Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
|
2014. március 14., péntek 09:34 |
A pubertás nem megoldandó probléma: a lányokat képessé kell tenni arra, hogy sikeresek legyenek a tanulásban - Ebben a változásokkal teli életszakaszban gyakran nem megfelelő az énkép, és sokszor hiányzik az önbizalom is (1. rész) |
|
Párizs és New York, 2014. március 14., péntek (Business
Wire/OTS) - Az UNESCO és a Procter & Gamble Always® márkája
együttműködésének köszönhetően március 13-án New Yorkban megjelenik
az Egyesült Nemzetek Szervezetének első olyan kiadványa, amelyben a
pubertáskori változásokra való felkészítés és a menstruációs
higiénia oktatásának témakörét körüljáró politikai és gyakorlati
útmutatások olvashatók. A kiadvány megjelenése egybeesik az Egyesült
Nemzetek Nők helyzetével foglalkozó Bizottságának idei ülésével. |
Az UNESCO Good Policy and Practice in Health Education (Jó politika
és gyakorlat az egészségnevelésben) sorozatának kilencedik
füzeteként megjelent Puberty Education and Menstrual Hygiene
Management (Felkészítés a pubertásra és a menstruációs higiéniai
kérdések kezelése) című kiadvány segítségül szolgál annak a
tudatlanságnak és szégyennek a leküzdéséhez, amely sok millió
serdülő lány életét keseríti meg. A pubertás minden fiatal számára a
változások időszaka, a lányoknak azonban, akiket összezavar testük
hirtelen átalakulása, különösen sok kihívással kell szembenézniük
életüknek ebben a szakaszában, és ez hátrányosan befolyásolhatja
iskolai teljesítményüket. Még ma is többségben vannak azok a
kamaszlányok, akiket nem készítettek fel arra, hogy menstruálni
fognak. A világnak vannak olyan tájai, ahol három lányból kettőnek
saját elmondása szerint fogalma sem volt arról, mi történik velük,
amikor bekövetkezett az első menzeszük. Ez számos negatív
következménnyel járhat fizikai és érzelmi fejlődésükre,
önbizalomvesztést okozhat, és az iskolai teljesítmény leromlását
idézheti elő.
Egyes vizsgálatok, például az Oxfordi Egyetem Ghánában* végzett
felmérése szerint a lányok 95%-a többször is hiányzik az iskolából a
menstruáció miatt; egy etiópiai kutatás** során pedig a lányok 39%-a
számolt be arról, hogy a menzesz miatt romlott az iskolai
teljesítménye. Gyakran a megfelelő iskolai toalett hiánya, és a
félelem és szégyenérzet együtt azt eredményezi, hogy a lányok inkább
nem mennek iskolába életüknek ebben a jövőjük szempontjából
kulcsfontosságú időszakában.
"Azoknak a lányoknak, akik a menstruációjuk idején félnek elmenni az
iskolába, kisebb az esélyük arra, hogy felnőttkorukra jogaiknak
tudatában lévő, megfelelő képességekkel felvértezett nőkké váljanak"
- magyarázta Irina Bokova, az UNESCO főtitkára. "Ez a kiadvány
fontos lépés a lányok és fiúk oktatásbeli egyenrangúságának
eléréséhez szükséges nemzetközi támogatás biztosítása szempontjából.
Ösztönöznünk kell az oktatás szereplőit, a politikai döntéshozókat,
a nem kormányzati szervezeteket és a magánszektort, hogy támogassák
a pubertásra való felkészítést és a menstruációs higiénia oktatását,
melyek szerves részét képezik a nemek egyenlőségének eléréséért és a
diákok jó színvonalú oktatáshoz való hozzáférésének biztosításáért
tett erőfeszítéseknek."
"Becsléseink szerint évente mintegy 50 millió lány lép a
serdülőkorba. Ez egy kulcsfontosságú életszakasz, amikor
elsajátítják az alapvető higiénés szabályokat, kialakul az
önbecsülésük és fejlődik az önbizalmuk" - fejtette ki Edgar
Sandoval, a Procter & Gamble Global Feminine Care (Nemzetközi
szépségápolás) egységének elnökhelyettese. "Mi úgy gondoljuk,
egyetlen lánynak sem szabad eljutnia odáig, hogy a pubertás idején
elveszítse az önmagába vetett hitét. Az Always® márka már több mint
30 éve biztosít fiatalok millióinak szerte a világon pubertásra való
felkészítést. Az UNESCO-val létrejött partnerség lehetővé teszi
számunkra, hogy a serdülő lányok még szélesebb körében lehessünk
annak a fontos tudásnak a forrása, amely a mai kamaszlányokat
hozzásegíti ahhoz, hogy néhány év elteltével magabiztos nővé
váljanak."
