Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
|
2015. július 2., csütörtök 11:00 |
INGREDIENTS UNDER SCRUTINY: WHAT CATCHES CONSUMERS' EYES WHEN SHOPPING FOR GROCERIES |
|
Mierlo, 2nd July, 2015 (APA/OTS) - For consumers worldwide, a
healthy and natural diet is increasingly important. This already
becomes apparent in the supermarket: more than half of all Europeans
(53 percent) and 64 percent of US-Americans take a critical look at
the label of food and beverages before they put them in their
shopping trolley. In Asia and South America, consumers are even more
sensitive. Here, 84 and 75 percent respectively want to know what is
in a product before they buy it. These are findings of a recent
consumer study, which has been commissioned by GNT, leading global
provider of Colouring Foods. For the study, the market research
institute TNS surveyed more than 5,000 consumers from ten countries
in Asia, America and Europe on their shopping and eating habits. |
The results prove: if consumers discover unwanted ingredients on a
label, the product is put back onto the shelves. However, they do
not evaluate every component individually. Especially when the given
information is excessive and hard to understand, they scan the label
for certain ingredients they personally avoid. In doing so, they pay
special attention to colourings: for 60 percent of consumers
worldwide, the absence of artificial colourants is critical for
their purchase decision.
"The study's results clearly show that natural ingredients determine
the choice of food products. Many manufacturers already comply with
consumers' wishes by, for example, using Colouring Foods exclusively
made from natural raw materials and clearly indicating that on the
label. This development will continue to gather momentum in the
upcoming years", says Dr. Hendrik Hoeck, Managing Director of GNT
Group. GNT supplies more than 1,200 companies in the world with
Colouring Foods made exclusively from fruits, vegetables and edible
plants.
Further information:
http://www.gnt-group.com/eu-en/about-gnt/media-events/press-releases
GNT Paul Collins +44(0)845-4566460 pcollins@gnt-group.com
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI által
szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a felelős. © Copyright MTI nonprofit Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|