Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
|
2022. március 28., hétfő 11:03 |
Megkapta az építési engedélyt az új Közlekedési Múzeum |
|
Budapest, 2022. március 28., hétfő (OTS) - A Kormány döntése nyomán Magyarország új Közlekedési Múzeuma Budapesten, Kőbányán épülhet meg. A tervezési szerződést a Múzeum 2020-ban kötötte meg és a tervek most kapták meg az építési engedélyeket. |
A hírhez tartozó kép(ek) ingyenesen letölthető(ek) a következő internetcímen: http://ots.mti.hu/Pages/Picture.aspx?fi=OTS_20220328_001.jpg http://ots.mti.hu/Pages/Picture.aspx?fi=OTS_20220328_002.jpg
"Most jön a tervezés következő, utolsó fázisa: a kiviteli tervek
készítése, amely nélkül egy ilyen ipari műemlék helyreállítása nem
adható vállalkozásba, hisz minden egyes részletnek jelentősége van
abban, milyen lesz a végeredmény. Ez a munka 2023 elejéig tart, ezt
követően írható ki a tender az új Közlekedési Múzeum építési
munkálataira - bontási és kármentesítési munkák persze már ezt
megelőzően megkezdődhetnek a területen." - mondta Vitézy Dávid, a
Közlekedési Múzeum főigazgatója.
A most építési engedélyt szerzett új Közlekedési Múzeum beruházás a
következő elemeket tartalmazza:
- Folytatódik az ország egyik legjelentősebb ipari örökségi
területének rehabilitációja, az egykori Északi Járműjavító Opera
Eiffel Műhelyházaként működő csarnoka után a Dízelcsarnok méltó
megújítása.
- Itt, a Dízelcsarnokban jön létre az új Közlekedési Múzeum
legnagyobb egybefüggő kiállítótere, ahol 120 egyedi vasúti,
tömegközlekedési, közúti jármű és több ezer más műtárgy kap majd
méltó otthont. A helyszín egy részén kapott helyet időszaki
kiállításunk tavaly nyáron, így a látogatóink már érzékelhették a
terület hatalmas méreteit és páratlan atmoszféráját - ezt a
kiállítást még idén nyáron is tervezzük újranyitni.
- Az új Közlekedési Múzeumban a korábbinál kétszer nagyobb állandó
kiállítás fog létrejönni, melynek kurátori, gyűjteményfejlesztési és
restaurálási munkái szintén folyamatosan zajlanak.
- A Dízelcsarnok egy, a látványterveken is látható kortárs,
üveghomlokzatú épületrésszel bővül, amelyben a kiállítótér fog
folytatódni és ahol a Múzeum bejárata lesz a Kőbányai út - Könyves
Kálmán körút csomópont (1-es és 28-as villamos, 9-es busz
megállója), illetve az újonnan létesítendő Közlekedési Múzeum
vasútállomás felől.
- A Kőbányai útra néző műemléki védettségű fejépület és a teljes
tégla homlokzat is megújul: itt kapnak helyet többek között a Múzeum
nemzetközi szinten is jelentős archívumi, könyvtári gyűjteményei és
kutatási egységei, valamint a Múzeum történetében először a
kifejezetten műszaki-közlekedési eszközökre specializált korszerű
restaurátorműhelyek is.
Az új Közlekedési Múzeumot a nemzetközi tervpályázat győzteseként a
New York-i székhelyű Diller Scofidio + Renfro építésziroda, és
magyar partnere, a Noll Tamás Ybl-díjas építész által vezetett
M-Teampannon építésziroda tervezi, számos magyar mérnök-, építész-
és tájépítész-irodát bevonva. A tervezést teljes egészében
Magyarország Kormánya finanszírozza a központi költségvetés
forrásaiból, a beruházás felügyeletét a Közlekedési Múzeum végzi az
Óbuda mérnökiroda közreműködésével.
20 hónap közös munka áll a Közlekedési Múzeum csapata és a Diller
Scofidio + Renfro építésziroda és magyar partnerei mögött, mire
közösen eljutottunk eddig a mérföldkőig. Egy máig álló volt vasúti
csarnok megmentése és a mai szabványoknak, energetikai,
akadálymentességi és műszaki előírásoknak megfelelő átépítése jóval
bonyolultabb és komplexebb feladat, mint nulláról egy korszerű új
épület megtervezése, ráadásul a múzeum műtárgyainak mérete és tömege
miatt a kiállítás tervezésének javát is el kellett végeznünk az
épület terveinek elkészítéséhez.
A projektnek köszönhetően egy elhagyott ipari terület kap új
funkciót, új vasútállomás épül a múzeum mögött és minőségi
zöldfelületek jönnek létre, ami egész Kőbánya és Józsefváros
fejlődését megindíthatja. A célunk egy nemzetközi viszonylatban is
izgalmas és értékes, egyben a hazai közönség számára népszerű,
színvonalas, családbarát kulturális negyed kialakítása.
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI
által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a
felelős. © Copyright MTI nonprofit Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|