Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
 |
2013. május 22., szerda 13:17 |
 A Continental Dohányipari Zrt. közleménye |
|
Sátoraljaújhely, 2013. május 22., szerda (OTS) - A Continental
Dohányipari Zrt. már meg sem lepődik azon, hogy az elmúlt napokban
több olyan cikk is megjelent a sajtóban, amelyik a magyar tulajdonú
dohánygyárhoz "köthető" dohánykoncessziós nyertesekről ír -
"természetesen" más dohányipari szereplőhöz köthető trafikosokról
egyetlen szó sem esett eddig. |
A Continental Dohányipari Zrt. egyelőre nem kíván ujjal mutogatni
azokra a pályázókra, akik multinacionális cégekhez köthetőek, és
nyertek is a dohánykoncessziós pályázaton, de felhívja a figyelmet
arra, hogy szép számmal vannak ilyenek is; sőt a multinacionális
gyártók aktívan (a sajtó támadásaitól nem zavartatva) szervezik is a
nyertes trafikosokat - a saját hasznukra. Többek között ezért is
utasítja vissza a cég a sajtó egyoldalú hisztériakeltését a magyar
dohánygyárhoz vélt vagy valós kötődéssel rendelkező személyekkel
kapcsolatban.
A magyar dohánygyár ennek kapcsán külön is felhívja a figyelmet
arra, hogy érthetetlen, hogy miért kell "óriási szenzációként"
tálalni azt a tényt, hogy számos - ahogy a sajtó fogalmaz - a
"céghez köthető" személy is nyert a pályázaton, hiszen a cég
tulajdonosai többször nyilvánosan kiálltak a "trafiktörvény"
mellett, és nyilatkoztak arról is, hogy javasolják mindenkinek -
beleértve a munkatársakat, családtagjaikat, barátaikat is -, hogy
minél nagyobb számban pályázzanak erre a lehetőségre. Ezt a
munkatársak egyébként minden "központi szervezés" nélkül is
megtették, mivel az elmúlt 8-10 évben folyamatosan, a mindennapi
munkájuk során tapasztalták azt, hogy egyre-másra szorulunk ki a
dohánytermékek értékesítési helyeiről (és ezáltal saját munkájuk,
megélhetésük került veszélybe). Ennek oka pedig elsősorban az, hogy
a nagy dohányipari multinacionális cégek folyamatosan olyan
(összehangolt) tisztességtelen gyakorlatot folytattak, hogy ők
biztosították a cigaretta polcot az értékesítési helyeken, a polc
kihelyezéséért további igen jelentős (milliós) éves díjat fizettek,
és cserébe azt kérték, vagy elvárták a kereskedőktől, hogy az
általuk jóvá nem hagyott gyártó termékét nem helyezhetik ki az
üzletekben (legfeljebb a "pult alól" árulhatták azokat).
Természetesen adódik a kérdés: vajon a sajtó erről miért nem ír
akkor, amikor a Continental Zrt. pozícióinak vélt javulásával
harsogja tele a magyar közvéleményt? Miért nem tárja fel részletesen
az előzményeket is?
Reményeink szerint ezt, a versenyt súlyosan korlátozó, szinte
elnyomó és ezáltal magyarországi munkahelyeket veszélyeztető
rendszert a trafiktörvény valóban megszünteti - de ez a törvénynek
csak egy "mellékhatása".
Sajnos ugyanakkor a sajtóban arról senki nem beszél, hogy a
trafiktörvénynek milyen jelentősége lehet a dohányzás
visszaszorításában, mert ez nem "címlap sztori". Sokkal érdekesebb
egy kb. 6%-os piaci részesedéssel bíró magyar cég, amely
"megrengetni" készül a dohány piacot és mellesleg hódmezővásárhelyi.
Tegyük hozzá azonban rögtön, hogy a cégcsoport az országban több,
mint 500 családnak biztosít jelenleg megélhetést, a Magyarországon
működő dohányipari cégek közül az egyetlen, amelyik nyereségesen
termel és nyereségadót is fizet hazánkban. Szemben multinacionális
versenytársaival, a Continental Zrt. nem fenyegeti Magyarországot
beruházásai leállításával, nem zárta be magyarországi gyárait, nem
szippantja ki hazánkból a nyereséget, hanem "csöndben dolgozik",
termel és beruház. Mi nem érünk el Brüsszelig sem, ahol ma már
köztudomású tény, hogy a multinacionális cégek írják, illetve
döntően befolyásolják az uniós dohányipari jogszabályokat (elég
lenne csak a most folyó új uniós szabályokról folyó egyeztetések
kulisszái mögé nézni). Ha a sajtó abban is érdekelt lenne, hogy ezt
is "leleplezze", akkor talán nem lenne ennyire egyoldalú a kép; de
mindenesetre felháborító, hogy ezek után nekünk róják fel, hogy
véleményezhettük (persze a multinacionális cégekkel együtt) a
trafiktörvényt.
Sajnos a sajtó egy része akarva-akaratlanul is azokat a dohányipari
cégeket támogatja, amelyek a világ top 500 legnyereségesebb
vállalkozásaiban szerepelnek, és érdekes módon csak Magyarországon
dolgoznak veszteségesen. Ezek a cégek a jelenlegi helyzet
fenntartásában érdekeltek, mindenáron el akarják kerülni a
tisztességes versenyt lehetővé tevő trafik-rendszer bevezetését, és
ehhez minden eszközt bevetnek annak érdekében, hogy a közvéleményben
az a kép alakuljon ki, hogy a trafiktörvény csak a Continentalnak
kedvez.
Continental Dohányipari Zrt.
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI által
szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a felelős. © Copyright MTI nonprofit Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
 |