Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
|
2017. június 26., hétfő 16:48 |
Tovább szárnyal a hazai e-kereskedelem |
|
Budapest, 2017. június 26., hétfő (OTS) - A hazai webáruházak háromnegyede könyvelt el forgalom növekedést a tavalyi évben - derül ki a WebShop Experts legutóbbi, immáron 10. alkalommal megrendezett Nagy Webáruház Felmérésének eredményéből. |
A rekordszámú, 887 webáruház részvételével készült felmérés alapján
az online áruházak csupán 5%-a számolt be a forgalom csökkenéséről,
ami igazán biztató jövőképet vetít előre a szektorban.
Az interneten legjobban értékesíthető termékek listájának első 3
helyét idén az erotikus segédeszközök, a gyógyszerek, vitaminok,
táplálékkiegészítők és a mobiltelefonok és tartozékaik foglalták el.
A résztvevő webáruházakban 2016-ban átlagosan 18.919 Ft volt egy
átlagos tranzakció értéke. A konverziós ráta pedig 1,31% körül
mozgott (azaz 100 látogatóból átlagosan ennyien vásároltak a
webáruházakban).
A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét (a hazai
webáruházak 86%-a biztosít ilyen lehetőséget), de 46%-uknál már
bankkártyával is tudunk fizetni. Mobil-fizetési megoldásokat pedig
csupán az internetes áruházak 2%-a biztosít.
Szállítási módok közül továbbra is a házhozszállítás vezet (87%),
de 71%-uk biztosít személyes átvételi lehetőséget is. Emellett egyre
népszerűbbek az úgynevezett "köztes megoldások" is. A webáruházak
32%-nál átvehetjük a csomagot MPL Posta Ponton, 23%-uknál GLS
csomagponton, illetve 17%-uknál Pick Pack Pont átvevőhelyen is. A
csomagautomaták pedig már minden ötödik webáruháznál elérhetőek.
A nemzetközi trendeket követve a magyar webáruházak 44%-ának
valamelyik bérelhető webáruház rendszer (pl. www.shoprenter.hu)
biztosítja az alapját, 22%-uk használ egyedi fejlesztésű áruházat,
míg 19%-uk valamelyik nyílt forráskódú rendszerre építette fel
webáruházát.
A tulajdonosok által 3 leghatékonyabbnak tartott marketing eszköz a
keresőoptimalizálás (amit 72%-uk alkalmaz), a Google Adwords
hirdetések, illetve a Remarketing, amely annak ellenére, hogy csak
30%-uk próbálta ki eddig, be tudott férkőzni a legjobbnak tartott
marketing eszközök közé.
A webáruházak körében a Facebook az egyeduralkodó közösségi média
platform (87%-uk használja, miközben a második Google+-ot már csak
24%). Az Instagram feljövőben van (23%), immár a harmadik
legnépszerűbb az online kereskedőknél.
Egyre többen rendelkeznek mobilra optimalizált webáruházzal is
(76%). Emellett az is figyelemreméltó adat, hogy a webáruházak 87%-a
kizárólag hazánkban értékesít.
A kutatásról:
A WebShop Experts 2006 óta foglalkozik webáruházak készítésével, a
mai napig több mint 3000 webáruház átadása fűződik a nevéhez, és 23
esetben általuk készített webáruház nyerte az Ország Boltja díjat.
Emellett a cég hazánk legnagyobb e-kereskedelmi rendezvényének, az
Ecommerce Expo-nak a főszervezője. A nem reprezentatív kutatásban
887 webáruház tulajdonost kérdeztek meg online kérdőív segítségével
2017. május 24. és június 5. között. További részletek:
http://www.webshopexperts.hu/lezarult_a_nagy_webaruhaz_felmeres_2017
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI
által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a
felelős. © Copyright MTI nonprofit Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|