2009-2011. évek vonatkozó
számadatait sem.
3. A NAV valótlanul állította azt is, hogy a KÜIG nem volt hatékony
a legkockázatosabb adózók ellenőrzésében és a konkrét ügyek
befejezésében, ennek ellenkezője viszont igazolt és tényszerűen
kijelenthető. Kiemelten hangsúlyozni kell, hogy 2007-ben a központosított
ellenőrzés a KÜIG-en belül azzal a céllal jött létre, hogy
kifejezetten a szervezett adóelkerülési magatartások feltárásával,
illetve az adócsalásra létrehozott vállalkozások ellenőrzésével
foglalkozzon, a beszedési mutatóktól függetlenül. E mutatók
egyébként nem tértek el lényegesen más megyei igazgatóságok
mutatószámaitól sem. A NAV adószakmai berkein belül köztudott volt,
hogy ennek a legkockázatosabb, bonyolult céghálózatos adózói körnek
a vizsgálatok során keletkezett jelentős összegű adóhiányok
megfizetésére sem fizetőkészsége, sem fizetőképessége nincsen,
azonban e körben a deviáns adózói magatartások teljeskörű feltárása
nélkülözhetetlen, mindezt speciális szervezeti formában és a megyei
igazgatóságoktól eltérő adószakmai gyakorlattal, tudással lehetett
csak elérni és amely feltárások nyilvánvalóan hosszabb időt
igényeltek. Ezért volt a KÜIG más, viszont ezen a területen a
leghatékonyabb adóhatósági szervezet volt. Ez a 2. pontban írt
számadatok alapján tényekkel igazolható.
A KÜIG-et rendkívüli hatékonysága és kiemelkedő eredményei miatt még
a NAV-on belül más igazgatóság felsővezetői is elismerték, sőt néha
irigyelték is.
4. A legkockázatosabb adócsalók üldözésére hivatott KÜIG működésébe
direkt módon, hatalmi visszaélésekkel, jogellenesen beavatkozni,
ilyen módon gyengíteni, akadályozni az igazgatóságot egyetlen NAV
vezető által, egyetlen ügyben sem megengedett.
Jóllehet számos ügyben felmerült ennek gyanúja, továbbá
nemzetgazdasági, nemzetbiztonsági kockázat állhat fenn, mindannyiunk
súlyos adóforintját érinti, ennek ellenére sem a NAV, sem a felelős
Minisztérium nem rendelt el, érdemi, mindenre kiterjedő vizsgálatot,
még jogszabályi előírás ellenére sem. E kérelmek negligálására és
eltusolására irányuló szándék és a kivizsgálások elmaradása arra
engednek következtetni, hogy az államigazgatási rendszer normál
működésében is súlyos problémák állapíthatók meg.
5. A Bűnügyi Főigazgatóság felállítása miatt érdekes módon a KÜIG-en
kívül egyetlen más adóhatósági igazgatóság sem szűnt meg, erre
hivatkozni szintén szakmaiatlanság és valótlanság.
A KÜIG 2007. évtől megalakulása óta a napi ellenőrzési munkákban
szorosan együttműködött a nyomozati szervekkel és vámhatóságokkal,
munkájukat kölcsönösen kiegészítették, segítették. Ezen a tényen a
Bűnügyi Főigazgatóság létrejötte sem változtatott, munkájuk
egyébként sem váltja ki a megyei adóigazgatóságok ellenőrzési
feladatait.
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI által
szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a felelős. © Copyright MTI nonprofit Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|