Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
|
2013. november 21., csütörtök 09:28 |
A kompakt Porsche SUV világpremierje - A Porsche Macan |
|
Stuttgart, 2013. november 21., csütörtök (APA/OTS) - A Porsche
egy teljesen új kategóriájú járművel bővíti termékpalettáját: a
Macan a Porsche első olyan SUV modellje, amely egyben sportautó is;
az új modellel a cég a kompakt, sportcélú szabadidőautók szegmensébe
szeretne betörni. |
- Kereszthivatkozás: a fényképek az epa (Európai Sajtófotó
Ügynökség) honlapján (http://www.epa.eu), valamint a következő
internetes címen találhatók: http://www.presseportal.de/pm/9820/ -
Az új jármű menetdinamikájával és a sima aszfalton és egyenetlen
terepen egyaránt sportos, igazi élményt nyújtó vezethetőségével
minden bizonnyal új mércét fog felállítani a SUV szegmensben. A
Macan rendelkezik mindazokkal a tipikus kezelési jellemzőkkel,
amelyek már a kezdetektől adottak voltak minden Porsche modellnél:
maximális gyorsulási és fékezési értékek, hatalmas motorerő,
rendkívüli agilitás és optimális kormányzási precízió. Ezen felül
ugyanakkor rendkívül kényelmes is, és számos olyan funkcióval bír,
amely ideálissá teszi a mindennapi használatra. Ahogy minden Porsche
modellnél, úgy a Macannál is már pusztán a dizájn alapján azonnal és
egyértelműen megállapítható, hogy a sportos autók családjába
tartozik. A SUV (Sports Utility Vehicle [sportcélú haszonjármű])
sajátos, egyedi megjelenése széles nyomtávjának és alacsony
karosszériájának köszönhető, a karosszériára "ráfolyó", a
fényszórókat is magában foglaló és sárvédőként is funkcionáló
motorháztető és a tető enyhén ereszkedő íve sportos eleganciát
kölcsönöznek a Macannak, és ugyanakkor az erő és dinamizmus érzetét
keltik. A karosszéria más Porsche sportautóktól kölcsönzött elemei a
Macan esetében fokozott hangsúlyt kaptak, így első pillantásra
egyértelművé válik, hogy a Porsche Macan az első sportautó a kompakt
SUV szegmensben. A széria első darabjait Németországban gyártják le:
a Porsche 500 millió eurót fordított a lipcsei üzem bővítésére, és
egy teljes gyártósort telepített oda. Az üzemből a tervek szerint
évente mintegy 50.000 jármű kerül majd ki - természetesen minden
egyes darab a legnagyobb precizitással, a legmagasabb minőségi
követelményeknek megfelelően készül - amit persze egy Porsche
esetében mindenki magától értetődőnek tekint.
Az új modell neve indonéz nyelven 'tigrist' jelent, és a Macanra
valóban illik is ez a név: erős és mindig ugrásra kész, ugyanakkor
könnyű járású, és terepen is szívós és kitartó. Az PTM (Porsche
Traction Management [elektronikus vonóerőszabályzó rendszer]) néven
ismert aktív összkerékhajtás legfrissebb verziójának köszönhetően a
Macant a világ legerősebb hajtóműve teszi rendkívül gyorssá. A
Porsche Macannal kiegészült termékpalettájával így már
versenytársainál jóval több kategóriában tud sportos
négykerékhajtású járműveket kínálni vevőinek.
A Macan háromféle hajtóművel kerül piacra. A család csúcsmodellje, a
Macan Turbo1) a kompakt szabadidőautó kategória legerősebb
képviselője. A 3,6-literes V6-os biturbo motor 400 lóerőt (294 kW)
ad le, fölényes menetteljesítményhez juttatva az autót, amely 4,8
másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet. A Macan S2) modellt
3 literes V6 biturbo motor hajtja, amely 340 lóerőt (250 kW)
biztosít az aktív összkerékhajtással szerelt jármű számára. Az
összkerékhajtás egyébként mindegyik Macan modell esetében alapáron
jár. Átlagfogyasztás tekintetében a 258 lóerős (190 kW) motorral
rendelkező Macan S Diesel3) a legjobb 'hosszútávfutó' a három Macan
modell közül.
GO Megjegyzés: akkreditált újságírók számára fényképek a Porsche sajtó
adatbázisából érhetők el a következő internetes címen
https://presse.porsche.de.
1) Macan Turbo*: városi üzemanyag-fogyasztás: 11,8 - 11,5 liter/100
km; városon kívüli (országúti) üzemanyag-fogyasztás: 7,8 - 7,5
liter/100 km; kombinált üzemanyag-fogyasztás: 9,2 - 8,9 liter/100
km; CO2-kibocsátás: 216 - 208 g/km 2) Macan S*: városi üzemanyag-fogyasztás: 11,6 - 11,3 liter/100 km;
városon kívüli (országúti) üzemanyag-fogyasztás: 7,6 - 7,3 liter/100
km; kombinált üzemanyag-fogyasztás: 9,0 - 8,7 liter/100 km;
CO2-kibocsátás: 212 - 204 g/km 3) Macan S Diesel*: városi üzemanyag-fogyasztás: 6,9 - 6,7 liter/100
km; városon kívüli (országúti) üzemanyag-fogyasztás: 5,9 - 5,7
liter/100 km; kombinált üzemanyag-fogyasztás: 6,3 - 6,1 liter/100
km; CO2-kibocsátás: 164 - 159 g/km
*) Függ a gumiabroncsoktól is
Dr. Ing. h.c. F. Porsche Aktiengesellschaft Porscheplatz 1 70435 Stuttgart, Germany
Public Relations and Press Manager Product Press Thomas Hagg Telephone: +49 (0)711 911 - 24542 Email: thomas.hagg@porsche.de
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI által
szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a felelős. © Copyright MTI nonprofit Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|