Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
|
2019. április 24., szerda 09:39 |
A P&G európai üzletága a textilápolási márkáinál - köztük az Ariel és a Lenor termékcsaládoknál - 2025-ig 30%-kal csökkenti a műanyag csomagolóanyagok használatát (1. rész) |
|
Budapest, Magyarország, 2019. április 24., szerda (Business Wire/OTS) - A fogyasztási cikkek fenntarthatóságáról Párizsban tartott Sustainable Brands Conference elnevezésű tanácskozáson a P&G fenntarthatóságért felelős vezérigazgatója, Virginie Helias bejelentette, hogy a cég az Európában forgalmazott Ariel, Lenor és más P&G textilápolási márkák csomagolásánál 2025-ig 30%-kal csökkenti a műanyagok felhasználását. Az elhatározás kulcsfontosságú állomás az Ariel 2030 Célprogram megvalósításához, amely oly módon kívánja a tisztítás hatékonyságát fokozni, hogy közben 2030-ig erőforrásainak 50%-át - beleértve a frissen előállított műanyagokat is - megtakarítja. |
A műanyag-felhasználás tervezett csökkentése az Ariel, Lenor és más
P&G textilápolási termékek esetében 2025-ig évente mintegy 15 000
tonnával kevesebb műanyag felhasználását jelenti 2018-hoz képest.
Jóllehet, a P&G textilápolási termékeinek műanyag csomagolóanyagai
csupán viszonylag szerény hányadát alkotják a teljes európai
műanyaghulladéknak, a nyersanyag-felhasználás évenkénti lefaragása
jelentősnek tekinthető: az így megspórolt mennyiségből annyi
mosószeres flakont lehetne gyártani, amelyek sorba állítva
körbeérnék a Földet.
A P&G fenntarthatóságért felelős vezérigazgatója, Virginie Helias
elmondta: "Az Ariel és a Lenor márkatermékeink olyan
csomagolóanyag-csökkentő eljárások úttörői, amelyek meghatározóak a
P&G azon kötelezettségvállalásának teljesítésében, hogy 2030-ig
felére mérsékeljük a frissen előállított műanyagok felhasználását a
csomagolásban. Ez egyike azon számos példának, amelyekkel a P&G
vezető márkái innovációval kívánnak felelős fogyasztásra ösztönözni
és elősegíteni azt."
A P&G azonban nemcsak a műanyagok gyártásához, használatához és
ártalmatlanításához keresi az új módszereket, hanem márkáinak
fejlesztésénél igyekszik olyan eljárásokat bevezetni, amelyekkel
csökken az általános energiafelhasználás és az ökológiai lábnyom. Az
Ariel Pod 3 az 1-ben mosókapszula bevezetésénél például - a
kifogástalan tisztaság mellett -, a környezetvédelmi szempontok
domináltak, ezért kínál a gyártó családi csomagolást. Segítségével
kevesebb csomagolt mosószerre van szükség, így mosás után kevesebb
csomagolás kerül a kukába. A termék Franciaországban, egy olyan
gyártóhelyen készül, amely megújuló szél- és villamosenergiát
használ működése során, és a gyártásnál nem keletkezik olyan
hulladék, amely a hulladéklerakóba kerülne. Az Ariel Pods-ok 70%-kal
kevesebb vizet tartalmaznak a folyékony mosószerhez képest,
használhatóak akár alacsony hőmérsékleten is, ugyanúgy biztosítva a
ruhák kifogástalan tisztaságát: 30 °C fokon a háziasszony akár 57%
energiát megspórol egy mosásnál. Az Ariel Pods mosókapszulákat a
jövőben a kerek műanyag dobozok helyett tasakokba csomagolja a cég,
ezzel mosásonként mintegy 75%-kal kevesebb műanyagot használ fel.
Az Ariel márkatermék részt vesz olyan élenjáró kísérleti
programokban is, amilyen például a LOOP projekt. A LOOP az első
olyan globális, "körkörös csomagolási és vásárlási megoldás",
amelynek célja, hogy javítsa a környezetvédelmi teljesítményt és
emelje a kényelmet, a jelenlegi e-kereskedelmi megoldásokhoz képest
az összegyűjtött, megtisztított, újratöltött és újrafelhasznált
csomagolások által. A LOOP lehetőséget biztosít az használt termékek
összegyűjtésére - közvetlenül a fogyasztók lakhelyéről - a további
újrahasznosítás vagy újrafelhasználás érdekében. A P&G volt az első
FMCG profilú vállalat, mely csatlakozott a LOOP-hoz.