A kiadvány együttműködési lehetőségeket vázol fel minden szereplő
számára a már az általános iskolákban biztosítandó pubertásra való
felkészítés és a menstruációs higiénia oktatása terén, egyértelmű
ajánlásokat ad a menstruáció miatti megbélyegzés megszüntetésére
alkalmas módszerekről, és azokról a lehetőségekről, amelyek minden
serdülő lányt hozzásegíthetnek ahhoz, hogy öntudatos, képességeit
kiteljesíteni tudó és akaró, jogaival tisztában lévő nővé érjen.
A kiadványt az UNESCO és a Procter and Gamble Always® márkája a
2011-ben létrejött partnerségi megállapodásuk alapján a lányok és
fiatal nők képességeinek kibontakoztatását és jogainak tudatosítását
célzó közös munka során állította össze.
*Scott L, Dopson S, Montgomery P, Dolan C and Ryus C (2009, draft)
Impact of providing sanitary pads to poor girls in Africa.
University of Oxford
**Abera Y (2004) Menarche, menstruation related problems and
practices among adolescent high school girls in Addis Ababa. MSc
thesis (folyt.)
|
|
|
|
|
|
|
2014. március 14., péntek 09:35 |
A pubertás nem megoldandó probléma: a lányokat képessé kell tenni arra, hogy sikeresek legyenek a tanulásban - Ebben a változásokkal teli életszakaszban gyakran nem megfelelő az énkép, és sokszor hiányzik az önbizalom is (2. rész) |
|
Párizs és New York, 2014. március 14., péntek (Business
Wire/OTS) - |
Amit a Procter & Gamble-ről tudni kell
A P&G világszerte mintegy 4,8 milliárd embert szolgál ki megbízható
és magas minőségű termékeivel. A vállalat vezető márkái közt
szerepel többek közt az Ace®, az Always®, az Ambi Pur®, az Ariel®, a
Bounty®, a Charmin®, a Crest®, a Dawn®, a Downy®, a Duracell®, a
Fairy®, a Febreze®, a Fusion®, a Gain®, a Gillette®, a Head &
Shoulders®, a Iams®, a Lenor®, a Mach3®, az Olay®, az Oral-B®, a
Pampers®, a Pantene®, a Prestobarba®, az SK-II®, a Tide®, a Vicks®,
a Wella® és a Whisper®. A P&G vállalatcsalád tagjai mintegy 70
országban működnek szerte a világon. A vállalatról és termékeiről a
legfrissebb információkért kérjük, keresse fel a http://www.pg.com
internetes oldalt.
Amit az UNESCO-ról tudni kell
Az UNESCO (United Nations Educational, Scientific and Cultural
Organization [az ENSZ Nevelésügyi, Tudományos és Kulturális
Szervezete]) az Egyesült Nemzetek Szervezetének egyetlen olyan
ügynöksége, amelynek megbízatása az oktatás minden aspektusára
kiterjed. Munkája az oktatás és fejlesztés teljes folyamatát lefedi,
az iskolára való felkészítéstől kezdve az általános és középiskolai
oktatáson át a főiskolai/egyetemi tanulmányokig, ideértve a
szakközépiskolai és szakiskolai oktatást és képzést, az iskolai
kereteken kívüli oktatást és a felnőttoktatást is. Az UNESCO szerte
a világon magas minőségű, holisztikus és humanista szellemű oktatást
szeretne elérhetővé tenni, és mindenki számára biztosítani az
oktatáshoz való jogot, mivel hisz abban, hogy az oktatás alapvető
szerepet játszik az emberiség, a társadalom és a gazdaság
fejlődésében. További információkért kérjük, látogasson el a
következő internetes címre: http://www.unesco.org/education and
http://www.unesco.org/new/health-education. Csatlakozzon az élő internetes adáshoz: webTV.UN.org (kattintson az
'UNESCO & Always Puberty Education Policy'-ről szóló bejelentésre) Fényképek/Multimédia galéria a következő internetes címen áll
rendelkezésre:
http://www.businesswire.com/multimedia/home/20140313005358/en/
Kapcsolat: UNESCO Press Service Sue Williams T: +33 1.45.68.17.06 M: +33 (0)6.15.92.93.62 s.william@unesco.org vagy MSL Group Laurie Masonson T: 1.646.500.7807 M: 1.917.459.6164 laurie.masonson@mslgroup.com
Forrás: Procter & Gamble
E közlemény hivatalos, mérvadó változata az eredeti forrásnyelven
közzétett szöveg. A fordítás csak az olvasó kényelmét szolgálja, és
összevetendő a forrásnyelven írt szöveggel, amely az egyetlen jogi
érvénnyel bíró változat.
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI által
szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a felelős. © Copyright MTI Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|