OTS Üzleti Sajtószolgálat
2024. április 19. péntek
Ismertető
Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)


2014. március 14., péntek 09:34

A pubertás nem megoldandó probléma: a lányokat képessé kell tenni arra, hogy sikeresek legyenek a tanulásban - Ebben a változásokkal teli életszakaszban gyakran nem megfelelő az énkép, és sokszor hiányzik az önbizalom is (1. rész)
    Párizs és New York, 2014. március 14., péntek (Business Wire/OTS) - Az UNESCO és a Procter & Gamble Always® márkája együttműködésének köszönhetően március 13-án New Yorkban megjelenik az Egyesült Nemzetek Szervezetének első olyan kiadványa, amelyben a pubertáskori változásokra való felkészítés és a menstruációs higiénia oktatásának témakörét körüljáró politikai és gyakorlati útmutatások olvashatók. A kiadvány megjelenése egybeesik az Egyesült Nemzetek Nők helyzetével foglalkozó Bizottságának idei ülésével.

    Az UNESCO Good Policy and Practice in Health Education (Jó politika és gyakorlat az egészségnevelésben) sorozatának kilencedik füzeteként megjelent Puberty Education and Menstrual Hygiene Management (Felkészítés a pubertásra és a menstruációs higiéniai kérdések kezelése) című kiadvány segítségül szolgál annak a tudatlanságnak és szégyennek a leküzdéséhez, amely sok millió serdülő lány életét keseríti meg. A pubertás minden fiatal számára a változások időszaka, a lányoknak azonban, akiket összezavar testük hirtelen átalakulása, különösen sok kihívással kell szembenézniük életüknek ebben a szakaszában, és ez hátrányosan befolyásolhatja iskolai teljesítményüket. Még ma is többségben vannak azok a kamaszlányok, akiket nem készítettek fel arra, hogy menstruálni fognak. A világnak vannak olyan tájai, ahol három lányból kettőnek saját elmondása szerint fogalma sem volt arról, mi történik velük, amikor bekövetkezett az első menzeszük. Ez számos negatív következménnyel járhat fizikai és érzelmi fejlődésükre, önbizalomvesztést okozhat, és az iskolai teljesítmény leromlását idézheti elő.

Egyes vizsgálatok, például az Oxfordi Egyetem Ghánában* végzett felmérése szerint a lányok 95%-a többször is hiányzik az iskolából a menstruáció miatt; egy etiópiai kutatás** során pedig a lányok 39%-a számolt be arról, hogy a menzesz miatt romlott az iskolai teljesítménye. Gyakran a megfelelő iskolai toalett hiánya, és a félelem és szégyenérzet együtt azt eredményezi, hogy a lányok inkább nem mennek iskolába életüknek ebben a jövőjük szempontjából kulcsfontosságú időszakában.

"Azoknak a lányoknak, akik a menstruációjuk idején félnek elmenni az iskolába, kisebb az esélyük arra, hogy felnőttkorukra jogaiknak tudatában lévő, megfelelő képességekkel felvértezett nőkké váljanak" - magyarázta Irina Bokova, az UNESCO főtitkára. "Ez a kiadvány fontos lépés a lányok és fiúk oktatásbeli egyenrangúságának eléréséhez szükséges nemzetközi támogatás biztosítása szempontjából. Ösztönöznünk kell az oktatás szereplőit, a politikai döntéshozókat, a nem kormányzati szervezeteket és a magánszektort, hogy támogassák a pubertásra való felkészítést és a menstruációs higiénia oktatását, melyek szerves részét képezik a nemek egyenlőségének eléréséért és a diákok jó színvonalú oktatáshoz való hozzáférésének biztosításáért tett erőfeszítéseknek."

"Becsléseink szerint évente mintegy 50 millió lány lép a serdülőkorba. Ez egy kulcsfontosságú életszakasz, amikor elsajátítják az alapvető higiénés szabályokat, kialakul az önbecsülésük és fejlődik az önbizalmuk" - fejtette ki Edgar Sandoval, a Procter & Gamble Global Feminine Care (Nemzetközi szépségápolás) egységének elnökhelyettese. "Mi úgy gondoljuk, egyetlen lánynak sem szabad eljutnia odáig, hogy a pubertás idején elveszítse az önmagába vetett hitét. Az Always® márka már több mint 30 éve biztosít fiatalok millióinak szerte a világon pubertásra való felkészítést. Az UNESCO-val létrejött partnerség lehetővé teszi számunkra, hogy a serdülő lányok még szélesebb körében lehessünk annak a fontos tudásnak a forrása, amely a mai kamaszlányokat hozzásegíti ahhoz, hogy néhány év elteltével magabiztos nővé váljanak."

