Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
|
2015. május 22., péntek 09:37 |
Nyereséges lett 2014-ben a Magyar Posta Csoport (1. rész) |
|
Budapest, 2015. május 22., péntek (OTS) - "Sikeres üzleti évet
zárt 2014-ben a Magyar Posta Csoport a 2,8 milliárd forintos
konszolidált adózott eredménnyel, egyúttal teljesült a 2014-2018
közötti időszakra vonatkozó stratégiai terv időarányos része mind az
összesített pénzügyi tervek, mind pedig az egyes üzletágak
vonatkozásában is. A hagyományos üzletágakon belül a levél- és
csekkforgalom - hasonlóan a nyugat-európai trendhez - továbbra is
csökkenő tendenciát mutat, míg a csomagforgalom dinamikusan
növekszik, a nem hagyományos termékkörökön belül a pénzügyi, a
befektetési és a biztosítási termékek iránti kereslet egyre nagyobb.
A Magyar Posta a versenyképesség és az innováció fokozása érdekében
a tavalyi év során több, jelentős beruházást hajtott végre,
amelyekre összesen több mint 15 milliárd forintot költött." - emelte
ki Szarka Zsolt vezérigazgató a Társaság 2014-es teljesítményének
értékelése kapcsán. |
2,8 milliárd forintos konszolidált adózott eredménnyel zárta a
2014-es évet a Magyar Posta Csoport, egyúttal teljesült a 2014-2018
közötti időszakra vonatkozó stratégiai terv időarányos része mind az
összesített pénzügyi tervek, mind pedig az egyes üzletágak
vonatkozásában is. A Társaság árbevételének fele a
levélforgalomból, nagyságrendileg 30 százaléka a pénzügyi,
pénzforgalmi, biztosításközvetítői tevékenységből, a fennmaradó 20
százalék pedig a logisztikából, a kereskedelmi tevékenységből, a
hírlap üzletágból és a nemzetközi küldeményforgalomból származik. A
Társaság a tavalyi év során több, jelentős beruházást hajtott végre,
amelyekre összesen több mint 15 milliárd forintot költött.
A kiéleződő versenyre, a 2013-ban teljessé váló postai
liberalizációra adott válaszként a Magyar Posta menedzsmentje új,
három pilléren alapuló stratégiát dolgozott ki (2014-2018), melynek
a hagyományos üzletágak stabil működése és diverzifikált bevételi
struktúra mellett az innováció a központi eleme. Ennek jegyében
minden eddigi rekordot megdöntve tavaly 13,5 millió csomagot
szállított a Posta, ami 15 százalékos növekedést jelent a 2013-as
volumenhez képest. Ezen belül a belföldi futár-, expressz és
csomagszolgáltatások (CEP) piacán több mint 30 százalékos piaci
részesedéssel a Társaság megerősítette piacvezető pozícióját. Az
e-kereskedelem bővülésével a Társaság stratégiai célja, hogy a
csomagküldési piac legjelentősebb szereplője maradjon: ennek
szellemében a Társaság 2013-hoz képest kiemelten, közel 60
százalékkal növelte az online kereskedelemből származó csomagok
darabszámát. A piaci pozíciói erősítése érdekében a Társaság
elsőként állított üzembe csomagautomatákat. Az innováció jegyében
újított a Magyar Posta a csekk fronton is 2014-ben: bevezette az
iCsekk mobil alkalmazást, kötelezővé tette a postai QR kód
feltüntetését, elkezdte POS terminálpark cseréjét, bevezette a
csekkbefizető automatákat is.
Levél
2014-ben csaknem 700 millió levelet, továbbá több mint 1 milliárd
címezetlen reklámkiadványt kézbesített a Posta, ezzel a levél
esetében nagyságrendileg 3 százalékos volt a csökkenés, a címezetlen
kiadványok esetében viszont jelentős, 25 százalékos volt a növekedés.
Tavaly év végén a Posta Országos Logisztikai Központjában új
levélfeldolgozó gépsor állt üzembe, melynek segítségével a Posta
újra strukturálja kézbesítési rendszerét, ezzel hatékonyabbá,
precízebbé, pontosabbá válik a levelek kézbesítése, továbbá az új
gépsor alkalmas arra, hogy a jövőben számos új, elektronikus
szolgáltatást is bevezessen a Társaság. A nettó 5.1 milliárd forint
értékű beruházást a posta önerőből valósította meg.
