Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
|
2015. október 16., péntek 10:52 |
Minőség mindenekfelett (1. rész) |
|
Budapest, 2015. október 16., péntek (OTS) - Felértékelődött a minőséggel kapcsolatos felelősségvállalás a magyarországi cégvezetőkben. Ez derült ki az Aon Magyarország által, idén is elvégzett kutatásból, amelyben a kockázatkezelés magyarországi gyakorlatának alakulását követik nyomon. A hazai vállalatvezetők szerint eredményes gazdálkodásukra a minőséggel és a munkatársaikkal kapcsolatos negatív változások jelentik a legnagyobb kockázatot. |
A hírhez tartozó kép(ek) ingyenesen letölthető(ek) a következő internetcímen: http://ots.mti.hu/Pages/Picture.aspx?fi=OTS_20151016_001.jpg http://ots.mti.hu/Pages/Picture.aspx?fi=OTS_20151016_002.jpg
Az Aon Magyarország - mint már évek óta hagyományosan - 2015-ben is
kutatást folytatott magyarországi gazdálkodók körében, hogy
feltérképezze a sikeres működést veszélyeztető kockázatokat.
A válaszadók többsége idén is egyenes összefüggést lát a vállalat
kockázatkezelési gyakorlata és pénzügyi sikeressége között. A
válaszadók több mint 80%-a vélekedett úgy, hogy azon vállalatok,
amelyek nagy hangsúlyt fektetnek a kockázatkezelésre, kiemelt
jelentőséggel kezelik ezt a témát, gazdasági mutatóikban
hatékonyabbak a gyengébb kockázatkezelési gyakorlattal rendelkező
társaságoknál. Ezzel újabb megerősítést nyertek az elmúlt évek
felméréseinek tapasztalatai. A vállalatvezetők egyre határozottabban
foglalnak állást abban, hogy a gazdálkodás egyik legjelentősebb
sikertényezője lehet, ha az adott szervezet felsővezetői szinten és
kellő elhivatottsággal felügyeli a kockázatkezelés témakörét.
Belső kockázatok
A megkérdezett, közel száz cégvezető úgy látja, hogy vállalata
számára a legfontosabb belső kockázati tényező a termékeinek,
szolgáltatásainak minőségromlásában, illetve a cég
humánerőforrásának megrendülésben rejlik.
A minőség ilyen mértékű kockázati tényezőként történő megjelenése
újdonság az eddigi felmérések sorában. (2014-ben a minőség harmadik
helyen említett belső kockázat volt.) Ez a változás azt jelzi, hogy
a gazdálkodók gondolkodásában határozottan felértékelődött a
minőségi elvárás mint sikertényező. Úgy látják, hogy az e területen
történő megbicsaklás jelentős mértékben rombolja a társaság pénzügyi
sikerességét. Amellett, hogy az elmúlt évekhez képest jelentősebbnek
látják az ebben rejlő kockázatot, a válaszadók úgy vélik, hogy a
következő években is erre a kockázati tényezőre kell a legnagyobb
figyelmet fordítaniuk.
A humánerőforrás a korábbi években is meghatározó - tavaly az első
helyen említett - kockázati tényező volt. A vállalatvezetők szerint
a megfelelően képzett és együttműködő csapat a siker meghatározó
forrása, az ennek megroppanásában rejlő kockázat mély sebet üthet a
gazdálkodó szervezeten. Ennek megfelelően immár évek óta kiemelt
jelentőségűnek érzik az emberi tényezőt, és úgy látják, hogy ennek
jelentősége tovább növekszik.
Külső kockázatok
A külső kockázati tényezők tekintetében is változott a
vállalatvezetők véleménye. Idén a legkomolyabb fenyegetettséget
abban látják, hogy a vevőik/felhasználóik igényeiben bekövetkező
változások nyomán csökken a termékeik iránti kereslet. Ezt a fajta
kockázatot egy éve még a harmadik helyen említették.
Második legjelentősebb külső fenyegetettségként a piaci
versenytársak viselkedésében rejlő kockázat szerepel, amely a
tavalyi vezető helyről lépett a második helyre.
A nemzetközi tendenciákkal együtt, Magyarországon is előtérbe kerül
a kiberbiztonság témaköre. A működés biztonságát fenyegető belső
tényezők között egyre több vállalatvezető ismeri fel a
számítástechnikai rendszerekbe kódolt kockázatokat. Az online és
belső rendszerek működési biztonsága, támadások elleni kitettsége és
az ebből származó gyártási kiesések, adatvesztés, reputációs károk a
hétköznapok valóságává vált. E jelenlévő kockázatokkal szemben mind
többen igyekeznek biztosítani magukat. (folyt.)
|
|
|
|
|
|
|
2015. október 16., péntek 10:52 |
Minőség mindenekfelett (2. rész) |
|
Budapest, 2015. október 16., péntek (OTS) - |
Minőségi elkötelezettség
Rendesi János, az Aon Magyarország ügyfélkapcsolati igazgatója
szerint a kutatás eredményei azt mutatják, hogy a gazdaság
döntéshozói egyre nagyobb jelentőséget tulajdonítanak a minőségnek.
A felmérés eredményeiből világosan látszik, hogy a vállalatvezetők
egyre inkább olyan körülményeket említenek kockázati elemként,
amelyekre közvetlen hatásuk van. Elsősorban a minőséggel, a
humánerőforrással, az eredményességgel kapcsolatos félelmekre
gondolhatunk. Elgondolkodtató az is, hogy sok vállalat nagyon tart a
piaci igények változásában rejlő veszélyektől. Bizonytalanok abban,
hogy mindezt időben felismerik-e, illetve, hogy tudnak-e majd ezekre
megfelelően reagálni.
A felmérés kérdéseire adott válaszokból világosan látható, hogy a
vállalatok jelenleg a tevékenységüket befolyásoló belső tényezők
javítását tartják a siker szempontjából elsődleges fontosságúnak. A
korábbi években inkább a külső, a tőlük független hatások
kedvezőtlen alakulásától (például árfolyamváltozás) féltették
gazdálkodásuk sikerét.
A minőség ilyen mértékű jelenléte a kockázati tényezők között már
szinte "minőségi változást" jelent a gazdálkodók
kockázatkezelésében. Rendesi János szerint általában elmondható,
hogy a vállalatvezetők a kockázatkezelés minőségével kapcsolatban is
egyre komolyabb elkötelezettséget mutatnak. A biztosítási piac
szereplői számára érezhető e fejlődés, de továbbra is akad tennivaló.
Az Aon továbbra is folytatja ezirányú kutatásait és egyéb módon is
- többek között a piaci szereplők közötti párbeszéd szervezésével -
részt vállal abban, hogy a hatékony kockázatkezelési gyakorlat
segítse a vállalatok működésének biztonságát, sikerességét.
Kiadja: Aon Magyarország Kft. - Rendesi János e-mail: Janos.Rendesi@aon.hu telefon: +36 20 403 0601
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI
által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a
felelős. © Copyright MTI nonprofit Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|