Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
|
2017. szeptember 5., kedd 17:09 |
Kinek van igaza a FŐGÁZ-botrányban? (1. rész) |
|
Budapest, 2017. szeptember 5., kedd (OTS) - Hivatalos levélben nyilatkozott a VGF Szaklap szerkesztőségének az NKM Nemzeti Közművek Zrt. a FŐGÁZ tervfelülvizsgálatainak új rendszeréről és kérte a korábban megjelentetett cikk módosítását. Természetesen közöljük a hatóság levelét, hiszen sok újabb érdekes információt tartalmaz. |
Hangsúlyozzuk, hogy a VGF szaklap szerkesztősége mindössze csatornát
biztosít a hatóságok és a szakma képviselői között, az üzenet
tartalmát nem mi állítjuk elő. Számunkra az a fontos, hogy a szakmát
érintő információ eljusson a megfelelő helyre. Így örömmel vesszük,
ha lapunkban nyilatkoznak a hivatal képviselői, ügyfélszolgálatai
vagy ilyen jellegű írásos hírközlést kapunk.
"A Víz, gáz, fűtéstechnika szaklap MTI-hez eljuttatott
"Leállhatnak az építkezések a fővárosban" című közleménye súlyos
valótlanságokat állít. Ahogy azt korábban is jeleztük, a FŐGÁZ
Földgázelosztási Kft. semmilyen hivatalos megkeresést nem kapott a
Önöktől, és mivel a FŐGÁZ Földgázelosztási Kft. munkatársai nem
rendelkeznek nyilatkozattételi jogosultsággal, a cikkben írt
állítások semmiképpen sem egyeznek a Nemzeti Közművek cégcsoport
hivatalos álláspontjával."
Szaklapunk oknyomozó újságírója telefonon kereste meg a FŐGÁZ
Földgázelosztási Kft. hivatalos ügyfélszolgálatát a honlapjukon
feltüntetett telefonszámon. Újságírónk a VGF Szaklap nevében kért
tájékoztatást, hogy mi a jelenlegi folyamata a tervbeadásoknak és
mennyit kell várni az elbírálásokra. Kollégámat az önmagát többek
között ügyfélszolgálatosnak is nevező munkatárs tájékoztatta a
tényekről, melyek a cégen belül zajlanak.
(Hangsúlyozzuk, hogy a kiadónkhoz két szakmailag elismert
épületgépész mérnöktől, gyakorló tervezőtől érkezett levél és az
illetékes ügyfélszolgálat állításai az általuk felvetett problémákat
igazolta, így ezért 3 különböző hiteles forrás elemzése után
döntöttünk a közlemény kiadása mellett. A cikkben ezen források
nyilatkozatait közöltük, nem a mi állításunk, hanem a FŐGÁZ
Földgázelosztási Kft. ügyfélszolgálat kommunikációja.)
Ezúton hivatalosan is módosítjuk közleményünket az NKM kérésére,
hogy a cikkünkben megjelent információk a FŐGÁZ Földgázelosztási
Kft. ügyfélszolgálatának hivatalos tájékoztatása - amit mi korábbi
cikkünkben is forrásként jelöltünk meg -, de ez nem egyezik a
Nemzeti Közművek cégcsoport hivatalos álláspontjával. Ezért most az
általuk közölt hivatalos álláspontot is közöljük:
"Nemzeti Közművekhez tartozó FŐGÁZ nem küzd létszámhiánnyal, a
tervfelülvizsgálók jelenleg képesek a piac által igényelt tervszám 8
munkanapon belüli felülvizsgálatára."
Ezek szerint nincs egyetértés a FŐGÁZ ügyfélszolgálata és az NKM
között, hiszen teljesen ellentétes a kommunikáció. Most akkor el
tudják látni 8 napon belül a tervfelülvizsgálatokat vagy nem? A
szakmát és szerkesztőségünket ez érdekli legkevésbé, hogy ki, miről
nyilatkozhat.
Az NKM módosítási kérelme így folytatódik:
"Társaságunk folyamatosan optimalizálja tervfelülvizsgálói
kapacitásait, azt rugalmasan illeszti a változó igényekhez és
folyamatosan felkészül akár nagyobb igények fogadására is, még ha az
ilyen szakemberek gyors felvétele a munkaerőpiacról kihívást is
jelenthet, tekintettel arra, hogy tervfelülvizsgálatot csak nagy
szakmai gyakorlattal és speciális elméleti tudással rendelkező
szakemberek végezhetnek."
