OTS Üzleti Sajtószolgálat
2024. március 19. kedd
Ismertető
Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)








2021. szeptember 21., kedd 15:16

A "last minute" már nem csak a utazásokra, hanem a rendezvényszervezésre is jellemző
    Budapest, 2021. szeptember 21., kedd (OTS) - Bizakodóak az üzleti rendezvénypiaci kilátások - A felmérésben részt vett vállalatok 77,3%-a tervez még az idei évben valamilyen rendezvényt, ugyanakkor a szervezést az utolsó pillanatra hagyják, ami nagy kihívás elé állítja a piaci szereplőket.

    A hírhez tartozó kép(ek) ingyenesen letölthető(ek) a következő
internetcímen:
http://ots.mti.hu/Pages/Picture.aspx?fi=OTS_20210921_003.jpg
http://ots.mti.hu/Pages/Picture.aspx?fi=OTS_20210921_004.jpg
http://ots.mti.hu/Pages/Picture.aspx?fi=OTS_20210921_005.jpg

A rendezvenyhelyszinek.hu felmérést készített a vállalati rendezvénypiac 2021. őszi/téli időszak kilátásairól. A megkérdezett vállalatok túlnyomó többsége (90,6%) tartott rendezvényt a járvány előtti, még pörgős 2019. év azonos időszakában, idén ugyanakkor már kevesebben, de még mindig nagy arányban (77,3%) terveznek valamilyen saját eseményt. 12% még hezitál és csupán 10,7%-uk jelezte azt, hogy nem tervez az év hátralévő részére semmilyen rendezvényt.

A tavalyi év trendje megfordulni látszik: a járvány miatt kifejezetten erős online fókuszú eseményszervezés visszarendeződése teljesen egyértelműnek tűnik; a vállalatok elhanyagolható számban (4,4%) terveznek csak és kizárólag online rendezvényt, a többség külön élő és külön online rendezvényben is (42,7%), vagy kifejezetten élő rendezvény megtartásában (30,7%) gondolkodik az idei őszi/téli időszakban. Hibrid céges eseményt a válaszadók 5,8%-a tervez, vagy még nem döntött (16,4%).

A céges rendezvények résztvevő számain még mindig látszik az óvatosság: az őszi/téli időszakban a cégek több, mint fele 50 főnél kisebb események szervezésében gondolkodik: a vállalatok harmada a kisebb, 25-49 fős rendezvényeket részesítik előnyben (32,9%), ennél kisebb számú (24 főig) eseményt tervez a cégek 25%-a. Nagyobb léptékben a vállalatok közel egyharmada gondolkodik csak: 50-100 fő között a cégek 14,5%-a, 100 és 200 fő között 13,2%, 200 fő feletti résztvevő számmal pedig a vállalatok 3,9%-a tervez az idei évben. 10%-uk pedig még egyáltalán nem döntött a tervezett létszámot illetően.

Meglepő fordulat és a korábbi tendenciától teljesen eltérő, hogy a cégek az utolsó pillanatig kivárnak a szervezéssel és a rendezvény pontos időpontját legtöbben - a korábbitól eltérően - nem hónapokra előre jelölik meg és nem is kezdik meg a szervezést sem, hanem a teljes folyamat last minute történik. A vállalatok több, mint fele (56%) a tervezett esemény időpontja előtt maximum 4 héttel kezdi el a szervezést, 13,3%-uk csak 3 hetet hagy erre, 5,8%-uk pedig 1-2 hét szervezési időt hagy erre, így a piac mind a megrendelések volumenét, mind a rendezvényhelyszínek szabad kapacitásait, a catering és technikai igényeket illetően nagyon nehezen tervezhető.

Ez a jelenség az erőforrás-tervezés tekintetében szinte megugorhatatlan akadály elé állítja a piac szolgálatóit: a rendezvényszervezőket, szállodákat, éttermeket, rendezvényházakat és rendezvényközpontokat és sokszor meglátszik a helyszínek szolgáltatási színvonalán: a rendezvényhelyszín sokszor nem tudja biztosítani a megrendelt esemény volumenének megfelelő mennyiségű és minőségű munkaerőt és szolgáltatást.

Jó hír ugyanakkor, hogy a rendezvényekre fordított költségkeret nem csökkent a 2019-es év azonos időszakához képest: a 2021. őszi/téli időszakában a cégek 37,4%-a ugyanakkora, 28,4%-uk pedig kifejezetten nagyobb budgettel tervez és a megkérdezettek csupán harmada nyilatkozott úgy, hogy alacsonyabb összeget fordít a rendezvényeire az idei szezonban, mint 2019-ben tette.

A középtávú előrejelzések is kifejezetten pozitívak: a cégek 85,4%-a nyilatkozott úgy, hogy nagyobb összeget fordítanak majd rendezvényekre 2022-2024. közti időszakban, mint a 2019-es évben erre fordított büdzséjük volt.

Nyilatkoztak a cégek arról is, hogy idén milyen típusú rendezvényben gondolkodnak. A www.rendezvenyhelyszinek.hu felmérésében résztvevő vállalatok jellemzően több eseménytípust is terveznek párhuzamosan: 69,8%-uk biztosan tervez karácsonyi rendezvényt, 62,9% csapatépítőt, 52% céges buli szervezésén is gondolkodik, ugyanakkor tréninget a megkérdezettek 49,3%-a, oktatási célú rendezvényt 38,4%-a, konferenciát 35,6%, workshop-ot 34,2%, ügyfélpartit pedig 26,1%-uk tervez még az idei évben.

A válaszadók véleményére alapozva a piac nem csak hónapokra tér majd magához, hanem úgy tűnik, hogy egy lassú rendezvénypiaci visszarendeződés is elindul, amiben kulcsszerep jut annak, hogy a szereplők milyen gyorsan tudnak reagálni a rövid határidőkre és az ebből fakadó kapacitás-tervezési nehézségekre.

Forrás: a rendezvenyhelyszinek.hu saját felmérése. Módszertana: online kérdőíves megkérdezés, a válaszadók vállalati rendezvények megrendelői, kapcsolattartói, illetve döntéshozói. A felmérés 2021. szeptember 15-20. között történt. A felmérés a 2019-es év azonos időszakát vette bázisnak, ugyanis a tavalyi évben már rendezvénytartási tilalom lépett életbe, így az azzal történő összehasonlítás nem lenne megfelelő.
    

-------------------------------------------------------------------

       Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget, rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
       Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a felelős.
© Copyright MTI nonprofit Zrt.
       Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a (06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus levelező címen kaphat.

Vissza

Küldje tovább ismerősének

Nyomtatóbarát változat


RSS  ▪  Impresszum  ▪  Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fenntartva.