OTS Üzleti Sajtószolgálat
2024. április 18. csütörtök
Ismertető
Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)


2013. május 22., szerda 13:17

A Continental Dohányipari Zrt. közleménye
    Sátoraljaújhely, 2013. május 22., szerda (OTS) - A Continental Dohányipari Zrt. már meg sem lepődik azon, hogy az elmúlt napokban több olyan cikk is megjelent a sajtóban, amelyik a magyar tulajdonú dohánygyárhoz "köthető" dohánykoncessziós nyertesekről ír - "természetesen" más dohányipari szereplőhöz köthető trafikosokról egyetlen szó sem esett eddig.

    A Continental Dohányipari Zrt. egyelőre nem kíván ujjal mutogatni azokra a pályázókra, akik multinacionális cégekhez köthetőek, és nyertek is a dohánykoncessziós pályázaton, de felhívja a figyelmet arra, hogy szép számmal vannak ilyenek is; sőt a multinacionális gyártók aktívan (a sajtó támadásaitól nem zavartatva) szervezik is a nyertes trafikosokat - a saját hasznukra. Többek között ezért is utasítja vissza a cég a sajtó egyoldalú hisztériakeltését a magyar dohánygyárhoz vélt vagy valós kötődéssel rendelkező személyekkel kapcsolatban.

A magyar dohánygyár ennek kapcsán külön is felhívja a figyelmet arra, hogy érthetetlen, hogy miért kell "óriási szenzációként" tálalni azt a tényt, hogy számos - ahogy a sajtó fogalmaz - a "céghez köthető" személy is nyert a pályázaton, hiszen a cég tulajdonosai többször nyilvánosan kiálltak a "trafiktörvény" mellett, és nyilatkoztak arról is, hogy javasolják mindenkinek - beleértve a munkatársakat, családtagjaikat, barátaikat is -, hogy minél nagyobb számban pályázzanak erre a lehetőségre. Ezt a munkatársak egyébként minden "központi szervezés" nélkül is megtették, mivel az elmúlt 8-10 évben folyamatosan, a mindennapi munkájuk során tapasztalták azt, hogy egyre-másra szorulunk ki a dohánytermékek értékesítési helyeiről (és ezáltal saját munkájuk, megélhetésük került veszélybe). Ennek oka pedig elsősorban az, hogy a nagy dohányipari multinacionális cégek folyamatosan olyan (összehangolt) tisztességtelen gyakorlatot folytattak, hogy ők biztosították a cigaretta polcot az értékesítési helyeken, a polc kihelyezéséért további igen jelentős (milliós) éves díjat fizettek, és cserébe azt kérték, vagy elvárták a kereskedőktől, hogy az általuk jóvá nem hagyott gyártó termékét nem helyezhetik ki az üzletekben (legfeljebb a "pult alól" árulhatták azokat). Természetesen adódik a kérdés: vajon a sajtó erről miért nem ír akkor, amikor a Continental Zrt. pozícióinak vélt javulásával harsogja tele a magyar közvéleményt? Miért nem tárja fel részletesen az előzményeket is?

Reményeink szerint ezt, a versenyt súlyosan korlátozó, szinte elnyomó és ezáltal magyarországi munkahelyeket veszélyeztető rendszert a trafiktörvény valóban megszünteti - de ez a törvénynek csak egy "mellékhatása".

Sajnos ugyanakkor a sajtóban arról senki nem beszél, hogy a trafiktörvénynek milyen jelentősége lehet a dohányzás visszaszorításában, mert ez nem "címlap sztori". Sokkal érdekesebb egy kb. 6%-os piaci részesedéssel bíró magyar cég, amely "megrengetni" készül a dohány piacot és mellesleg hódmezővásárhelyi. Tegyük hozzá azonban rögtön, hogy a cégcsoport az országban több, mint 500 családnak biztosít jelenleg megélhetést, a Magyarországon működő dohányipari cégek közül az egyetlen, amelyik nyereségesen termel és nyereségadót is fizet hazánkban. Szemben multinacionális versenytársaival, a Continental Zrt. nem fenyegeti Magyarországot beruházásai leállításával, nem zárta be magyarországi gyárait, nem szippantja ki hazánkból a nyereséget, hanem "csöndben dolgozik", termel és beruház. Mi nem érünk el Brüsszelig sem, ahol ma már köztudomású tény, hogy a multinacionális cégek írják, illetve döntően befolyásolják az uniós dohányipari jogszabályokat (elég lenne csak a most folyó új uniós szabályokról folyó egyeztetések kulisszái mögé nézni). Ha a sajtó abban is érdekelt lenne, hogy ezt is "leleplezze", akkor talán nem lenne ennyire egyoldalú a kép; de mindenesetre felháborító, hogy ezek után nekünk róják fel, hogy véleményezhettük (persze a multinacionális cégekkel együtt) a trafiktörvényt.

Sajnos a sajtó egy része akarva-akaratlanul is azokat a dohányipari cégeket támogatja, amelyek a világ top 500 legnyereségesebb vállalkozásaiban szerepelnek, és érdekes módon csak Magyarországon dolgoznak veszteségesen. Ezek a cégek a jelenlegi helyzet fenntartásában érdekeltek, mindenáron el akarják kerülni a tisztességes versenyt lehetővé tevő trafik-rendszer bevezetését, és ehhez minden eszközt bevetnek annak érdekében, hogy a közvéleményben az a kép alakuljon ki, hogy a trafiktörvény csak a Continentalnak kedvez.


Continental Dohányipari Zrt.
    

-------------------------------------------------------------------

      Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget, rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
      Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a felelős.
© Copyright MTI nonprofit Zrt.
      Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a (06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus levelező címen kaphat.

Vissza

Küldje tovább ismerősének

Nyomtatóbarát változat


RSS  ▪  Impresszum  ▪  Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fenntartva.