Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
|
2017. április 18., kedd 11:14 |
5GAA submitted comments to the National Highway Traffic Safety Administration |
|
Munich, Germany, 18 April, 2017 (APA/OTS) - The 5G Automotive Association (5GAA) submitted comments to the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) notice of proposed rulemaking (NPRM), "Federal Motor Vehicle Safety Standards; V2V Communications." The proposed rule is to mandate new light-duty vehicles to be equipped with dedicated short range communications (DSRC). |
5GAA is a new global cross-industry association of automotive,
technology and telecommunications companies and includes 42 members,
of which 8 are founding members (AUDI AG, BMW Group, Daimler AG,
Ericsson, Huawei, Intel, Nokia, Qualcomm). Our mission is to enable
communications solutions that address society's connected mobility
and road safety needs.
In our submission, 5GAA applauds the concept behind the rule, as
V2V safety is important to our technology deployment mission. 5GAA
urges NHTSA to not consider just the best technology of today, but
also to consider the best technologies of tomorrow. Such an approach
will promote innovation and competitive market-based outcomes,
ensuring that American drivers and passengers benefit from the best
and most advanced safety solutions available as technology evolves.
Rigid technology mandates such as specifying DSRC, whether direct or
de facto, freeze technology solutions to a past point in time. NS
will significantly impede the innovation and evolution path for
Vehicle-to-Vehicle (V2V) safety, and positions the US to lag behind
the rest of the world in V2V communications specifically as well as
V2X broadly. 5GAA elaborates on the following points:
Similar to DSRC, Cellular-V2X technology for V2V safety can
transmit BSM in an ad hoc manner without cellular network coverage.
Cellular-V2X technology for V2V safety communications can operate
without a SIM card and offers the tools to adopt, evolve or innovate
any privacy-preserving security management system including SCRM.
Cellular-V2X technology for V2V safety benefits from a
significantly larger link budget than DSRC (e.g., 8 dB at high
speeds), corresponding to twice the range of DSRC and higher
reliability.
Cellular-V2X technology for V2V safety can support up to 50
messages per second with less than 20 msec latency.
Cellular-V2X enables V2V, and for that matter
Vehicle-to-Infrastructure (V2I), Vehicle-to-Pedestrian (V2P) and
Vehicle-to-Network (V2N), safety applications to take advantage of
the widespread cellular network coverage in the US.
5GAA notes also that the impending launch of 5G will only widen the
performance gap between Cellular-V2X and DSRC.
5GAA believes that Rather than moving forward with the proposed
regulation, NHTSA should instead undertake an updated, comprehensive
technology neutral analysis of V2V solutions, including DSRC and
Cellular-V2X, against the performance requirements in the NPRM. If
this review indicates that regulatory action is necessary, the U.S.
Department of Transportation should move forward with a technology
neutral regulation that sets forth minimum V2V safety performance
requirements only.
Contact:
Astrid Wilch ?T: +49 30 20 45 9329 M: +49 175 5750 529 ?F: +49 30 20 45 950 Mail secretariat@5GAA.org Web www.5GAA.org
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI
által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a
felelős. © Copyright MTI nonprofit Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|