A P&G európai textilápolási üzletágának feltett szándéka, hogy
2022-ig valamennyi márkatermékének a csomagolása 100%-ban
újrahasznosítható legyen. Az Ariel és a Lenor márkák gyártói azon
fáradoznak, hogy fokozzák az újrahasznosítás iránti igényt, mégpedig
úgy, hogy tovább növelik a fogyasztói felhasználás után
újrahasznosított PCR (Post-Consumer Recycled) anyagok alkalmazását a
csomagolásban. A körkörösség irányába teendő további lépésként a
gyártóknak együtt kell működniük és elő kell segíteniük az egyszerű
és hatékony újrahasznosítást. Ennek érdekében a P&G kutatói az
iparral közösen dolgoznak olyan innovatív megoldásokon, mint a
PetCore perforált, letéphető fóliák alkalmazása a műanyag flakonok
jobb újrahasznosítására. Az ilyen erőfeszítéseket azzal ismerik el
például, hogy Gian de Belder, a P&G vezető kutatója elnyerte a
műanyagok újrahasznosítása terén kiemelkedő eredményeket elérő
személyeknek adományozott "Az év műanyag újrahasznosítási EU
nagykövete" (EU Plastics Recycling Ambassador of the Year) díjat.
Az Ariel márkatermék részt vesz olyan élenjáró kísérleti
programokban is, amilyen például a LOOP projekt, amely a klasszikus
tejesüvegekhez hasonlóan a csomagolóanyagok többszöri
újrahasznosítását lehetővé tevő körkörös modellt igyekszik
megvalósítani.
Volker Kuhn, a P&G textilápolási részlegéért felelős alelnöke így
nyilatkozott: "Mindig nagy kihívást jelent számunkra, hogy üzleti
tevékenységünket fenntartható módon fejlesszük. Az, hogy Európában a
textilápolási termékeknél 30%-kal kevesebb műanyagot használjunk,
igen merész törekvés, amit legkésőbb 2025-re meg akarjuk valósítani.
Nagyon örülünk annak, hogy mind több fogyasztó választja az Ariel
mosókapszulákat, ami jelenleg kínálatunkban kétség kívül a
legkompaktabb mosószer. A kapszulák esetében egy-egy mosásnál
kevesebb műanyag csomagolószert kell használnunk, ugyanakkor a
szükséges mosószer mennyiségét pontosan adagolhatjuk, és
elkerülhetjük a pazarlást, a túladagolást. A műanyag-szennyezés
mindannyiunk ügye, bizonyos mértékig mindenkinek viselnie kell érte
a felelősséget. Határozottan törekszünk arra, hogy elinduljunk a
körkörösség irányába, vagyis elérjük, hogy termékeink csomagolásából
semennyi műanyag ne kerüljön a tengerekbe, vagy a
szemétlerakókba."(folyt.)
|
|
|
|
|
|
|
2019. április 24., szerda 09:40 |
A P&G európai üzletága a textilápolási márkáinál - köztük az Ariel és a Lenor termékcsaládoknál - 2025-ig 30%-kal csökkenti a műanyag csomagolóanyagok használatát (2. rész) |
|
Budapest, Magyarország, 2019. április 24., szerda (Business Wire/OTS) - |
Szerkesztők figyelmébe:
A Föld kerületének számításánál abból indultunk ki, hogy a Föld
kerülete 40.000 km. Az Ariel folyékony mosószerek közül az 1,95
literes flakon fogy a legnagyobb mennyiségben, amelynek tömege 85,75
g, magassága pedig 32,1 cm. A számítás tehát a következő: 15 000
tonna (= 15 000 000 000 g) / 85,75 g (tömeg) = a flakonok számával
(174 927 114). 174 927 114 x 32,1 cm (magasság) = 5 615 160 350 cm = 56 151 km (a
Föld kerülete 40 000 km)
Háttérinformációk a Procter & Gamble cégről
A P&G világszerte kb. 4,8 milliárd embert ér el a termékeivel. A
vállalkozás szinte páratlanul erős portfoliót épített ki a
megbízható, minőségi, piacvezető márkákból, amelyek között
megtalálható az Always®, az Ambi Pur®, az Ariel®, a Bounty®, a
Charmin®, a Crest®, a Dawn®, a Downy®, a Fairy®, a Febreze®, a
Fusion®, a Gain®, a Gillette®, a Head & Shoulders®, a Lenor®, a
Mach3®, az Olay®, az Oral-B®, a Pampers®, a Pantene®, a
Prestobarba®, az SK-II®, a Tide®, a Vicks®, a Wella® és a Whisper®.
A P&G vállalatcsoport világszerte mintegy 70 országban fejti ki
működését. A P&G céget és termékeit érintő legfrissebb hírekről és
újdonságokról a http://www.pg.com oldalon tájékozódhat.
Forrásverzió a businesswire.com címen:
https://www.businesswire.com/news/home/20190424005133/hu/
Contacts Kérjük, hogy további információkért, illetve interjúk időpontjának
rögzítéséhez lépjen velünk kapcsolatba: Dóra Szilvia, Open Communications Kft., szilvia.dora@opencom.hu, 06
20 9 454 808
Source: P&G
E közlemény hivatalos, mérvadó változata az eredeti forrásnyelven
közzétett szöveg. A fordítás csak az olvasó kényelmét szolgálja, és
összevetendő a forrásnyelven írt szöveggel, amely az egyetlen jogi
érvénnyel bíró változat.
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI
által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a
felelős. © Copyright MTI Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|