A kiadvány együttműködési lehetőségeket vázol fel minden szereplő számára a már az általános iskolákban biztosítandó pubertásra való felkészítés és a menstruációs higiénia oktatása terén, egyértelmű ajánlásokat ad a menstruáció miatti megbélyegzés megszüntetésére alkalmas módszerekről, és azokról a lehetőségekről, amelyek minden serdülő lányt hozzásegíthetnek ahhoz, hogy öntudatos, képességeit kiteljesíteni tudó és akaró, jogaival tisztában lévő nővé érjen.

A kiadványt az UNESCO és a Procter and Gamble Always® márkája a 2011-ben létrejött partnerségi megállapodásuk alapján a lányok és fiatal nők képességeinek kibontakoztatását és jogainak tudatosítását célzó közös munka során állította össze.

*Scott L, Dopson S, Montgomery P, Dolan C and Ryus C (2009, draft) Impact of providing sanitary pads to poor girls in Africa. University of Oxford

**Abera Y (2004) Menarche, menstruation related problems and practices among adolescent high school girls in Addis Ababa. MSc thesis
(folyt.)



2014. március 14., péntek 09:35

A pubertás nem megoldandó probléma: a lányokat képessé kell tenni arra, hogy sikeresek legyenek a tanulásban - Ebben a változásokkal teli életszakaszban gyakran nem megfelelő az énkép, és sokszor hiányzik az önbizalom is (2. rész)
    Párizs és New York, 2014. március 14., péntek (Business Wire/OTS) -

    Amit a Procter & Gamble-ről tudni kell

A P&G világszerte mintegy 4,8 milliárd embert szolgál ki megbízható és magas minőségű termékeivel. A vállalat vezető márkái közt szerepel többek közt az Ace®, az Always®, az Ambi Pur®, az Ariel®, a Bounty®, a Charmin®, a Crest®, a Dawn®, a Downy®, a Duracell®, a Fairy®, a Febreze®, a Fusion®, a Gain®, a Gillette®, a Head & Shoulders®, a Iams®, a Lenor®, a Mach3®, az Olay®, az Oral-B®, a Pampers®, a Pantene®, a Prestobarba®, az SK-II®, a Tide®, a Vicks®, a Wella® és a Whisper®. A P&G vállalatcsalád tagjai mintegy 70 országban működnek szerte a világon. A vállalatról és termékeiről a legfrissebb információkért kérjük, keresse fel a http://www.pg.com internetes oldalt.


Amit az UNESCO-ról tudni kell

Az UNESCO (United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization [az ENSZ Nevelésügyi, Tudományos és Kulturális Szervezete]) az Egyesült Nemzetek Szervezetének egyetlen olyan ügynöksége, amelynek megbízatása az oktatás minden aspektusára kiterjed. Munkája az oktatás és fejlesztés teljes folyamatát lefedi, az iskolára való felkészítéstől kezdve az általános és középiskolai oktatáson át a főiskolai/egyetemi tanulmányokig, ideértve a szakközépiskolai és szakiskolai oktatást és képzést, az iskolai kereteken kívüli oktatást és a felnőttoktatást is. Az UNESCO szerte a világon magas minőségű, holisztikus és humanista szellemű oktatást szeretne elérhetővé tenni, és mindenki számára biztosítani az oktatáshoz való jogot, mivel hisz abban, hogy az oktatás alapvető szerepet játszik az emberiség, a társadalom és a gazdaság fejlődésében. További információkért kérjük, látogasson el a következő internetes címre: http://www.unesco.org/education and http://www.unesco.org/new/health-education.
Csatlakozzon az élő internetes adáshoz: webTV.UN.org (kattintson az 'UNESCO & Always Puberty Education Policy'-ről szóló bejelentésre)

Fényképek/Multimédia galéria a következő internetes címen áll rendelkezésre: http://www.businesswire.com/multimedia/home/20140313005358/en/

Kapcsolat:
UNESCO Press Service
Sue Williams
T: +33 1.45.68.17.06
M: +33 (0)6.15.92.93.62
s.william@unesco.org
vagy
MSL Group
Laurie Masonson
T: 1.646.500.7807
M: 1.917.459.6164
laurie.masonson@mslgroup.com

Forrás: Procter & Gamble

E közlemény hivatalos, mérvadó változata az eredeti forrásnyelven közzétett szöveg. A fordítás csak az olvasó kényelmét szolgálja, és összevetendő a forrásnyelven írt szöveggel, amely az egyetlen jogi érvénnyel bíró változat.
    

-------------------------------------------------------------------

      Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget, rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
      Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a felelős.
© Copyright MTI Zrt.
      Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a (06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus levelező címen kaphat.

Vissza

Küldje tovább ismerősének

Nyomtatóbarát változat


RSS  ▪  Impresszum  ▪  Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fenntartva.