Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
|
2020. november 24., kedd 09:00 |
METRO/MAKRO encourages people all over the world to order Christmas menu at a restaurant nearby |
|
Düsseldorf, 24. November, 2020 (APA/OTS) - The wholesaler METRO/MAKRO has launched an extensive campaign on TV and online, which will be shown across the globe. METRO/MAKRO wants to support the gastronomy sector, while at the same time showing everyone an opportunity for a pleasant respite from the challenges of their everyday lives during lockdown. |
The objective of the global campaign "Give your kitchen a break" is
to encourage as many people as possible to order their menu for this
year's festive season at a restaurant near them. Following recent
months, during which daily life - including all its new and old
challenges - has taken place in people's homes for most of the time,
now at least the kitchen at home gets a break. On the other hand,
the global COVID-19 pandemic has already led to high revenue losses
in the hospitality industry this year. That's why, by launching this
campaign, METRO aims to further support the food service industry.
Gisele Musa, VP/Global Director Branding METRO AG,: "Usually our
communication is targeting our professional customers, but with
#GiveYourKitchenABreak we stretched our audience, also in terms of
media spent, to connect with the general public. Because of the
pandemic, the gastronomy business is having the hardest time ever;
but also, people are fed up with their lockdown home situation.
That's why we send out an invitation to the whole society to play a
role, take a break and show their support while enjoying their
Christmas menu from independent restaurants. It allows gastronomy to
stay in business and people can still enjoy all the choices around
them. A perfect combination for a special Christmas in this special
year."
The campaign film is available here. https://www.youtube.com/watch?v=0fyhSM4S7T4&feature=youtu.be
Picture is available at AP Images (http://www.apimages.com)
About METRO METRO is a leading international wholesale company with food and
non-food assortments that specialises on serving the needs of
hotels, restaurants and caterers (HoReCa) as well as independent
traders. Around the world, METRO has some 16 million customers who
can choose whether to shop in one of the large-format stores, order
online and collect their purchases at the store or have them
delivered. The company operates in 34 countries and employs more
than 100,000 people worldwide. In financial year 2018/19, METRO
generated sales of €27.1 billion.
Contact: METRO AG Corporate Communications 0049-211-6886-4252 presse@metro.de www.metro-cc.com
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI
által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a
felelős. © Copyright MTI nonprofit Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|