Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
|
2018. január 18., csütörtök 11:31 |
Autostadt completes successful year in 2017 with a record number of visitors in a single month |
|
Wolfsburg, 18 January, 2018 (APA/OTS) - 2.22 million visitors in 2017, December sets new visitor record since opening in 2000 - 142,770 vehicle deliveries in 2017 - Summer and winter programmes attract enthusiastic visitors in the hundreds of thousands - UNESCO presents award for Autostadt educational curriculum |
For the first time in Autostadt history, the Volkswagen Group
communication platform attracted more than 400,000 visitors in a
single month. According to Autostadt CEO Roland Clement: "The end of
the year with 405,000 guests in December alone was a great success
and a fantastic end to a successful year for the Autostadt."
Together with Claudius Colsman, the former Porsche manager took over
the Autostadt in September 2017 from Otto F. Wachs. In total, 2.22
million guests visited the theme park in 2017, slightly exceeding
the previous year's figure of 2.2 million. The Autostadt reconfirmed
its position as the leading automotive destination in 2017 with
142,770 vehicles delivered to customers. The total market share of
all Volkswagen cars delivered to customers in Germany in 2017
remained stable at 24.9 %.
The big seasonal events, Cirque Nouveau in summer and Winter
Wonderland, have become permanent fixtures for many visitors. In its
second year, the summer festival attracted 340,000 visitors. This
winter, more than 490,000 people visited the Autostadt (from 1
December to 7 January). Along with the summer and winter events, the
Movimentos Festival presented by the Autostadt was nearly sold out
(94% occupancy rate). The educational programmes reached more than
500,000 participants for the first time. The Federal Ministry of
Education and Research, together with the German UNESCO Commission,
presented awards for the Autostadt educational programmes.
According to Autostadt CEO, Roland Clement: "Here in the Autostadt
Claudius Colsman and I have taken on one of the most exciting tasks
in the Volkswagen Group. We would like to express our thanks to Otto
F. Wachs, who developed this place into the world's leading
automotive platform. Together with a highly motivated team, we now
have the opportunity to take the Autostadt to the next phase in
order to strengthen the presentation of current and future themes to
our guests at this unique location."
Details on highlights in 2017 at http://www.presse.autostadt.de
Contact: Autostadt Press Department Phone: +49(0)5361-40-1444 E-Mail: pressestelle@autostadt.de
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI
által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a
felelős. © Copyright MTI nonprofit Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|