Csomag
Minden eddigi rekordot megdöntve tavaly 13,5 millió csomagot
szállított a Posta, ami 15 százalékos növekedést jelent a 2013-as
volumenhez képest. A belföldi futár-, expressz és
csomagszolgáltatások (CEP) piacán több mint 30 százalékos piaci
részesedéssel a Társaság megerősítette piacvezető pozícióját.
Az e-kereskedelem bővülésével a Magyar Posta stratégiai célja, hogy
a csomagküldési piac legjelentősebb szereplője maradjon. 2014-ben az
online áruházakkal való szerződésállományát tekintve kiugróan
javította pozícióját, csaknem 20 százalékkal bővült a szerződött
partnerek köre, ezzel jelenleg a második legnagyobb
szerződésállománnyal rendelkező szolgáltató. A Magyar Posta 2013-hoz
képest 2014-ben csaknem 60 százalékkal növelte az online
kereskedelemből származó csomagok darabszámát.
2014-ben a Posta a hazai futárcégek közül elsőként állított üzembe
csomagautomatákat, melyeken keresztül feladhatóak és átvehetőek a
csomagok, a POS terminál segítségével pedig az utánvételes
küldemények is kifizethetőek.
A Posta logisztikai ágazatának fejlesztése érdekében folytatta a
tavalyi évben megkezdett flottamegújítását. A 2013-ban beszerzett
300 új gépjármű mellett 2014-ben további csaknem 200 új gépjármű
beszerzése történt meg.
A Magyar Posta az EMS szolgáltatás (nemzetközi expressz
szolgáltatás) magas színvonalú ellátásáért, 2014-es teljesítménye
után ismét elnyerte az UPU (Egyetemes Posta Egyesület) Arany
fokozatú elismerését. A Magyar Posta nemzetközi EMS szolgáltatási
minősége hosszú évek óta az élvonalhoz tartozik, 2013 után ismét
Arany fokozatot kapott.(folyt.)
|
|
|
|
|
|
|
2015. május 22., péntek 09:37 |
Nyereséges lett 2014-ben a Magyar Posta Csoport (2. rész) |
|
Budapest, 2015. május 22., péntek (OTS) - |
Csekk
2014-ben kis mértékben csökkent a csekkbefizetések száma, csaknem
220 millió csekket fizettek be az ügyfelek, nagyságrendileg 2.200
milliárd forint értékben. A Magyar Posta célja, hogy klasszikus
termékeit - így a csekket is - a kor követelményeinek és az
ügyféligényeknek megfelelően megújítsa. Éppen ezért átfogó programot
készített:
- 2014 őszén bevezette az iCsekk mobil alkalmazással történő
csekkbefizetést,
- a készpénzkímélő fizetési megoldásra törekedve 2015. január
1-jétől a teljesen megszemélyesített, gépi kitöltésű, minden
információval, adattal ellátott csekkek esetében kötelezővé tette a
postai QR kód feltüntetését,
- elkezdte a postai hálózatban jelenleg üzemelő POS terminálpark
cseréjét,
- 2015 nyár elején megteremti annak feltételeit, hogy a postákon
történő csekkbefizetés során a kártyával történő fizetés ne
készpénzfelvételnek, hanem kártyás vásárlásnak minősüljön,
- A megújítási program leglátványosabb eredménye, hogy 2015
elején bevezette a csekkbefizető automatákat, egyelőre húsz
helyszínen. Az automatákon keresztül bankkártyával fizethetőek be a
csekkek, amely kártyás vásárlási tranzakciónak minősül. Eddig több
mint 100 ezer csekket fizettek be az automatákon keresztül az
ügyfelek, melynek értéke meghaladja az 1,1 milliárd forintot.
