Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
|
2013. november 12., kedd 12:44 |
A hirdetőknek fontosak a hiteles adatok |
|
Budapest, 2013. november 12., kedd (OTS) - Minden öt, a
nyomtatott sajtóban hirdetésekre költött forintból négy a MATESZ
által auditált lapoknál landolt 2013 első félévében - derül ki a
Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (MATESZ) és Kantar Média immár
második alkalommal elkészített Transzparencia Riportjából. |
A hírhez tartozó kép(ek) ingyenesen letölthető(ek) a következő internetcímen: http://ots.mti.hu/Pages/Picture.aspx?fi=OTS_20131112_002.jpg
A hirdetők többsége továbbra is szeretne pontos képet kapni arról,
hogy a nyomtatott sajtóban megvásárolt hirdetések hány olvasóhoz
jutnak el. Erre utal, hogy az év első felében a listaáras
reklámköltés 80 százaléka áramlott a MATESZ által auditált
sajtótermékhez. A Kantar Media adatai szerint 2013 első hat
hónapjában a vizsgált 282 kiadvány listaáras bevétele összesen 36,1
milliárd forint volt, s ebből 28,9 milliárd vándorolt ahhoz a 111
termékhez, amelyet a MATESZ is auditált.
Különösen látványosak a reklámbevételek közötti különbségek a női, a
gazdasági és a sportlapok esetében. A teljes reklámköltés ötödét
bezsebelő női kategóriában például a termékeknek ugyan csak
valamivel több, mint felét auditálják, a hirdetési bevételeknek
azonban a 88 százaléka áramlik ezekhez az újságokhoz. A 14 gazdasági
kiadvány esetében 4 auditált termék viszi el a listaáron majd 1,9
milliárdos költés 61 százalékát, míg a sport szegmensben még ennél
is nagyobbak a különbségek: az öt címből mindössze egy eladási
adatait méri a MATESZ, azonban ez az egy termék bírja a szegmens
reklámköltésének közel háromnegyedét.
A fentiek fényében nem meglepő, hogy a teljes hirdetési bevételből a
legnagyobb szeletet kihasító országos közéleti, és megyei napilapok
szinte kivétel nélkül az auditálást választják: a print
reklámtortából együttesen 49 százalékkal részesedő két kategória 26
termékéből mindössze egy olyan van, amelynek eladási és
példányszámait a MATESZ nem ellenőrzi.
Nem csak a cégek számára fontosak azonban a hiteles eladási számok,
a médiaügynökségek is jóval nagyobb arányban választják azokat a
kiadványokat, amelyek képesek ilyeneket felmutatni. Az ismert
ügynökségek listaáras költésének 84 százalékát a MATESZ által
auditált kiadványok valamelyikében jelent meg.
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI által
szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a felelős. © Copyright MTI nonprofit Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|