Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
|
2012. február 27., hétfő 09:10 |
Loyalty Partner Solutions (LPS) is new Miles & More programme operator |
|
Frankfurt / Munich, 27 February 2012 (APA/OTS) - Deutsche
Lufthansa AG is migrating its Miles & More programme to a new
technological platform. The existing platform is replaced by an IT
system developed by Munich-based Loyalty Partner Solutions (LPS).
This change is the result of increasing Miles & More member numbers,
more complex business processes and tougher demands with regard to
campaign management, all of which require a flexible and scalable
software architecture. Under the ten-year agreement, LPS will be
responsible for operating and further developing the Miles & More
system. |
"Miles & More is one of the world's largest and most complex
frequent flyer programmes and IT projects. With the new platform and
our general contractor LPS, we are setting another important
milestone in the history of the programme. We are laying the
foundations for a more customer-friendly system that will enable us
to react faster to future technological changes", says Günter
Friedrich, Vice President Development IT Sales Systems, Deutsche
Lufthansa AG.
"We are delighted to be migrating the Miles & More programme to a
new technological platform", says Christian Hess, Managing Director
of Loyalty Partner Solutions. "In developing a state-of-the-art and
highly flexible solution for Lufthansa, we were able to draw on,
among other things, our many years of experience as an IT service
provider for Europe's biggest bonus programme Payback."
The new system is based on the "Loyalty Management Suite" (LMS)
standard solution from Loyalty Partner Solutions. This flexible
software platform for setting up and operating customer loyalty
programmes covers the entire chain of customer loyalty activities -
from managing accounts and redemption processes to conducting
advertising campaigns. It also supports interfaces to all common CRM
and data warehouse systems and therefore brings together all
available programme information within the company.
The solution - known as "Samba" (Special Advanced Miles & More
Business Architecture) - is a central system of Deutsche Lufthansa
AG. It keeps the cost of operating the classical functions of a
customer loyalty programme low, while at the same time offering
greater flexibility when it comes to the design of the Miles & More
programme and conducting campaigns. For example, Lufthansa can now
integrate new programme partners into the system more easily. Miles
& More employees can also use Samba to themselves configure
promotion rules stored in the system for ensuring the correct
implementation of collection and redemption processes.
About Loyalty Partner Solutions Loyalty Partner Solutions GmbH, based in Munich, is a provider of
industry-specific customer management solutions. The company
develops and implements IT solutions that allow professional
operation of customer loyalty programmes. These solutions focus on
the retail and transport / aviation industries. The centrepiece of
the portfolio is the Loyalty Management Suite (LMS), a software
platform for the setup and operation of customer loyalty programmes.
The company's customers include the PAYBACK loyalty programme and
Deutsche Bahn AG with its BahnCard, bahn.bonus and bahn.comfort
programmes. Since February 2012, LPS has been operating Deutsche
Lufthansa's Miles & More frequent flyer programme. As the general
contractor, LPS is responsible for project management, software
development and testing, and integration and migration. It is also
in charge of further developing the programme. For more information,
please contact: www.lpsolutions.com
Press contact: Nina Purtscher Corporate Communications Loyalty Partner GmbH Theresienhoehe 12 80339 Munich Germany Tel: +49 (0)89-99741-206 E-mail: nina.purtscher@loyaltypartner.com
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI által
szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a felelős. © Copyright MTI nonprofit Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|