Banki szolgáltatások
2013 végén a közvetített pénzügyi termékek forgalmazásának területén
- a régi megállapodások megszűnését követően - új, kölcsönös
előnyökön alapuló stratégiai megállapodást kötött a Magyar Posta az
FHB Bankkal. Annak érdekében, hogy hosszú távú, kiszámítható
megoldást találjon a Magyar Posta Zrt. a pénzügyi közvetítői
tevékenység végzésére, elkerülve a kényszerű termékváltásokat és az
ebből eredő ügyfél és állományvesztést, 2014-ben kisebbségi
részesedést szerzett az FHB Kereskedelmi Bank Zrt-ben. A
tulajdonszerzésnek köszönhetően a Magyar Posta és az FHB
Kereskedelmi Bank Zrt. között mélyebb együttműködés jött létre. A
Magyar Posta például részt vesz a közös termékfejlesztésben, amely
gyorsabb és intenzívebb bevételnövekedést eredményezhet mindkét fél
számára.
Befektetési szolgáltatások
A Magyar Posta Befektetési Szolgáltató Zrt. által kínált biztonságos
befektetési szolgáltatások lehetőséget kínálnak arra, hogy az
ügyfelek korszerű értékpapírszámlákon kezeljék megtakarításaikat a
postán. A hagyományos értékpapírok mellett dematerializált
állampapírok értékesítését, illetve egyéb befektetési termékek
forgalmazását is végzi (Magyar Posta Ingatlan Alap és a Magyar Posta
Pénzpiaci Alap). A Magyar Posta Befektetési Zrt. által kezelt
állomány csaknem 80%-át az állampapírok, a fennmaradó 20% nagy
részét a mérsékelt kockázatú ingatlanalap és alacsony kockázatú
pénzpiaci alap teszi ki.
Biztosítás
A Társaság a Posta Biztosító termékeinek forgalmazásában is sikeres
volt, az ebből fakadó bevételek 8,5 százalékos növekedést mutattak.
A Posta Biztosító a díjbevétel alapján 8,5%-os piaci részesedéssel a
6. legnagyobb szereplője volt 2014-ben a biztosítási piacnak.
Posta Hűségkártya
2014-ben a Magyar Posta bevezette az Posta Hűségkártyát, amelynek
használatával az ügyfelek egyes postai szolgáltatások igénybevétele
után pontokat gyűjthetnek és válthatnak be. A Posta Hűségkártya
bevezetése egyértelmű siker, hiszen pár hónap alatt csaknem 200 ezer
ügyfél regisztrált.
Közműszolgáltatói ügyintézés
A Magyar Posta Csoport a számlázáshoz kapcsolódó szolgáltatási
területen piacvezető pozícióval bír. A számlaelőállítás, valamint a
hagyományos és elektronikus számlabefizetési tevékenység mellett,
mérőóra leolvasási és ügyfélszolgálati tevékenységet is végez. Az
Első Nemzeti Közműszolgáltató megalakulásával a Magyar Posta is
bekapcsolódott a nemzeti közműszolgáltató tevékenységébe. 2015-től a
postákon is elérhetőek az ENKSZ ügyfélszolgálati pontok, a
tevékenység a Posta számára a kapacitások optimálisabb
kihasználását, értékteremtő tevékenységet jelent.
Európai Uniós projektek
2014-ben két Európai Uniós projektet is megvalósított a Magyar
Posta. A HIBRID Kézbesítési és Konverziós Rendszer projekt az
Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósult
meg, nettó 3,25 Mrd forint vissza nem térítendő támogatási
összegből, míg az Agora projekt nettó 500 millió forint támogatási
összegből valósult meg.
Magyar Posta Csoport
A Magyar Posta érdekeltségei közül a Magyar Posta Befektetési Zrt. -
tekintettel arra, hogy egy induló vállalkozásról van szó - a
terveknél kedvezőbb veszteséggel zárta a tavalyi évet. A Magyar
Posta 2014-ben alapított leányvállalata, a Magyar Posta Vagyonkezelő
Zrt., valamint az ebbe a társaságba apportált leányvállalatok
mindegyike - köztük a JNT Security Kft. és a Postaautó Duna Zrt. is
- nyereséget termelt. A Díjbeszedő Holding 2013-as akvirálásának
köszönhetően a Magyar Posta Csoport szolgáltatási portfóliója
markánsan bővült. A Díjbeszedő Csoport 2014-ben a terveket messze
meghaladó nyereséget termelt, amely az anyavállalat konszolidált
eredményét is jelentősen - pozitív irányban - befolyásolta.
Magyar Posta Zrt.
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI által
szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a felelős. © Copyright MTI nonprofit Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|