OTS Üzleti Sajtószolgálat
2024. április 20. szombat
Ismertető
Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)


2013. november 21., csütörtök 09:28

A kompakt Porsche SUV világpremierje - A Porsche Macan
    Stuttgart, 2013. november 21., csütörtök (APA/OTS) - A Porsche egy teljesen új kategóriájú járművel bővíti termékpalettáját: a Macan a Porsche első olyan SUV modellje, amely egyben sportautó is; az új modellel a cég a kompakt, sportcélú szabadidőautók szegmensébe szeretne betörni.

    
    - Kereszthivatkozás: a fényképek az epa (Európai Sajtófotó Ügynökség) honlapján (http://www.epa.eu), valamint a következő internetes címen találhatók: http://www.presseportal.de/pm/9820/ -

Az új jármű menetdinamikájával és a sima aszfalton és egyenetlen terepen egyaránt sportos, igazi élményt nyújtó vezethetőségével minden bizonnyal új mércét fog felállítani a SUV szegmensben. A Macan rendelkezik mindazokkal a tipikus kezelési jellemzőkkel, amelyek már a kezdetektől adottak voltak minden Porsche modellnél: maximális gyorsulási és fékezési értékek, hatalmas motorerő, rendkívüli agilitás és optimális kormányzási precízió. Ezen felül ugyanakkor rendkívül kényelmes is, és számos olyan funkcióval bír, amely ideálissá teszi a mindennapi használatra. Ahogy minden Porsche modellnél, úgy a Macannál is már pusztán a dizájn alapján azonnal és egyértelműen megállapítható, hogy a sportos autók családjába tartozik. A SUV (Sports Utility Vehicle [sportcélú haszonjármű]) sajátos, egyedi megjelenése széles nyomtávjának és alacsony karosszériájának köszönhető, a karosszériára "ráfolyó", a fényszórókat is magában foglaló és sárvédőként is funkcionáló motorháztető és a tető enyhén ereszkedő íve sportos eleganciát kölcsönöznek a Macannak, és ugyanakkor az erő és dinamizmus érzetét keltik. A karosszéria más Porsche sportautóktól kölcsönzött elemei a Macan esetében fokozott hangsúlyt kaptak, így első pillantásra egyértelművé válik, hogy a Porsche Macan az első sportautó a kompakt SUV szegmensben. A széria első darabjait Németországban gyártják le: a Porsche 500 millió eurót fordított a lipcsei üzem bővítésére, és egy teljes gyártósort telepített oda. Az üzemből a tervek szerint évente mintegy 50.000 jármű kerül majd ki - természetesen minden egyes darab a legnagyobb precizitással, a legmagasabb minőségi követelményeknek megfelelően készül - amit persze egy Porsche esetében mindenki magától értetődőnek tekint.

Az új modell neve indonéz nyelven 'tigrist' jelent, és a Macanra valóban illik is ez a név: erős és mindig ugrásra kész, ugyanakkor könnyű járású, és terepen is szívós és kitartó. Az PTM (Porsche Traction Management [elektronikus vonóerőszabályzó rendszer]) néven ismert aktív összkerékhajtás legfrissebb verziójának köszönhetően a Macant a világ legerősebb hajtóműve teszi rendkívül gyorssá. A Porsche Macannal kiegészült termékpalettájával így már versenytársainál jóval több kategóriában tud sportos négykerékhajtású járműveket kínálni vevőinek.

A Macan háromféle hajtóművel kerül piacra. A család csúcsmodellje, a Macan Turbo1) a kompakt szabadidőautó kategória legerősebb képviselője. A 3,6-literes V6-os biturbo motor 400 lóerőt (294 kW) ad le, fölényes menetteljesítményhez juttatva az autót, amely 4,8 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet. A Macan S2) modellt 3 literes V6 biturbo motor hajtja, amely 340 lóerőt (250 kW) biztosít az aktív összkerékhajtással szerelt jármű számára. Az összkerékhajtás egyébként mindegyik Macan modell esetében alapáron jár. Átlagfogyasztás tekintetében a 258 lóerős (190 kW) motorral rendelkező Macan S Diesel3) a legjobb 'hosszútávfutó' a három Macan modell közül.


GO
Megjegyzés: akkreditált újságírók számára fényképek a Porsche sajtó adatbázisából érhetők el a következő internetes címen https://presse.porsche.de.

1) Macan Turbo*: városi üzemanyag-fogyasztás: 11,8 - 11,5 liter/100 km; városon kívüli (országúti) üzemanyag-fogyasztás: 7,8 - 7,5 liter/100 km; kombinált üzemanyag-fogyasztás: 9,2 - 8,9 liter/100 km; CO2-kibocsátás: 216 - 208 g/km
2) Macan S*: városi üzemanyag-fogyasztás: 11,6 - 11,3 liter/100 km; városon kívüli (országúti) üzemanyag-fogyasztás: 7,6 - 7,3 liter/100 km; kombinált üzemanyag-fogyasztás: 9,0 - 8,7 liter/100 km; CO2-kibocsátás: 212 - 204 g/km
3) Macan S Diesel*: városi üzemanyag-fogyasztás: 6,9 - 6,7 liter/100 km; városon kívüli (országúti) üzemanyag-fogyasztás: 5,9 - 5,7 liter/100 km; kombinált üzemanyag-fogyasztás: 6,3 - 6,1 liter/100 km; CO2-kibocsátás: 164 - 159 g/km

*) Függ a gumiabroncsoktól is


Dr. Ing. h.c. F. Porsche Aktiengesellschaft
Porscheplatz 1
70435 Stuttgart, Germany
    
Public Relations and Press
Manager Product Press
Thomas Hagg
Telephone: +49 (0)711 911 - 24542
Email: thomas.hagg@porsche.de
    

-------------------------------------------------------------------

      Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget, rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
      Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a felelős.
© Copyright MTI nonprofit Zrt.
      Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a (06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus levelező címen kaphat.

Vissza

Küldje tovább ismerősének

Nyomtatóbarát változat


RSS  ▪  Impresszum  ▪  Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fenntartva.