Ha az első pontban tett nyilatkozat szerint nincs létszámhiány,
akkor miért kell optimalizálnia a kapacitását? Ha szükség van
kapacitás fejlesztésre és kihívást jelent a szakemberek felvétele,
akkor ezzel az ügyfélszolgálatot igazolják, miszerint szükséges a
fejlesztés, mert jelenleg nem megfelelő a létszám. Örömmel
értesültünk róla, hogy az NKM foglalkozik az emberi erőforrás
fejlesztéssel és ők is ebben látják a fejlődés lehetőségét. Itt
vélhetően az ügyfélszolgálat nem tudott róla, hogy a háttérben
zajlik a létszámbővítés, mert elmondásuk szerint azon dolgozik a
főnökség, hogyan lehetne azt elérni, hogy kevesebb tervet adjanak be
a tervezők.
"Az ügyfelek kényelmének és az egyenlő bánásmód elvének
biztosítása érdekében a FŐGÁZ Földgázelosztási Kft. 2017. augusztus
14-től teszt jelleggel on-line időpont-foglalási lehetőséget
biztosított ügyfelei részére. Azonban egyes ügyfelek akár több hétre
előre minden időpontot lefoglaltak, figyelmen kívül hagyva, hogy
rajtuk kívül más is használni kívánja a rendszert. A vegyes
tapasztalatok okán és a többség érdekében, Társaságunk a rendszer
működését átmenetileg felfüggesztette, további fejlesztésre
bocsátotta és egyúttal ideiglenesen visszatért az eredeti
ügymenethez."
Tehát az ügyfelek kényelme miatt bevezettek egy online
időpontfoglalási rendszert, amibe a tervezők időpontot foglaltak, de
néhány tervező több időpontot is foglalt - nyilván több tervet is
készít -, mert erre lehetőséget adott az alkalmazás. A probléma az
NKV szerint az volt, hogy túl sok időpontot foglaltak a tervezők. A
rendszert le is állították, mert nyilatkozatuk szerint további
fejlesztésre szorul. Nyilván ez okozta a tervezők felháborodását és
ezért kerestek meg minket, hogy járjunk utána, hogy mi most az
ügymenet? Szerkesztőségünk ezzel a kérdéssel fordult a FŐGÁZ-hoz. A
mostani válasz szerint az "eredeti ügymenet" van hatályban. Vajon ez
megfelel az új rendeletnek? Levelünkben kértük ennek pontos
leírását, ha megérkezik a válasz közöljük olvasóinkkal! (folyt.)
|
|
|
|
|
|
|
2017. szeptember 5., kedd 17:09 |
Kinek van igaza a FŐGÁZ-botrányban? (2. rész) |
|
Budapest, 2017. szeptember 5., kedd (OTS) - |
Az NKV további megoldást is keres:
"Mindezen felül jelezni kívánjuk, hogy a Nemzeti Közművek újabb
törvénymódosítási javaslatot dolgozott ki, amely lehetővé tenné,
hogy az új lakások építése során tovább rövidülő határidőkkel
nyújthassa szolgáltatásait a földgázelosztó társaság, illetve, hogy
tovább egyszerűsödhessen azon ügyfeleink számára a jelenlegi
folyamat, akik gázkészülékeiket kívánják cserélni."
Örömmel olvasnánk ezt a javaslatot és bízunk benne, hogy sikerül
egy hatékony és jól működő rendszert és szolgáltatást kialakítani
minél előbb, mert jelen pillanatban a tervezői tapasztalat azt
mutatja, hogy a terv beadásra mindig többet kell várni, mint amit
kellene. Ha nem lesz azonnali beavatkozás továbbra is vészjóslónak
látjuk a budapesti építkezések folytonosságát.
Szilágyi László kiadóvezető
https://www.vgfszaklap.hu/
Cikkeink a honlapunkon:
https://www.vgfszaklap.hu/hirek/4551-leallhatnak-az-epitkezesek-a-fovarosban
https://www.vgfszaklap.hu/hirek/4583-botranyt-keltett-a-vgf-szaklap-kozlemenye-remeljuk-lesz-pozitiv
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI
által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a
felelős. © Copyright MTI nonprofit Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|