OTS Üzleti Sajtószolgálat
2018. június 25. hétfő
Ismertető
Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)


2018. március 6., kedd 09:55

Mit nehezebb szerezni: egy asztalt Brooklyn egyetlen 3 Michelin-csillagos éttermében vagy hazánkban egy jó villanyszerelőt? (1. rész)
    Budapest, 2018. március 6., kedd (OTS) - Eljátszottunk a gondolattal, hogy vajon a Chef's Table-ben kapnánk-e hamarabb asztalt vagy a ház körüli problémákra sikerülne-e gyorsabban szakembert találnunk. Ha azt nézzük, hogy az előbb említett étteremben 6 hétre kell előre foglalni, míg egy nemrégiben elvégzett online kutatás szerint a magyar szakemberek 40%-a hónapokra előre be van táblázva, kijelenthetjük, az utóbbival könnyen lehet, hogy jobban meggyűlne a bajunk.

    Az utóbbi években a Facebookon rendszeresek a "Tudtok jó villanyszerelőt?" "Ismertek megbízható kőművest?" posztok, az embernek pedig az az érzése támad, a megbízható, professzionális kétkezi munkásokat szinte már lepkehálóval kell összevadászni.

De miért ilyen nehéz jó szakembert találni? Akarnak egyáltalán a fiatalok kétkezi munkát végezni? Mely szakmákra lenne a legnagyobb igény? Biztos és hosszútávú megélhetést jelent-e ez? És végül: támogatják-e a szülők és a köztudottan elitista magyar iskolarendszer a gyerekeket abban, hogy merjenek, akarjanak, és tudjanak jó szakemberek lenni?

Ezekre a kérdésekre kereste a választ a fix24 csapata, amely saját felülete - a jelenleg több mint 40 000 szakembert és 22 000 regisztrált felhasználót számláló szakikereső weboldal - segítségével országosan reprezentatív kutatást végzett.

A felmérésből világosan kiderült, a magyarok nagy része nem egyszer szembesült már olyan helyzettel, hogy otthonában valaki kontár munkát végzett. A kérdőívet kitöltők több mint 70%-a járt már pórul, 12,6%-uk kifejezetten sokszor került olyan helyzetbe, hogy hozzá nem értő vagy felelőtlen munkásra bízott egy feladatot.

Ezzel párhuzamosan - érthető módon - a válaszadók több mint fele úgy gondolja, a szakemberek reputációja csökkent az elmúlt 5 évben. Ennek ellenére a többség támogatná a gyermekét abban, hogy a gimnázium helyett szakközép- vagy szakiskolát válasszon.

Ez azért meglepő eredmény, mert a KSH adatai szerint a 2012/13-as tanévhez képest 19%-kal csökkent 2017-re azoknak a száma, akik szakközépiskolában folytatják a tanulmányaikat.

Ugyanezt a kérdést a fix24 feltette a szakembereknek is. Míg a válaszadók nagy része támogatná a gyermekét abban, hogy hozzá hasonlóan kétkezi munkát válasszon, szinte mindannyian elégedetlenek a mai magyar középiskolai oktatással a szakképzést illetően.

A magyar szakemberek közel felének, 41,3%-nak van minimum 1 fő alkalmazottja, 35,3%-uk pedig jelenleg is keres embert a csapatába. Arra a kérdésre, hogy támogatnák-e egy melléjük kerülő inas szakmai fejlődését, több mint 80%-uk igennel felelt. Erre a hozzáállásra pedig igen nagy szükség van, mert a kérdőívet kitöltő szakemberek többsége a kevés valós szakmai gyakorlati foglalkozásban látja az utánpótlás kitermelődésének legnagyobb akadályát.

Ha ma újra pályát választhatnának, a legtöbben asztalosnak vagy villanyszerelőnek mennének, ez pedig egybevág azzal, hogy a felhasználók válaszai alapján ma Magyarországon a villanyszerelő számít a legnagyobb hiányszakmának.

A magyar szakemberek fele dolgozott már külföldön, több mint 60%-uk beszél valamilyen idegen nyelven. S bár az általános közhiedelem az, hogy külföldön minden jobb, a kint dolgozó munkások 54%-a nem javasolná kollégáinak, hogy másik országban keressék a boldogulást.

A kutatás nyomán megállapíthatjuk, hogy az a fiatal, aki úgy dönt, kétkezi munkával (például villanyszereléssel) fogja megkeresni a kenyerét, igencsak jól jár majd. A régi motorosok tárt karokkal várják a szakmai gyakorlatra, nagy valószínűséggel folyamatosan lesz munkája, és ha jól sáfárkodik az idejével és a szaktudásával, akár egy évre előre is tervezhet megrendeléseivel és várható bevételeivel.

Persze nem csak a szakképzettség, hanem a jó PR is elengedhetetlen manapság az érvényesüléshez. A fix24 pedig szeretne segíteni ebben, ugyanis sokaknak sem ideje, sem lehetősége nincs arra, hogy megrendeléseit tudatosan szervezze, saját szakértelmét bármilyen platformon reklámozza. Az online szakemberkereső előnye, hogy nemcsak összeköti a keresletet a kínálattal, de nyomon követhetővé is teszi a rendszert, így aki jól végzi a munkáját, a visszajelzések alapján egyre nagyobb népszerűségre tehet szert, a felhasználók pedig jó eséllyel tudják elkerülni a kóklereket. A fix24 felületét használók számára ez az egyik legfontosabb előnye az online szakemberkeresésnek. Persze a gyorsaság és a könnyen kezelhetőség is a lista élén szerepel.

A 2016-ban alapított cég megálmodói azt tűzték ki célul maguk elé, hogy leegyszerűsítve és utánkövethetővé téve a rendszert, megújítják a hazai szakemberkeresés elavult módszereit. A felület tulajdonképpen egy "háztartási" Tinder, hiszen a felhasználó megadja a releváns adatokat, körül írja a problémát, a rendszer pedig automatikusan elküldi ajánlatkérését a közelben lévő és kompetens szakembereknek. Ha megvan a match, az üzletet nyélbe ütik.

A fix24 nem titkolt szándéka, hogy ezzel a kutatással és az elkövetkezendő időszak kampányaival felélénkítse a szakemberképzés vérkeringését. Kiemelkedő szerepet szeretne vállalni a fiatalok támogatásában, hogy megismerjék a kétkezi munka szépségeit és ezáltal újféle karrierutakat fedezzenek fel.(folyt.)



2018. március 6., kedd 09:55

Mit nehezebb szerezni: egy asztalt Brooklyn egyetlen 3 Michelin-csillagos éttermében vagy hazánkban egy jó villanyszerelőt? (2. rész)
    Budapest, 2018. március 6., kedd (OTS) -

    Kutatásaink és meglepő tapasztalataink alapján készítettünk az olvasók számára egy rövid kérdőívet, amelynek segítségével felmérhetik, vajon a szakemberekkel kapcsolatos hiedelmeik, előítéleteik megállják-e a helyüket manapság is.

A kérdőív itt érhető el: https://www.survio.com/survey/d/L1L1X6W4V6R3C9F1N

A kutatáshoz tartozó képek az alábbi linken megtalálhatók: https://drive.google.com/open?id=1UoZZQPGUp-g3zz7dD4xi-qIbIXqPLVmD
    

-------------------------------------------------------------------

       Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget, rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
       Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a felelős.
© Copyright MTI nonprofit Zrt.
       Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a (06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus levelező címen kaphat.

Vissza

Küldje tovább ismerősének

Nyomtatóbarát változat


RSS  ▪  Impresszum  ▪  Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fenntartva.