Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
|
2016. október 6., csütörtök 11:29 |
Az Interbrand közzétette a 2016-os jelentést a legjobb globális márkákról: az Apple és a Google továbbra is a lista élén, a Tesla és a Dior először a listán |
|
New York, USA, 2016. október 6., csütörtök (Business Wire/OTS) - A világ egyik vezető márkatanácsadó cége, az Interbrand 2016-os Best Global Brands (Legjobb globális márkák) című jelentése szerint a három legértékesebb márka az Apple, a Google és a Coca-Cola. A világ 100 legjobb márkájának listáját az autóipari és technológiai brandek uralják, és idén a Tesla- és a Dior is bekerült a legjobbak közé. A most 17. alkalommal közzétett jelentés elemzést ad a növekedés anatómiájáról (Anatomy of Growth), és betekintést nyújt abba, hogyan képesek a legnagyobb márkák a folyamatos növekedésre. |
"Egyértelmű, hogy a világ legjobb márkái nem csak reagálni
igyekeznek a változásokra, hanem ők maguk a változások
hajtómotorjai" - magyarázta Jez Frampton, az Interbrand globális
vezérigazgatója. "Világosan látják, hogy a növekedés rendkívül
összetett, egyedi és sajátos, és a szervezeten belüli és kívüli
folyamatok egyformán fontosak. Ezek a cégek igyekeznek mindig újabb
piacokon kipróbálni magukat, hogy minél több tapasztalatot gyűjtve
folyamatosan fejleszthessék márkáikat, bővíthessék üzleti
tevékenységüket és növekedhessenek."
A listán már negyedik éve az Apple az első és a Google a második.
Az Apple márkaértéke az előző évhez viszonyítva 5 százalékkal nőtt,
és elérte a 178119 milliárd USA dollárt, míg a Google brand 11
százalékos növekedésének eredményeként a márka értéke ma 133252
milliárd USA dollár. Az első 10 brand közt a Coca-Cola, a Microsoft,
a Toyota, az IBM, a Samsung, az Amazon, a Mercedes-Benz és a GE
szerepel. A 89. helyezett Dior és a 100. helyet elfoglaló Tesla első
alkalommal került fel a világ legjobb márkáit rangsoroló 100-as
listára.
Az Interbrand elemzése szerint a világ öt legnagyobb mértékű
növekedést felmutató márkája a Facebook (48 százalékos növekedés),
az Amazon (33 százalék), a LEGO (25 százalék), a Nissan (22
százalék) és az Adobe (21 százalék).
Az idei listán túlsúlyban vannak az autóipari és technológiai
brandek, amelyek összesen 29 helyezést értek el. A kiskereskedelmi
szektorban vannak ugyanakkor a legjobban (átlagosan 19 százalékkal)
növekvő márkák, melyeket a sport- és a luxuscikkeket forgalmazó
szektorba tartozó, 10 százalékos növekedést elérő brandek követnek.
A Top 100-ba tartozó márkák összesített értéke 1796384 millió USA
dollár, ami a 2015. évhez viszonyítva 48%-os növekedést jelent. A
teljes Top 100-as rangsort és a növekedést, valamint az egyes
szektorokban és ágazatokban érvényesülő trendeket elemző jelentés a
következő internetes oldalon érhető el: www.bestglobalbrands.com.
Módszerek
Az Interbrand 17. éves jelentése elemzést ad arról, hogyan segítik
a márkák a vállalkozásokat a növekedésben -kezdve a vásárlók
elvárásainak való megfeleléstől egészen a gazdasági érték
növeléséig. Az Interbrand által megalkotott módszer volt az első
márkaértékelési eljárás, amely ISO tanúsítványt kapott.
A rangsor három kulcsfontosságú tényezőn alapul, amelyek együttese
határozza meg egy adott márka értékét:
- A márkás termékek és szolgáltatások pénzügyi hozama
- Az, hogy egy adott márka milyen mértékben befolyásolja a
fogyasztók vásárlási döntéseit
- Az, hogy a márka elég erős-e a prémium ár fenntartásához,
illetve ahhoz, hogy biztos árbevételi forrást jelentsen a cégnek
Amit az Interbrandről tudni kell…
Az Interbrandnél mi hiszünk abban, hogy a növekedés akkor
lehetséges, ha egy szervezetnek letisztult, világos stratégiája van,
és kiemelkedő vásárlói élményt képes biztosítani ügyfelei számára.
Mi mindkét feltételnek megfelelünk: egyértelmű stratégiánk,
kreativitásunk és technológiai megoldásaink hatékony kombinációja
hozzásegíti ügyfeleinket márkáik erősítéséhez és üzleti
tevékenységük bővítéséhez. Az Interbrand 22 országban 29 irodát
magában foglaló hálózata révén globális márkatanácsadó ügynökségként
tevékenykedik, amelynek gondozásában évente jelenik meg az igen
befolyásos Best Global Brands (Legjobb globális márkák) és
Breakthrough Brands (Áttörést hozó márkák) jelentés, továbbá a cég
működteti a Webby-díjat elnyerő brandchannel weboldalt is. Az
Interbrand az Omnicom Group Inc. (NYSE:OMC) ügynökséghálózat része.
Tekintse meg az eredeti közleményt a következő internetes címen:
businesswire.com:
http://www.businesswire.com/news/home/20161004006720/en/
Kapcsolat: További információk: Interbrand Paola Norambuena, +1-212-798-7590 Chief Content Officer paola.norambuena@interbrand.com
Forrás: Interbrand
E közlemény hivatalos, mérvadó változata az eredeti forrásnyelven
közzétett szöveg. A fordítás csak az olvasó kényelmét szolgálja, és
összevetendő a forrásnyelven írt szöveggel, amely az egyetlen jogi
érvénnyel bíró változat.
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI
által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a
felelős. © Copyright MTI Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|