Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
 |
2018. augusztus 30., csütörtök 12:30 |
 Így spórolhatsz a benzinen |
|
Budapest, 2018. augusztus 30., csütörtök (OTS) - Egyáltalán nem túlzás azt állítani, hogy Magyarországra valósággal berobbantak a közösségre építő autós szolgáltatások. Egyre elterjedtebbek a különböző telekocsis, illetve közösségi futárkodásra buzdító vállalkozások, amelyek mind internetes alkalmazásokra épülnek és kötik össze egymással a felhasználókat. A továbbiakban arra keressük a választ, hogy a közösségi közlekedés világában hogyan is néz ki hazánkban a gépjárműhasználat és annak anyagi vonzata. |
A hírhez tartozó kép(ek) ingyenesen letölthető(ek) a következő internetcímen: http://ots.mti.hu/Pages/Picture.aspx?fi=OTS_20180830_004.jpg
Az KSH adatai szerint Magyarországon körülbelül 3,3-3,4 millió
gépjármű van jelenleg forgalomban, vagy ha úgy tetszik, a hazai
háztartások 44 százaléka tart otthon legalább egy autót.(1,2) A
Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet a Bosch kérésére elvégzett
egy kutatást, amelyből kiderült, hogy Magyarországon évente
átlagosan 16 ezer kilométert autózunk, ami több, mintha Budapestről
elkocsikáznánk New York-ig, majd jönnénk is vissza.(3)
Soknak hangzik, ugye? Akkor vegyük még hozzá azt is, hogy 2017-ben
3 milliárd 469 millió literre nőtt az üzemanyagfogyasztás a magyar
piacon.(4) A jelenlegi árakkal számolva az autóként átlagosan 7
literes üzemanyagfogyasztás évente 400 ezer forintnyi költséget
jelent. Nem beszélve az olyan egyéb kiadásokról, mint például a
kötelező felelősségbiztosítás, műszakivizsga, autópályamatrica,
teljesítményadó, és akkor még le sem mosattuk a kocsit. Ha mindezt
összeszámoljuk, akkor bátran állíthatjuk, hogy egy autót fenntartani
alsóhangon félmillió forintot jelent éves viszonylatban nézve.(5)
A fenti számok kontextusában teljesen érthető, hogy az autósok
miért veszik igénybe a cikk elején említett közösségi alapú
szolgáltatásokat, amelyek kapcsán csökkenhetik a gépjárműtartásra
vonatkozó kiadásaikat. Vegyük példának a közösségi futárkodást. A
fuvart vállaló sofőr saját maga szabhatja meg a tarifáját, amiből a
tranzakció során minimális üzemeltetési költséget von le a
szolgáltató. Ha egy közösségi futárra vállalkozó autós egy éven
keresztül csupán napi egyetlen fuvart teljesít, szert tehet olyan
mennyiségű bevételre, ami jóval barátibbá teheti a fenti árakat.
Összességében elmondható, hogy a közösségi alapokon történő
autózás, illetve futárkodás egy valós piaci igényt szolgál ki, nem
véletlenül válik egyre népszerűbbé. Az egy dolog, hogy összehozza az
embereket és közösséget épít, de ugyanilyen meghatározó a dolog
anyagi haszonnal járó oldala is. Mint kiderült, egy gépjármű
esetében nem csak a megvásárlás jelenti a fő kihívást, hanem annak
fenntartása is. Csak az összehasonlítás végett: egy éves
tömegközlekedési bérlet ára jelentősen eltörpül egy autó évi minimum
félmilliós költségéhez képest. Ebből adódóan a telekocsizásban és
közösségi futárkodásban való részvétellel együtt járó
kiadáscsökkentés okkal válik egyre meghatározóbb témává.
(1)
https://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_hosszu/h_odme001.html (2)
http://formula.hu/auto/2016/05/11/amit-a-magyar-autohasznalati-szokasokrol-tudni-lehet (3)
http://www.origo.hu/auto/20140811-bosch-atlag-16-ezer-kilometert-autozunk-egy-ev-alatt.html (4)
http://iho.hu/hir/bo-harom-szazalekkal-nott-az-uzemanyag-fogyasztas-2017-ben-magyarorszagon-180126 (5)
https://www.vezess.hu/magazin/2016/06/16/ennyit-koltunk-egy-evben-autora/
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI
által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a
felelős. © Copyright MTI nonprofit Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
 |